Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunder som ikke forstår at man ikke har forutsettinger for å vite alt mulig rart er noe herk.

Jeg var på et hotell i forrige uke og gjorde en service jobb, så kommer en av de ansatte og spør meg hvorfor det er en annen type stikkontakter på badene til rommene (det var en sånn euro-type, ikke den runde). Jeg måtte bare svare at jeg aner ikke hvorfor det er slike stikkontakter på badene.

Alt jeg får tilbake er en syrlig "er ikke du elektriker?" Selvfølgelig snur han seg og går der i fra før jeg får svart.

 

Joda, jeg er elektriker. Men det var ikke jeg som kjøpte bygningen og ba om å få slike stikkontakter på badene.

Jeg er mer overrasket over at du ikke vet at de flate hullene brukes blandt annet i USA (og i hvertfall ikke er noen euro-type). Basiskunnskap om hvilke stikkontakter som brukes hvor er da VG1-pensum på elektro? :p Uansett trodde jeg det var almennkunnskap at man mange steder har en US-plugg med 120V på baderom, slik at turistene kan bruke barbermaskinen sin. Det har de til og med på toalettene på nsb-tog. Hotellansatte burde i hvert fall ha det.

Klarte du ikke å være mer nedlatende?

Jeg vet utmerket godt forskjellen på europlug/stikk og det som brukes i USA (jeg er forøvrig en ivrig handler på e-bay, så jeg har et godt utvalg støpsler og overganger liggende). Ikke har jeg insinuert at det var firkantete hull heller. Hvordan du kom fram til at det var "US-stikk" og ikke euro lurer jeg virkelig på.

 

Forøvrig har alle barbermaskiner som er verdt å bruke en lader som går fra 100 til 240 (ish) volt og adapter til pinnene for å kunne brukes i stort sett hele verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett trodde jeg det var almennkunnskap at man mange steder har en US-plugg med 120V på baderom, slik at turistene kan bruke barbermaskinen sin. Det har de til og med på toalettene på nsb-tog. Hotellansatte burde i hvert fall ha det.

 

Hvorfor i alle dager burde hotellansatte ha 120V stikkontakt på badet sitt?

 

Also:

 

Stikkontakt: Den på veggen

Støpsel/plugg: Den på ledningen fra apparatet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager burde hotellansatte ha 120V stikkontakt på badet sitt?.

Leif. De burde vite at/om de har det på hotelrommene. De kan ha hva de vil på baderommet for min del. :p

 

Dj_eLmO: Ikke meningen å være nedlatende. US-plug var det første som slo meg når du skrev flate, ikke runde. Eneste grunnen jeg kan komme på for å ha smale støpsler som passer til euro-plugger er plass, men tviler på at det var grunnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager burde hotellansatte ha 120V stikkontakt på badet sitt?.

Leif. De burde vite at/om de har det på hotelrommene. De kan ha hva de vil på baderommet for min del. :p

 

Dj_eLmO: Ikke meningen å være nedlatende. US-plug var det første som slo meg når du skrev flate, ikke runde. Eneste grunnen jeg kan komme på for å ha smale støpsler som passer til euro-plugger er plass, men tviler på at det var grunnen.

Som A-Jay påpekte tidligere så er alle apparater som bruker europlug dobbelisolerte. I alle fall hvis produsenten har fulgt standarden. Det er nok grunnen.

Endret av Dj_eLmO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber på Statoil og har en del standard folk..

 

Kunde: Pølse!

Jeg (svarer høflig med et smil): Ja, hvilken type pølse vil du ha?

Kunde: Vanlig pølse!

Jeg: Ja du, da har vi flere forskjellige typer pølser, ostepølse, grillpølse, eller wiener?

Kunde: Det er wiener/grill (varierer litt) som er vanlig pølse!

Også himler de som regel litt med øynene over at ikke jeg vet hvilken type pølse som er vanlig for han.

 

Også er det de som klager på pris..

Kunde: 270 kroner for en kanne med bensin?!?!? Er du klar over hva literprisen på det blir eller????

Da frister det noe utrolig å fortelle personen om hvor mye større omkostninger det er å frakte bensin i kanner istedefor tank, osv.

Lenke til kommentar

Det var også en mann som kom og klaget på lokalbussen og kjeftet på oss på grunn av dårlig service. Vi i NSB har INGENTING med lokalbussen å gjøre.

 

Jeg beklager hvis jeg fornærmer noen nå, men folk fra Vestfold og Oslos vestkant er de mest utakknemlige og frekkeste menneskene jeg har vært borti i jobben min.

Nja lokalbussene i Akershus tror jeg kjøres av Nettbuss. Det er jo et heleid datterselskap av NSB. Så indirekte har vel NSB noe med lokalbussen å gjøre. :p Selvfølgelig burde man ikke klage til folkene som holder på med tog for det.

 

 

ps: ikke døm alle fra Vestfold fordi du møter de som pendler på Vestfoldbanen. Pendlet selv første halvåret jeg studerte i Oslo. Å reise 3-4 timer hver dag tar på. I alle fall de dagene togene er forsinket(som heldigvis er mer sjeldent enn hva man skulle tro ut fra NSB sitt rykte) og du enten er for sent til hva du skal eller bare har lyst til å komme deg hjem.

Endret av xaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber på Statoil og har en del standard folk..

 

Kunde: Pølse!

(...)

 

Minner meg i altfor stor grad om andre måter å bestille på. Var en kar som kom relativt sent på ettermiddagen i en stille periode for et par uker siden, og ytret sitt ønske på følgende måte:

"En MENNNY!"

 

Overhøvling grunnet at jeg ikke klarte å skjønne hva han ville ha fulgte. For øvrig var det baconpølse med brød og (et lass) rekesalat samt en halvliter cola.

Lenke til kommentar

Jeg fikk "sjiiiiiiiiiisburger uten ost" 4-5 ganger på de 3 månedene jeg holdt ut på gatekjøkken. 3 av de gangene fikk jeg et oppgitt "hæ? NEI - sjiiiiiisburger uten ost, IKKE vanlig hamburger!!!" tilbake. Resten innså selv hvor dumme de var, og betalte meg penger og gikk uten å hente maten sin.

 

 

Neida, de fikk sin hamburger de også, men de gikk slukøret ut av sjappa

 

Lenke til kommentar

Jobber på Statoil og har en del standard folk..

 

Kunde: Pølse!

Jeg (svarer høflig med et smil): Ja, hvilken type pølse vil du ha?

Kunde: Vanlig pølse!

Jeg: Ja du, da har vi flere forskjellige typer pølser, ostepølse, grillpølse, eller wiener?

Kunde: Det er wiener/grill (varierer litt) som er vanlig pølse!

Også himler de som regel litt med øynene over at ikke jeg vet hvilken type pølse som er vanlig for han.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1247695

 

:)

Lenke til kommentar

Jobber på Statoil og har en del standard folk..

 

Kunde: Pølse!

Jeg (svarer høflig med et smil): Ja, hvilken type pølse vil du ha?

Kunde: Vanlig pølse!

Jeg: Ja du, da har vi flere forskjellige typer pølser, ostepølse, grillpølse, eller wiener?

Kunde: Det er wiener/grill (varierer litt) som er vanlig pølse!

Også himler de som regel litt med øynene over at ikke jeg vet hvilken type pølse som er vanlig for han.

 

Også er det de som klager på pris..

Kunde: 270 kroner for en kanne med bensin?!?!? Er du klar over hva literprisen på det blir eller????

Da frister det noe utrolig å fortelle personen om hvor mye større omkostninger det er å frakte bensin i kanner istedefor tank, osv.

 

Pølsehistorien din er akkurat slik jeg husker fra min tid på stasjon,selv om dette var på 90 tallet.Idiotiske folk,alle vet at det finnes minst 2 typer forskjellige pølser,og alle vet at det finns både brød og lompe.Hvordan man kan si "pølse" og forvente at betjeningen skal forstå hva slags du skal ha,og med hva,det er spesiellt!

Folk flest er ganske dumme virker det som

Lenke til kommentar

Jobber på Statoil og har en del standard folk..

 

Kunde: Pølse!

Jeg (svarer høflig med et smil): Ja, hvilken type pølse vil du ha?

Kunde: Vanlig pølse!

Jeg: Ja du, da har vi flere forskjellige typer pølser, ostepølse, grillpølse, eller wiener?

Kunde: Det er wiener/grill (varierer litt) som er vanlig pølse!

Også himler de som regel litt med øynene over at ikke jeg vet hvilken type pølse som er vanlig for han.

 

Også er det de som klager på pris..

Kunde: 270 kroner for en kanne med bensin?!?!? Er du klar over hva literprisen på det blir eller????

Da frister det noe utrolig å fortelle personen om hvor mye større omkostninger det er å frakte bensin i kanner istedefor tank, osv.

 

Pølsehistorien din er akkurat slik jeg husker fra min tid på stasjon,selv om dette var på 90 tallet.Idiotiske folk,alle vet at det finnes minst 2 typer forskjellige pølser,og alle vet at det finns både brød og lompe.Hvordan man kan si "pølse" og forvente at betjeningen skal forstå hva slags du skal ha,og med hva,det er spesiellt!

Folk flest er ganske dumme virker det som

Observasjonen min er at slike folk er ute etter konflikt.

 

Her er en litt relevant historie:

 

Jeg har en venninne som er noe vrang når hun skal handle fast food.

Bestiller hun burger-meny kan du ta deg faen på at chipsen er enten er stekt for mye eller for lite. Er det salat i burgeren, nåde den som står i kassa. Spør betjeningen om hun skal ha X eller Y så kjefter hun fordi at dem må spørre om det siden hun innbiller seg at hun er stamkunde eller noe slikt. Dog burde de kanskje betjeningen huske hvem hun er og hva hun vil ha, for jeg hadde ALDRI glemt en så vrang kunde.

Hun er den eneste personen av motsatt kjønn som jeg later som jeg ikke kjenner på offentlig sted.

Endret av Dj_eLmO
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde rista på hodet, og sagt følgende:

 

"Vel, men hvorfor har du spist 90% av den hvis den var så grusom? Du kan dessverre ikke få en helt ny når du har spist så mye av den der."

 

Grensen min går ved 1 stk halvspist stykke (Eventuelt 2 stykker som er halvspiste, i fall de var to som spiste av den).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...