Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som jobber i butikk med panteautomat kan dere skaffe dere gratis Cola ganske raskt. Kjedet meg litt igår og skaffet meg vell rundt 18 cola smilyes på kanskje 10 min, 3 gratis cola det :D

Kanskje litt teit å skrive det på denne tråden, men tenkte kanskje noen vill ha bruk for det :)

 

Du veit, dette er det langtifra sikkert arbeidsgiveren din vil være fornøyd med? Med tanke på at han dekker halvparten av den nye colaen, ca?

Lenke til kommentar

Kunde i dag, kommer med telefonen sin for tredje gang (strengt tatt fjerde gang, men verkstedet klarte ikke å påvise feilen forrige gang). Feilen består i at man faller ut av samtalen 1-2 sek i ny og ne, slik at enkelte setninger må repeteres. Denne feilen inntreffer ifølge kunden ikke ofte, og det er kun i andre enden man da ikke hører. Kunden er misfornøyd og vil ha ny telefon. Jeg forklarer at vi er nødt å få sendt den inn og påvist feilen, og at hun da skal få ny telefon. I mellomtiden kan hun, som tidligere, få låne en av oss.

 

Dette var da helt uakseptabelt. Kunden blir rasende, tar simkortet med seg og går. Slenger fra seg på vei ut døren at telefonen kan vi bare beholde, og dette var skikkelig dårlig service.

 

Jeg og serviceansvarlig brukte deretter litt tid på å teste telefonen. Han puttet inn sitt simkort, og jeg ringte ham med fasttelefonen. Han snakket kontinuerlig i fem-seks minutter, og jeg opplevde feilsymptomet tre ganger. Vi valgte deretter å sende den til verksted, i håp om at verkstedet også denne gang klarer å påvise feilen (noe de ser ut til å ha gjort de første to gangene). Om så får vi godkjent kredit på telefonen, og kunden kan få seg ny. Om ikke har kunden fraskrevet seg alle rettigheter ved å - på en kjeftesmellende måte - forære oss telefonen sin, og når hun ikke gir oss sjanse til å påvise feilen får hun ikke ny av oss med mindre verkstedet dekker det.

 

edit: Helt ærlig synes jeg det er døvt at verkstedet ikke klarer å påvise feilen når vi klarer de tre ganger på fem minutter. Vi er ikke teknisk autorisert eller kyndig personell, vi holdt bare en fem minutters samtale. Hadde kunden ventet til jeg hadde fått påvist feilen kunne jeg muligens ha vært tilbøyelig til å gi henne ny telefon på stedet, men om hun ikke engang gir meg en sjanse er jeg ikke særlig velvillig i retur.

Endret av srbz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er saken at jeg strakk meg i utgangspunktet ikke lenger enn vi plikter, rett og slett fordi det er tapsprosjekt av dimensjoner å ta kundens ord for en mangel istedenfor å få den påvist av autorisert verksted, hvis vi skulle gjøre det hver gang. Derimot er forbrukerkjøpsloven her til lands ofte drøyt forhandlerfiendtlig, og kunden hadde hatt rett på nytt produkt (eller strengt tatt å heve kjøpet) ved tredje gang samme feil. Om vi bare får påvise feilen først, noe hun strengt tatt ikke kan nekte oss, vil det som regel dog være produsenten som tar regningen. Men neida, hun skulle ha ny telefon der og da ellers kunne det bare være.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...