Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva om man er en familie på 4-5 personer som har bestilt pizza, alle tar et stykke og oppdager at den er kald? Jeg skjønner godt at dere ikke er kjempevillige til å ta imot slikt igjen når det skjer, men det er da absolutt en reell problemstilling.

 

Gjelder også for pizza som ikke smaker som den skal.

Lenke til kommentar

Hadde en litt hærlig start på dagen i dag:

 

Første kunden som kom inn døra, kom bort til meg og sa hun hadde sett bilde av meg i lokalavisa i dag. (Ett lite bilde på nest siste side)

 

Så 2-3 min etterpå kommer 2 unge gutter(ca. 10-12 år tenker jeg)til kassen, hvor han ene sier umiddelbart: "Jeg har ikke medlemskort". Holdt på å knekke av latter. Han sa at bare måtte si det så vi slapp å spørre. Har ikke akkurat til vane da å spørre småunger om medlemskort da ;)

 

Men det slutter ikke der, like etterpå ringer telefonen og jeg presenterer meg med butikknavn og mitt navn. Så sier personen noe i den andre enden om at h*n ikke får logget på noe servergreier hjemmefra, jeg lytter og lar h*n si ferdig før jeg sier: "Jaha ja, du skal til IT-support?" Ja, fikk jeg til svar. Ja, da har du ringt feil sa jeg, men vi er vant til det, vi har nokså likt nummer. Etter jeg la på måtte jeg ut på lageret for å roe meg fra latteren.

 

Og som om ikke det var nok var det nok en kunde som kommenterte hun hadde sett bilde av meg i avisa og likte det ;)

 

 

Så dagen i dag var en ganske så bra dag på jobb. Elsker å jobbe på dager hvor kundene er hyggelige og litt humoristiske ting skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mikrobølgeovn.

 

For dårlig smak: Tilsett mer ost/paprika whatever og grillkrydder

Når jeg bestiller mat forventer jeg at den kommer med riktig temperatur og med riktig smak, og at jeg ikke skal behøve å gjøre noe med den selv. Er jo tross alt derfor man bestiller mat, ikke sant? For å slippe å gjøre det selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde jeg jobbet på et sted der folk ringte feil til stadighet om IT-support og andre ting så skulle jeg bare prata med og fått de til å tro at de virkelig var kommet til support, "ja har du prøvd å restarte pc-en?" :p

 

Etter 5 min: "Desverre, du har ringt feil - du har kommet til Rema 1000".

 

Mikrobølgeovn.

 

For dårlig smak: Tilsett mer ost/paprika whatever og grillkrydder

Når jeg bestiller mat forventer jeg at den kommer med riktig temperatur og med riktig smak, og at jeg ikke skal behøve å gjøre noe med den selv. Er jo tross alt derfor man bestiller mat, ikke sant? For å slippe å gjøre det selv.

 

Var ikke seriøst ment da. Slik som brukeren over skrev om Big Horn, kunne til nøds ha skjønt det på f.eks Burger King, men når man betaler 4-500 for en 200g. biff da forventer man jo at det er ordentlig mat! :)

Endret av jdmik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Charlotte Q.

 

Et av veldig få aspekter ved å jobbe nattvakt (eller på noen som helst bensin-stasjon for å være 100% ærlig) er de faste, greie kundene.

Har en trivelig mann i 60-70 årene innom hver natt ca klokka 4 (kjører visstnok rundt med aviser enda), som alltid har tid til å uttale seg om været og som er på fornavn med oss to nattevakter.

Slike folk er en flott avlastning etter en lang tung natt.

Lenke til kommentar

Jeg må si det kan være veldig underholdende å kjøre pensjonister på dagtid. En kjenning av oss på taxisentralen pleier å bestille taxi ned til byen. En gang fortalte han meg at overlegen på aldershjemmet han bodde på hadde kalt han en idiot, så han hadde vært på sykehuset og fått hjernen sjekket. Der hadde visstnok overlegen på sykehuset fortalt han at det var den beste hjernen han noen gang hadde sett. :p

 

Dagen etter fortalte han nesten samme historien - bare at denne gangen hadde hjernen vokst! Dette hadde visst bare skjedd tre ganger i Norge.

En annen gang fortalte han at han hadde vært i en bilulykke i sin ungdom. Han hadde visst kollidert med en buss i en slik fart at setebeltet hadde røket, samt at han selv slapp unna med et par brukne ribbein. Selvsagt vant han rettssaken mot bussjåføren og fikk 500kr i erstatning. (Det tilsvarte visst en 40 000 - 50 000 kr i dag)

Endret av Arinomi
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Elsker det "samholdet" vi som jobber på usosiale tidspunkter får! Har jobbet mye natt i sommer og hele den siste uken. Nå i natt så jeg en bestemt bil komme rundt halv fem, begynte bare å forberede en kopp kaffe med en gang, mens kunden telte opp akkurat 22 kr som det koster. Så byttet vi bare og han gikk. (Han ser bestandig gruelig trøtt ut, ikke rart på et sånt tidspunkt, så jeg sier ikke mer enn hadetbra).

 

Flere andre kunder har også mønster jeg kjenner med såpass sikkerhet at jeg har klar rett avis og rett brus/snacks når de kommer. Og så har jeg begynt å smøre én baguett med ost og skinke tidligere enn jeg pleier, for én bestemt kunde som også begynner styggtidlig på jobb. I fjor pleide jeg å steke hveteboller en time tidligere enn vanlig for en jente som ofte var innom. En langtransportsjåfør kjente alle på jobben så godt at når han parkerte bilen, begynte vi bare å lage hamburger. Ååå det er så koselig, disse fastkundene om natten. Føler et samhold og nesten vennskap, vi som må jobbe mens alle andre sover :)

 

 

edit: I natt solgte jeg forresten burger med BARE ost, som det var snakk om tidligere i tråden her :p

 

Jeg har truffet de samme bussjåførene i hele sommer. Jeg pleier å slå av en prat med de vanligste bussjåførene så sant det er tid til det, men noen av dem tar seg tid til å gå ut av bussen bare for å hilse i rushtida også. Det er jo hyggelig.

 

Jeg har også snakket mye med dem som jobber for flytoget i sommer. Han som jobber på Skøyen stasjon på dagtid pleier å stå sammen med oss i NSB og prate, for han er den eneste flytogansatte der. Av og til spiser vi lønsj sammen. Han må bare ta imot en buss tre ganger i timen, ellers gjør han jobben vår. (Folk ser jo ikke forskjell på ansatte i NSB og flytoget. De færreste vet at de er to forskjellige selskaper, så han får de samme spørsmålene som oss når han står der.)

 

Nå har han i flytoget også fått nøkkelkort til oppholdrommet vårt, så han sitter ofte der og ser på TV når han har tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...