Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Var en ganske annerledels dag på vei til jobb og på jobb i dag.

 

Dagen startet med dette: http://www.fvn.no/lo...ticle871389.ece

255175_10150272811876133_669281132_9558328_3488796_n.jpg

 

Som gjorde at jeg ble ca 30 min forsinket til jobb.

 

Videre var det 150m med kø forran inngangen til parken (ja Dyreparken) og dermed ble jeg kommandert til å stenge den lille butikken jeg skulle stå i, for å hjelpe med å losje gjester inn.

 

Og her er det ON-topic delen kommer inn:

I dag og i går er første dag av det som kalles "høysesong". Da er det lengre åpningstider, fler ting er åpent og ikke minst MASSE folk.

Og her kommer ei bestemor og kjefter meg huden full fordi hun måtte vente i nesten 30 min på å komme inn, de første sto i kø fra ca 09:30, og vi åpner ikke før 10. Dette var absolutt SISTE gang hun kom hit. Skal si at det var like før jeg smalt tilbake med, "Kom tilbake en gang midt i juli, hvor du fint må vente 2-3 ganger så lenge for å komme inn, så det at du måtte vente MAKS 30 min i dag er ikke lange tiden".

Men som den serviceinnstilte personen jeg er, svelgte jeg det med ett smil. (er lang ventetid på dager vi har nesten 18000 innom)

 

Skal legges til at jeg endte arbeidsdagen 1 time senere pga neste man var meget forsinket OG hadde ikke jobbet i denne butikken før. Godt at jeg i det minste får betalt for den tiden jeg er på jobb, selv om det ble en time ekstra :)

 

 

Huh, så det var det som skjedde. Så den bli tauet da jeg var på tur hjem fra byen. Artig.

Lenke til kommentar

Her på hotellet hvor jeg jobber er det basseng og badstu. Åpent til ni, og det er vi i resepsjonen som stenger bassengområdet.

 

I går kveld hadde jeg noen gjester som kom til meg ti over ni og lurte på om det var åpent i badstua. De sto klar i lobbyen, som forøvrig var full av masse gjester, kun iført håndkle. Dette var 3 mannfolk i 40-50 åra.

Jeg beklaget og sa at det var stengt, men de tok visst ikke nei for et nei. Jeg forklarer at badstuen er elektronisk innstilt for når den er varm, og at den skrur seg av kl ni, og at jeg ikke har muligheten til å skru den på igjen. Etter en stund svelger de sannheten, og får på seg klærne og tar en drink i stede for :)

 

I sta kom de tilbake igjen. Iført kun håndkle, akkurat som sist, og spurte om badstuen ikke var varm nå. Joda, det var den, forklarer jeg med et smil :)

Så sa han ene; det er jo litt synd at det er skilte badstuer da. At det ikke er en unisex badstue.

Jeg flira litt, og han fortsatte; når er du ferdig på jobb a? ;) Kunne vel ikke tatt pausen din nå, kunne du vel? ;)

Jeg småflira og sa at jeg var alene på vakt nå, så dessverre! Men vi får ha det tilgode vettu! EHEHEHEHEHEH

 

Når de hadde gått sto jeg igjen omtrent slik: :wow:

 

 

 

bwAHAHAHA, Han høres ut som en skikkelig Casonova :!:

Lenke til kommentar

I dag var det en vanskelig dag på jobb. Det hele startet egentlig med at da jeg kom på jobb var butikken ribbet for varer. Du kan tenke deg når det ikke er igjen coca-cola på 1,5 liters flasker og når det omtrent ikke er igjen frukt og grønt. Det var seriøst tomt for omtrent alt i fruktavdelingen. Dette skyltes jo at det var blitt bestilt for lite ved forrige bestilling, samt veldig mye kunder og at de vanlige datojegerne hadde vært der og fått dobbel pris tilbake på "dårlig frukt". Ble ikke særlig mye bedre når fruktbilen kom over en time senere enn den vanligvis gjør. Selvfølgelig er det jo vi ekstrahjelpene som får skylda! Både for frukten og fordi Cola-mannen ikke har vært innom og gjort jobben sin..

 

Hadde også en utrolig irriterende kunde innom, dama i 50-60-åra.

Det startet som vanlig med at jeg sa "Hei" og begynte å slå gjennom varene hennes. Etter å ha slått igjennom et par varer skriker hun ut "SE OG STOPP DET BÅNDET! LOFFEN BLIR HELT MOST!!!" Jaja, greit nok tenkte jeg, og stoppet det, selv om jeg vet godt at en avis ikke klarer å mose en loff! Jeg fullfører handelen på vanlig måte og etter at jeg har gitt henne kvitteringen kommer hun på at hun skulle brukt Trumf-kortet, "Åhh, jeg glemte Trumf-kortet" sier hun. Jeg sier at det dessverre er for sent og at hun må si ifra om det før handelen gjennomføres. Det vanlige er å bruke det før man betaler. Da kommer hun med at det er vårt ansvar som ansatte å få kundene til å bruke Trumf-kortet. Dette er ikke noe vi praktiserer i Kiwi og jeg sier igjen at kunden må si ifra om de skal bruke Trumf-kortet før handelen gjennomføres. For tilbake i svar "Utrolig dårlig service! Dere i Kiwi er jo ikke akkurat kjent for å ha god service!" Klarte ikke å dy meg der og da og fortalte henne at hun veldig gjerne kunne få lov til å handle et annet sted. Var deilig å få tatt igjen litt, selv om man ikke egentlig skal gjøre det...

 

Og over til en annen ting. Dere som spør om hjelp til å finne varer, ofte slik at vi må lete på lageret, det er ikke greit å bare gå mens man er inne på lageret og leter gjennom det som er! Liker heller ikke de som blir grinete fordi det faktisk er utsolgt. Derimot liker jeg veldig godt de som tar et nei for et nei og takker for hjelpen, og prøver å finne en annen løsning, uten at det skal gå ut over den ansatte. :)

 

Det er dette som er dritt med disse trumfkortene. Fint at man kan assosiere det med bankkortet nå.

 

Det du kunne gjort av å sagt at hun kunne få trumfbonus sin om du slo alt i retur, fått tilbake pengene, slå inn varene på nytt så hun kunne betale på nytt og bruke trumfkortet. Tror ikke mange hadde giddet å vente på det for 1 krone eller 2 :p

Lenke til kommentar

Det er dette som er dritt med disse trumfkortene. Fint at man kan assosiere det med bankkortet nå.

 

Det du kunne gjort av å sagt at hun kunne få trumfbonus sin om du slo alt i retur, fått tilbake pengene, slå inn varene på nytt så hun kunne betale på nytt og bruke trumfkortet. Tror ikke mange hadde giddet å vente på det for 1 krone eller 2 :p

 

Noterer meg denne til senere bruk (sannsynligvis allerede på mandag).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på Joker her om dagen.

 

Det er en søndagsåpen butikk som også hadde åpen på Kristi Himmelfart. Ettersom det er stor pågang og mye trafikk i butikken da hadde de en fyr som sto å pakket varene til alle i poser.

 

Han foran meg i kassen ba unggutten pakke de ut igjen, fordi han kunne ta de 7-8 tingene i henda og heller spare den kronen.

 

Det var ikke tilfeldigvis Torød-butikken? Jeg kjenner noen av de som jobber der, og de dreiv med det en gang jeg var innom.

Lenke til kommentar

ja, men kanskje du berre er eit sånt menneske det kunne ha vore moro og lærerikt å ha med seg inn i ei badstu. høhhøhøhøhøh

Dømmer man fra replikkene, så tror jeg vedkommende har lite XP

 

 

Ellers, jeg ble i veldig godt humør når "hun søte" i kassa pakket varene mine.. Var litt kos :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Litt humoristisk episode i dag:

 

Jeg står og snakker litt med en fast kunde om landskampen, så sier jeg at om Norge får ett tidlig mål kan vi vinne. Fyren ser på meg og sier: "Du har ikke noe du skulle ha sagt, du som har vært død så lenge, du har ikke peiling". Herregud så genial kommentar. Han redda dagen min der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...