Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hadde det slik når jeg jobbet på kundesenteret til en av våre største mobiloperatører også. Merkelig mange mobiltelefoner slutter tydeligvis bare "plutselig" å virke uten at de har gjort noe spesielt.

 

Så kommer verkstedrapporten: "Fuktskade"

Du vet at fuktskade oftest ikke kommer av at folk bader med telefonen, men at de f.eks bruker den ute i regnvær, tar den med fra kalde til varme steder(kondens), eller bare har den med ut i lomma i regnvær?

 

"plutselig sluttet å fungere" er ofte det man vil beskrive det som når mobilen slutter å fungere en fin dag i mai, pga man 5 måneder tidligere hadde den i lomma på jakka når man gikk en tur...

 

Mobiltelefoner er ikke laget for andre fohold enn +20 grader, overskyet og med lav luftfuktighet

Endret av aklla
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEG vet det, ja. Vanlige mennesker vet det ikke.

Men, forklaringen til de du snakker med er jo 100% legitim, faktisk akkurat den samme jeg ville brukt om mobilen plutselig sluttet å fungere, selv om jeg vet om fuktskader, så er det jo det som skjer.

Jeg verken slo den ned med slegge eller vasket den i vaskemaskinen, men plutselig en morgen fungerete den ikke.

Hva skal man si når mobilen plutselig ikke fungerer?

 

"Hei, jeg har en fuktskade i mobilen, jeg brukte den 3 ganger ute i vinter, antar det er derfor"

 

Når en mobil, uten umiddelbar grunn(som at man har mistet den i gulvet) slutter å fungere kaller folk flest det "plutselig"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, mulig jeg brukte et dårlig eksempel med å si fuktskade.

 

La meg også si at det nokså ofte kommer "støtskade", selv om mange vil være hellig overbevist om at de aldri har kastet/mistet telefonen i gulvet. Jeg vet med meg selv at mine mobiltelefoner er relativt ofte i gulvet, og jeg er forsiktig.

 

Point is: Mobiltelefoner slutter MEGET sjelden å fungere uten ytre påvirkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

drit i geekwars nu!

 

Ontopic:

 

Hadde en kunde som sendte sin laptop for reparasjon. laptopen var pakket inn i en eske med masse aviser. Dette var greit, men da vi pakket opp avisene så vi laptopen ble pakket inn i 2 SVÆRE BHèr (Bryst holdere).

Det er ikke normale BH men skikkelig svære BHer, jeg har aldri sett så svære BHer i mitt liv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Kunde kommer inn med en platetopp som hadde sagt poff tidligere i dag. Kommer E-er i displayet med jevne mellomrom, noe som ikke har skjedd tidligere, så han velger å levere den til reparasjon. Jeg forklarer ham at det er et servicefirma i området som driver hjemmeservice på slikt på vegne av oss/produsent, gir ham navn, adresse og telefonnummer til denne bedriften og ber ham ringe dem selv.

"Kommer de hjem til meg, eller må jeg dra til dem" Jeg svarer at "jeg regner med de kommer hjem til deg siden de kaller det hjemmeservice. Bare pass på å ta vare på kvitteringen her," som jeg gir ham.

"Men jeg har et problem nå..."

"Jeg skjønner, du trenger noe å lage mat på inntil din egen blir ordnet. Jeg henter en utstillingsmodell du kan låne av oss i mellomtiden."

Kunden takker pent for hjelpen etter at jeg har ordnet ham et utlånsprodukt, og tar dette med ut i bilen. Jeg går videre til å ekspedere neste kunde, men forrige kunde kommer aldri inn igjen for å hente sin egen platetopp. I min første ledige stund ringer jeg ham, men ingen svarer. Etterhvert gir jeg opp, og sender en SMS hvor jeg forklarer at ingenting skjer med platetoppen hans hvis den blir liggende her.

 

Et par timer senere har jeg fremdeles ikke sett snurten av kunden, og ringer ham på ny. Lar det ringe ~10 ganger før jeg er på vei til å legge på. Da tar han telefonen. Jeg forklarer at han må ta dette med verkstedet selv, eller i minste fall signere servicepapirer hvis han absolutt vil at vi skal ta det for ham (noe som åpenbart vil ta lenger tid for kunden). "Men jeg trodde at...", så bryter linjen.

 

Vedder på at kunden kommer inn om to uker da han ikke har hørt noe mer fra oss, forbanna fordi vi ikke har reparert platetoppen hans.

 

 

Tror dere skal se langt etter den platetoppen som han fikk med seg...

 

 

 

Lurer litt på hvordan dette gikk?

Endret av Jason Something
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kunden kom tilbake neste arbeidsdag (forgårs), litt småforbanna fordi han gikk ut ifra at han bare kunne droppe sin egen platetopp hos oss og så ville den reparere seg selv.

Normalt har vi altså hjemmeservice på slikt, ettersom det som regel er mest beleilig for kunden, men her tok vi den altså inn slik at kunden må komme tilbake og hente den når den er ferdig (etter kundens eget ønske). I alle tilfelle må vi ha en ordentlig feilbeskrivelse samt kundens signatur. Det får vi ikke når han, mot mine instrukser, legger den fra seg hos oss og stikker av.

 

Lånetoppen har kunden fremdeles, åpenbart, siden hans egen ikke er ferdig reparert enda. Han vil ikke få tilbake platetoppen før han returnerer låneproduktet, slik standard er. Drøyer han mye med avhenting, vil han bli fakturert leie for låneproduktet. I det store og hele fungerer denne løsningen normalt ganske greit.

Endret av srbz
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Greit, så har jeg 24mm store hull i ørene, så det blir ofte en del spørsmål om disse, da det tydeligvis ikke er vanlig kost for enkelte.

Det går ofte i "Gjør ikke det der utrolig vondt?!?!" eller "Shit så store øreringer du har!!!" osv.

Og for all del, selv om det blir mye gjentagelse setter jeg alltid pris på den ekstra oppmerksomheten.

 

Her i går kom jeg i snakk med en drosjesjåfør som, etter litt smalltalk, først begynte å spørre om det ikke gjorde vondt og div. spørsmål om hvordan man strekker, noe som forøvrig er vanlig. Så var det det at han hadde hatt en passasjer tidligere som bare hadde utvidet det ene øret, noe han (sjåføren) personlig ikke syns var spesielt pent.

Meg derimot, hadde begge ørene utvidet samtidig som jeg hadde en medusa (piercing midt over leppa), noe som sammen med mine grønn-aktige øyne (jeg har gråblå) gjorde meg til en "veldig pen gutt"! :roll: Må si jeg ble både overrasket og smigret, og litt morro hva folk får seg til å si bare man kommer i snakk om sånne ting.

Lenke til kommentar

Huff og huff, presterte den brøleren å selge øl og tobakk til en mindreårig... Oppi alt stresset fikk jeg ikke med meg skikkelig hvordan han så ut og jeg spurte selvfølgelig ikke etter leg, noe jeg vanligvis gjør... Er skråsikker på at han dealet til en gjeng drittunger på utsiden... Litt mer obvious blir det jo når han gjentatte ganger kommer inn igjen for å undersøke hva vi har, før han plutselig forsvinner bort til kameratgjengen sin igjen. Så og at han kjøpte mer "varer" for så å komme tilbake og bytte dem igjen, men da i en annen kasse (Kresne på tobakk disse tøffingene)... Siden jeg var fanget i min egen kasse, kunne jeg ikke gå bort og ferske ham... Passerte ham tilfeldigvis idag og ga han et stygt blikk. Forsvant fort da ja... Forhåpentligvis holder han seg vekke fremover...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørsmål til andre kundebehandlere: Hva gjør dere hvis dere slår dere skikkelig mens dere har en kunde? Jeg driver med dette til stadighet (kroppskoordinasjonen min er ikke det den en gang var), og prøver enten å late som ingenting eller å le det vekk, mens kundene står og er bekymret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...