Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg satt i en supportsamtale i går, når min KJÆRE kollega kaster en mobiltelefon til/på meg, Totalt uforberedt reagerer jeg på følgende måte:

 

Bøyer meg fremover og løfter hendene i beskyttelse. Telefonen flyr i bakken med et smell. Klarer å holde maska og avslutte samtalen uten at kunden lukter lunta (tror jeg), selv om jeg er på knippet til å bryte ut i krampelatter.

 

Har også opplevd å velte av stolen mens jeg satt i supportsamtale, det var også noe knotete å holde maska da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide jeg kommer med noe:). 2 tennåringer kommer inn i butikken og ser han ene legger en tomflaske i eska til no hageutsyr. Hever stemmen og sier det ikke er søppelkasse og ber han gå ut og kaste den i søppelkassa. Var ikke så høy i hatten etter det han:). (digget å sjefe.litt jeg).

 

Og hadde kunde som sa dette i sag da kortet ble godkjent: Da vant jeg i dag også da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klassisk kundesupport å kødde med hverandre mens de er i samtale. Morsomme bilder (denne klassikeren, f eks), jokes på chaten, kaste ting på hverandre - alt for å få tiden til å gå. Det var svært, svært sjeldent at det var upassende (det var en gang en som ringte inn for å avbestille abb. til faren fordi han hadde dødd, da meldte jeg meg ut av leken), men jeg tviler på at kundene hadde satt pris på å vite at vi ikke tok det de sa spesielt seriøst. Det er noe med å høre "Jeg er avhengig av internett, jeg byr på stereo på QXL!" som får meg til å le (etter å ha trykket muteknappen, selvfølgelig).

 

Har egentlig en del historier fra kundesupport, men det meste har vel blitt fortalt før. Jeg får sette meg ned og se om jeg kommer på noen gode.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Klassisk kundesupport å kødde med hverandre mens de er i samtale.

 

Rart det der. På gamlejobben hadde de tidligere sånne telefoner som er svært sensitive for å plukke opp slik mobilstøy (legg mobilen inntil en høyttaler og send melding til den. "DURT DURURURT DURURURT", ikke sant?). Jeg og en annen kollega teipa fast en mobil UNDER pulten til en tredje kollega, rett under der telefonapparatet sto. Gikk deretter tilbake til våre egne plasser litt lenger bort, og begynte SMS-terroren. Deretter bare fulgte vi med mens vår kollega ble mer og mer frustrert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Klassisk kundesupport å kødde med hverandre mens de er i samtale.

Jeg hadde en liten basketball-kurv spikret opp på veggen når jeg satt på support :w00t:

Bakdelen var jo at ballen til tider spratt oppå telefonen og "la på"...

 

I starten ble det spilt fotball i lokalet, men sjefen var ikke så glad for det :p

Ellers var det gjerne ikke mer kødd med hverandre enn ett par baller i bakhodet.

Lenke til kommentar

Fotball i gangen var ikke uvanlig. Jeg husker også at de hele tiden forsøkte å sperre tjenester de mente ødela for produktivitet. De ansetter 50 datainteresserte ungdommer mellom 18 og 28 og forsøker deretter å sperre spillsider, Spotify, IRC, MSN, Facebook, osv - tror de virkelig ikke at vi klarer å finne en løsning? Kanskje det kun er min erfaring, men jeg får inntrykket av at kundesupport generelt har svært lite respekt, ei heller særlig mye til overs for, sjefene deres. Kanskje det er fordi man må være 100% opptatt av produktivitet for å kunne bli sjef for et kundesenter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fotball i gangen var ikke uvanlig.

Hadde det bare vært i gangen så :p

 

Heldigvis skjønte sjefen vår at det faktisk er mulig å gjøre 2 ting på en gang, selv med utover-tiss.

Så, at vi gjorde alt mulig annet rart samtidig som vi var på telefon brydde ikke sjefen seg om, så lenge tallene var grønne og fine.

90% av det brukeren sier er uinteresant uansett, de skal gjerne fortelle hva som har skjedd, hva de tror er grunnen, hvorfor de tror det er grunnen, når og hvor feilen kom, osv.

Mens vi på support gjerne viste hva som var feilen i løpet av de 10 første sekundene forklarte brukeren seg gjerne i 2-3 minutter...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I dag kommer det en ei engelsktalende jente i 20-åra, mest sannsynlig turist. Kommer bort til meg og jeg får bare med meg hun nevner noe om "hangover". Jeg viser henne da ølet, at slik får du "hangover" av :) hun sier:" no no, you have anything to drink for a "hangover"? My friend has a "hangover"." Da forstod jeg hva hun mente, sa til henne at vann var ett godt alternativ. Hun takket for hjelpen og gikk uten å kjøpe noe ;) måtte ut på lageret etterpå å le fra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...