Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

(Det føltes innmari godt å endelig ikke krype og beklage for en kunde. Han modererte seg i etterkant da, og sa at han skjønte at ikke JEG var rasist, men at nok hele banken hadde fordommer. Jeez.)

 

Var nok han derre Axel Foley tipper jeg *gliser*

 

Joker-butikker hoeres litt tvilsomme ut....er de eid av en fyr med hvitt ansikt og groent haar mon tro ?

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Her på hotellet hvor jeg jobber er det basseng og badstu. Åpent til ni, og det er vi i resepsjonen som stenger bassengområdet.

 

I går kveld hadde jeg noen gjester som kom til meg ti over ni og lurte på om det var åpent i badstua. De sto klar i lobbyen, som forøvrig var full av masse gjester, kun iført håndkle. Dette var 3 mannfolk i 40-50 åra.

Jeg beklaget og sa at det var stengt, men de tok visst ikke nei for et nei. Jeg forklarer at badstuen er elektronisk innstilt for når den er varm, og at den skrur seg av kl ni, og at jeg ikke har muligheten til å skru den på igjen. Etter en stund svelger de sannheten, og får på seg klærne og tar en drink i stede for :)

 

I sta kom de tilbake igjen. Iført kun håndkle, akkurat som sist, og spurte om badstuen ikke var varm nå. Joda, det var den, forklarer jeg med et smil :)

Så sa han ene; det er jo litt synd at det er skilte badstuer da. At det ikke er en unisex badstue.

Jeg flira litt, og han fortsatte; når er du ferdig på jobb a? ;) Kunne vel ikke tatt pausen din nå, kunne du vel? ;)

Jeg småflira og sa at jeg var alene på vakt nå, så dessverre! Men vi får ha det tilgode vettu! EHEHEHEHEHEH

 

Når de hadde gått sto jeg igjen omtrent slik: :wow:

 

Hehehe, måtte smile litt av denne jeg :)

 

Mange rare kunder på hotell. Her i mai i fjor hadde jeg en helt del som kom springende ned i lobbyen, kun iført bade shorts. Litt rare plagg i Mai, da vi ikke har noe baseng hos oss. Hotellet ligger da på påler utover sjøen, så man har en flyebrygge og som blir liggende utenfor hotellet. Og disse herrene i shorts jogget ut i 2 pluss med sår mai vind og nysnø i fjellene, og hoppet på hav, bokstavelig talt.

 

Heldigvis var det fyr i peisen, så gikk ikke lange tida før jeg hadde en gjeng blåfrossene nordmenn som skrek etter Aquavit og øl. Gjorde meg noen gode salg der :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Trodde det var flere småkommuner på Vestlandet og Nord-Norge som hadde dette, jeg. Men vet om et par som har sluttet med det i løpet av de aller siste årene, så det blir vel færre. Inbyggerboikott med biltur til nabokommunen kan være effektivt. :p

 

Det er jo ikke noe i veien for å ha ølutsalg med godt utvalg, selv om man ikke har ølmonopol. Akkurat som det det er mulig å ha en Ica Maxi med bedre utvalg enn Rema 100. Det er i hvert fall mulig for matbutikker med godt utvalg å ha bedre ølutvalg også.

 

Vet det er Ølmonopol i vertfall 2 Sørlands kommuner

 

Dei er nok lagt ned:

http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/article447308.ece

Lenke til kommentar

En ting jeg hater er om butikkens banksystem er nede, og man ikke kan betale med kort. Da er det lov å opplyse om dette før man kommer til kassen, med lapp på døren o.l.

Kommer jeg med 200 varer og ikke får betalt og de på forhånd visste om det, får de en del å rydde på plass for å si det sånn.

 

Er det derimot bare mitt kort det er noe feil med er jeg selvfølgelig grei og beklager meg og prøver å sette mest mulig på plass og handler det jeg har kontanter til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting jeg hater er om butikkens banksystem er nede, og man ikke kan betale med kort. Da er det lov å opplyse om dette før man kommer til kassen, med lapp på døren o.l.

 

Tro meg, tror vi pleier å ha flere titalls lapper slått opp i butikken på dager hvor ølsalget stenger tidligere enn vanlig. Over hele inngangsdøren, inngangspartiet inne i selve butikken, på alle kanter der ølet står, i kassen osv.

 

Allikevel, klokken xx samme dag:

 

*kunde vil kjøpe øl*

"Beklager, ølsalget er stengt."

" :ohmy: "

Endret av Ms. Mango
  • Liker 7
Lenke til kommentar

To spørsmål dukker da opp hos meg. Vil butikken være villig til å gi en kunde kreditt? Dvs "skrive på bok" som eg husker fra gamle dager. Og hva gjør butikken når de får 150 kunder som alle skal veksle 200/500 lapper?

Hvis du har en butikk med CashGuard (de fleste Kiwi, Spar, Meny har det) vil ikke kunne gi kreditt rett og slett fordi kassesystemet ikke vil tillate at du går videre uten at penger er mottatt og registrert gjennom seddel- og myntautomaten. Det er selvfølgelig mulig å kjøre "Retur" på summen av alle varene og på den måten komme seg videre, men da blir det feil i forhold til den automatiske beholdningen på varer i butikken. En annen ting er jo at butikken mest sannsynlig ikke vil gi deg kreditt rett og slett fordi de ikke har noen garanti for at du kommer til å betale for deg.

 

For butikker med CashGuard eller lignende automatiseringssystem for kassen vil mest sannsynlig kunne håndtere en hel haug med kunder som betaler med 200- og 500-lapper. Butikker med CG har often en god del kontanter i kassene, og i tillegg BØR det finnes nok kontanter i safen (i hvert fall i safen med tidslås).

Lenke til kommentar

Tenkte ikke på CashGuard systemet.

 

Tanken slo meg at selv om betalingssystemet er ute av drift så er det både i butikkens interesse og i kjøpers interesse at en eller annen transaksjon finner sted, om det så er på kreditt. Og da tenkte eg ikke på at de begynner med det på onsdag allerede, men om streiken mot formodning skulle trekke ut i ukesvis. Om man da er stamkunde og har opparbeidet både kjennskap og tillit blant de ansatte så kunne det kanskje vært muligheter å åpne ei bok for å kjøpe nødvendige ting som brød, melk osv.

 

Eg husker fortsatt praksisen med å "skrive på bok" hos den lokale butikken der eg vokste opp. Da kunne eg allerede som 8-9 åring handle småting i butikken på vei hjem mens betjeningen noterte ned varene i ei lita bok de hadde liggende i lag med mange andre bøker ved kassen. Koselig minne :)

Lenke til kommentar

"Hei, jeg skal ha ut tusen millioner kroner, jeg, så jeg har til streiken"

"Ah, beklager, men vi har en øvre uttaksgrense på 5000 kroner per kunde nå, så vi har penger å gi ut til alle."

"HVAAAA?!?!??!?!?!!"

 

...hvor lenge tror folk at streiken kommer til å vare (hvis den i det hele tatt igangsettes)?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, sett bort i fra de praktiske probleme knyttet til CG og automatisk beholdning og automatisk bestilling ut i fra hvor mye som er solgt gjennom kassa, så burde det komme i stand en løsning som gjør at man kan handle på kreditt.

 

De som sitter i kassa kjenner selvfølgelig igjen stamkundene og kunne ut i fra dette gått tilbake til å "skrive ned Kari i boka" slik at hun kan betale senere. Problemet med dette er jo at kunden som kommer bak Kari i køen ikke er stamkunde, og derfor ikke får noen kreditt. Denne kunden vil selvfølgelig tenke "hvorfor får hun kreditt og ikke jeg", og når man da forklarer stamkunde-prinsippet vil han kanskje fortstå til dels, men han står fortsatt uten matvarer og ender mest sannsynlig opp som en kunde som ikke kommer tilbake rett og slett fordi butikken forskjellsbehandler. Hva gjør man med de som ikke er stamkunder i noen av butikkene (f.eks hvis man nettopp har flyttet til byen)?

Lenke til kommentar

Hører på P4 at folk virker til å ha gått av skaftet. Eg har forståelse for at folk gjerne vil ha litt ekstra i tilfelle streiken strekker ut(noe eg tviler på). Men samtidig bør folk moderere seg litt og kanskje tenke at de også kan redusere forbruket sitt i denne perioden. Da holder pengene mye lenger og de slipper å ta ut så mye.

 

Eg personlig har alltid noen få lapper på meg i tilfelle, og denne gangen vurderer eg det slik at dette sannsynligvis holder minst frem til og inkludert helgen. Og skulle det vise seg det at streiken ikke er over i løpet av onsdag/torsdag så tar eg ikke skade av å moderere helgehandelen så eg har litt ut mot neste uke også.

 

P4 intervjuet en som skulle til å ta ut penger og så spurte de han hvor mye han skulle ta ut. "Så mye som mulig" var svaret. Enten var det et fjollesvar eller så er vedkommende særdeles korttenkt.

Lenke til kommentar

For et hysteri. Har ikke tatt ut noe ekstra kontanter, eneste som hadde vært litt surt hadde vært om jeg ikke fikk kjøpt togbillett hjem, men er så mange som overdriver kraftig. Man skjønner jo at banken ikke kommer til å streike i flere uker, i verste fall blir det kanskje frem til neste mandag, men stiller meg meget skeptisk til det. Blir kanskje én dag med streik, og så løser det seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...