Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra spøk til revolver: De to første gangene skal telefonen (feks) repareres. Hvis SAMME feil forekommer en tredje gang, så skal feilen påvises, og da skal enten kjøpet heves eller hvis ønskelig kan man gi et likt produkt. Hvis produktet er gått ut av produksjon skal tilsvarende ELLER BEDRE gis. Dette vet jeg Komplett ikke bryr seg om. Er produktet gått ut av produksjon, så refunderer de uansett om det er første eller tredje gangs rep. Som er bra mener jeg. Det er ikke alltid at man kan få et produkt som tilsvarer eller er bedre enn det du hadde, f.eks når det gjelder hovedkort, da disse kjøpes etter individuelle ønsker og krav, og pris blir ikke rett målestokk.

 

Sorry, men dette klarer jeg ikke å la passere. Kommer til å splitte ut offtopicdiskusjon senere i dag, men først må det svares.

 

Har et produkt en mangel, kan kunde kreve avhjelp. Avhjelp er -enten- reparasjon -eller- omlevering til ny og tilsvarende vare.

 

Selger har så to avhjelpsforsøk for samme.mangel, og en av disse kan fint være omlevering uten at man nullstiller antall avhjelpsforsøk.

 

Påvises samme feil for tredje gang, eller at det tar urimelig lang tid å få avhjelp (rep/ny vare) har kunden krav på prisavslag -eller- heving av kjøp. Ikkenoe annet! Ikke ny vare, bedre vare osv - man kan og skal få hevet kjøpet om man vil det!

 

Dessverre skremmende mange som jobber med slikt som tror det er på den måten du tror det er. Men det er grovt feil - og det kan man virkelig brenne seg på om man treffer på feil kunde.

Lenke til kommentar

Påvises samme feil for tredje gang, eller at det tar urimelig lang tid å få avhjelp (rep/ny vare) har kunden krav på prisavslag -eller- heving av kjøp. Ikkenoe annet! Ikke ny vare, bedre vare osv - man kan og skal få hevet kjøpet om man vil det!

Men forhandler har allikevel lov til å sende produktet inn til verksted for å få påvist samme feil, og for å få utelukket selvforskyldt skade, før kjøpet heves.

 

Og om kunden heller ønsker omlevering, så er det ingenting som nekter forhandleren å yte den tjenesten i stedet. Det er, slik jeg har forstått det, det Jimbalaia Jones mener med "eller hvis ønskelig kan man gi et likt produkt." Eller var det noe annet du reagerte på?

Lenke til kommentar

Selgar har rett til å påvise (evt. via ekstern part), men ikkje reparere, ved tredje tilfelle av same mangel.

 

Ja, man må jo skjønne at om det mangler samer må kunden få ny telefon :p

 

Du feiler. Setningen er riktig, og særskriving må bekjempes snarest :ph34r:

 

Hvor er særskriving vesentlig i denne sammenhengen?

 

Altså, her er det jeg som er språknazi og ikke synes at særskriving er noe å spøke med. Å vri "same mangel" om til "samemangel" er en særskrivingsspøk, som jeg mener slår feil og ikke er morsom. Men det er fordi jeg er en av landets få gjenværende riksmålsforkjempere, så jeg er fullt på det rene med at resten av landet sikkert synes spøken er morsom og at det er jeg som er teit :)

 

 

 

KUNDER da. Jeg har gått på frisørskole dette halvåret, og vi har tatt imot kunder fra mars til mai. Siste kundedag var forrige fredag, denne uken har vi hatt eksamen/ eksamensforberedelser hver dag, og nå er skolen slutt.

 

Vi informerte alle de faste kundene våre om dette forrige gang de var innom og ville sette opp ny time: "Ja, vi kan sette opp ny time nå med en gang, men senest fredag 20. mai, for det er siste dag vi har åpent dette semesteret."

 

Eller så ringte de og ba om time i starten av juni, og vi forklarte at i juni er det ingen her, siste kundedag er 20. mai.

 

Men, det er visst umulig å forstå. Alle kundene jeg hadde den siste uken spurte om de kunne få sette opp en ny time i juni.

"Nei dessverre, dette er den siste uken vi tar imot kunder."

"Åja... men kanskje i neste uke da?"

"Hele neste uke går med til eksamen, og fredag er siste skoledag for oss, så det går dessverre ikke."

"Åh.... så det går ikke an å få time i juni da?"

"Nei, i juni er det ingen her" (som du fikk beskjed om allerede da du satt opp denne timen din KUNDE)

"Åh men det var dumt.... Så jeg kan ikke komme hit før til høsten igjen da?"

"Det stemmer, nå tar ikke skolen imot kunder igjen før i oktober."

"Så ingenting før sommeren altså?"

......

:wallbash::wallbash: :wallbash:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde en på jobb i dag som klaget på at vi var 10min for tidlig med pizzaen hennes :!: Jeg måtte faktisk ta med pizzaen tilbake "varme" den for henne for så og komme tilbake 22.00 (var der 21.50)

i og med at vi regner 10min kjøretid men siden hun bodde 200m bortenfor så tok det jo ikke 10min og kjøre dit. Hun ville jo selvsagt ha rabatt og hun skulle snakke med sjefen! Og når vi sa at sjefen var i utlandet på ferie så sa hun at det var en dårlig unnskyldning, selv når du ringer og hører en utelandsk stemme som sier at du blir omdirigert til riktig sted når du ringer sjefen :!:

 

Si meg en ting: Hvorfor i alle dager bestiller du hjemkjøring hvis du bor TO HUNDRE METER bortafor? Dere har sikkert et påslag på en 50-lapp eller noe sånt for hjemkjøring?

 

Ting nr 2, og den går på dere: Hvorfor i alle dager går ikke DERE bort til HENNE siden hun bare bor 200 meter bortafor, når hun først HAR bestilt hjemkjøring?

Lenke til kommentar

Selgar har rett til å påvise (evt. via ekstern part), men ikkje reparere, ved tredje tilfelle av same mangel.

 

Ja, man må jo skjønne at om det mangler samer må kunden få ny telefon :p

 

Du feiler. Setningen er riktig, og særskriving må bekjempes snarest :ph34r:

 

Hvor er særskriving vesentlig i denne sammenhengen?

 

Altså, her er det jeg som er språknazi og ikke synes at særskriving er noe å spøke med. Å vri "same mangel" om til "samemangel" er en særskrivingsspøk, som jeg mener slår feil og ikke er morsom. Men det er fordi jeg er en av landets få gjenværende riksmålsforkjempere, så jeg er fullt på det rene med at resten av landet sikkert synes spøken er morsom og at det er jeg som er teit :)

 

Jeg tror vi snakket (tenkte) forbi hverandre. Jeg så ikke på det som en spøk, men ren uvitenhet.

Lenke til kommentar

Vel, selv om vi nok ikke fikk like mange slike far out-henvendelser som 1881 får, så er det en del som ringer mobiloperatører om "alt".

 

Jeg har f.eks blitt utsatt for ganske heftig oppkjefting fordi jeg "nektet" å hjelpe en amerikansk dame som sto på Gardermoen med å etterlyse bagasjen hennes. Fortsatt mens jeg jobbet hos nevnte mobiloperatør.

 

Edit: Altså via telefonen.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
KUNDER da. Jeg har gått på frisørskole dette halvåret, og vi har tatt imot kunder fra mars til mai. Siste kundedag var forrige fredag, denne uken har vi hatt eksamen/ eksamensforberedelser hver dag, og nå er skolen slutt.

 

Vi informerte alle de faste kundene våre om dette forrige gang de var innom og ville sette opp ny time: "Ja, vi kan sette opp ny time nå med en gang, men senest fredag 20. mai, for det er siste dag vi har åpent dette semesteret."

 

Eller så ringte de og ba om time i starten av juni, og vi forklarte at i juni er det ingen her, siste kundedag er 20. mai.

 

Men, det er visst umulig å forstå. Alle kundene jeg hadde den siste uken spurte om de kunne få sette opp en ny time i juni.

"Nei dessverre, dette er den siste uken vi tar imot kunder."

"Åja... men kanskje i neste uke da?"

"Hele neste uke går med til eksamen, og fredag er siste skoledag for oss, så det går dessverre ikke."

"Åh.... så det går ikke an å få time i juni da?"

"Nei, i juni er det ingen her" (som du fikk beskjed om allerede da du satt opp denne timen din KUNDE)

"Åh men det var dumt.... Så jeg kan ikke komme hit før til høsten igjen da?"

"Det stemmer, nå tar ikke skolen imot kunder igjen før i oktober."

"Så ingenting før sommeren altså?"

......

:wallbash::wallbash: :wallbash:

 

Haha, fikk meg en god latter der. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en på jobb i dag som klaget på at vi var 10min for tidlig med pizzaen hennes laugh.gif Jeg måtte faktisk ta med pizzaen tilbake "varme" den for henne for så og komme tilbake 22.00 (var der 21.50)

i og med at vi regner 10min kjøretid men siden hun bodde 200m bortenfor så tok det jo ikke 10min og kjøre dit. Hun ville jo selvsagt ha rabatt og hun skulle snakke med sjefen! Og når vi sa at sjefen var i utlandet på ferie så sa hun at det var en dårlig unnskyldning, selv når du ringer og hører en utelandsk stemme som sier at du blir omdirigert til riktig sted når du ringer sjefen laugh.gif

 

Si meg en ting: Hvorfor i alle dager bestiller du hjemkjøring hvis du bor TO HUNDRE METER bortafor? Dere har sikkert et påslag på en 50-lapp eller noe sånt for hjemkjøring?

 

Ting nr 2, og den går på dere: Hvorfor i alle dager går ikke DERE bort til HENNE siden hun bare bor 200 meter bortafor, når hun først HAR bestilt hjemkjøring?

 

Oh, du skulle bare visst. Jeg har levert mat til hotellet som ligger vegg i vegg med resturanten vår. Tok meg ikke stort mer enn 2min å gå fra resturanten til hotellrommet til kunden. Kjøretillegget koster rundt 68kr eller noe i den duren :p

 

Overraskende mange som faktisk ikke orker å gå i 5min for å hente maten, men vil ha den kjørt hjem. Og hvorfor skulle man til kunden, når man kan kjøre? Tar ikke så lang tid og maten er garantert varm når man kommer fram.

Lenke til kommentar

"Ja, Båhnes pissa"

"Hei, kan jeg få en Bønes spesial?"

"Sjåre eller hente selv?"

"Vi henter den selv"

"Femten minotte."

 

Dette skjer et par ganger i måneden. Når man først forstår utlendingnorsk så er det egentlig litt sjarmerende. Virker som folk har mer imot pakkisnorsk enn amerikanernorsk eller russernorsk, men jeg synes det er sjarmerende. Selvfølgelig, "shit ass fy faen ass"-pakkisnorsken man finner på østlandet er ikke like sjarmerende, men til gjengjeld så er ikke østlandet så veldig sjarmerende.

 

Herregud... Jeg er glad vi slipper sånne mennesker som deg på østlandet. Proppfull av fordommer. Men det er vel det som kjennetegner bygda...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Ja, Båhnes pissa"

"Hei, kan jeg få en Bønes spesial?"

"Sjåre eller hente selv?"

"Vi henter den selv"

"Femten minotte."

 

Dette skjer et par ganger i måneden. Når man først forstår utlendingnorsk så er det egentlig litt sjarmerende. Virker som folk har mer imot pakkisnorsk enn amerikanernorsk eller russernorsk, men jeg synes det er sjarmerende. Selvfølgelig, "shit ass fy faen ass"-pakkisnorsken man finner på østlandet er ikke like sjarmerende, men til gjengjeld så er ikke østlandet så veldig sjarmerende.

 

Herregud... Jeg er glad vi slipper sånne mennesker som deg på østlandet. Proppfull av fordommer. Men det er vel det som kjennetegner bygda...

 

Sur Hanske?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...