Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder gavekort. Får du gavekort på et kjøpesenter eller et sted der det er Norsk Tipping-kommisjonær gjør du følgende: Si at du skal sette inn det samme beløpet gavekortet er på på tippekortet. Så betaler du med gavekortet. Du har nå fullverdige penger som du kan dra et annet sted å ta ut fra tippekortet. True story. Du må selvsagt ha et tippekort da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hater kunder om tror de skal ha.

 

Det er fullt mulig å formulere det som et spørsmål, og ikke et krav.

 

 

Menneske: Kan jeg få pose?

Kunde: Jeg skal ha pose.

 

Menneske: Kan jeg få ta ut 500 kroner?

Kunde: Og så skal jeg ta ut 500 kroner!

 

Menneske: Kan jeg få en (sett inn hurtigmat) ?

Kunde: En (sett inn hurtigmat) !

 

 

Det er fult mulig å formulere forespørselen som et spørsmål.

Du får akkurat samme, eller blidere service.

Og du behandler den ansatte så han føler seg som et medmenneske, ikke en slave.

 

 

Å si "hei" før du fremsetter kravene, og "hadet" når du går, er også gode tips.

 

Noen folk glemmer all høflighet når de er kunder.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva gjør dere hvis det blir deres tur i køen og dere står i telefonen? Ber den på linja vente/si at dere ringer tilbake, eller fortsetter samtalen og nikker/peker/bruker enstavelsesord til kundebehandleren?

 

Jeg veit hva jeg synes er høfligst, og det er ikke det som skjer oftest av de to. Kanskje det bare er meg, men jeg føler meg liksom litt... tråkka på, nesten. Oversett, i det minste.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke i telefon mens jeg betjenes, da skal det i så fall være SVÆRT viktig og haste VELDIG. Men så er jo jeg selv kundebehandler som er DRITT mellomrom LEI av å måtte vente og veeenteee på kunder som er opptatt i telefonen, og så vifter de kanskje med kortet mot terminalen, så jeg trykker det som trykkes må og tegnspråker at de kan sette inn kortet, og så taster de koden, og betalingen går igjennom, og i samme sekund avslutter de samtalen og spør om/forteller meg at de kan få/trenger uttak av penger. :wallbash:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

de fleste jeg har vært borti legger på, da jeg er innenfor service, må de kunne snakke til meg, men vært folk som faktisk fortsetter å snakke, da må jeg vente til dem er ferdige for å gjøre deg jeg skal gjøre/ hjelpe kunden.

 

da føler jeg meg oversett til de grader, men det er vel den normale følelsen da noen snakker il telefon rett i trynet ditt da du må ha en samtale med kunden :thumbdown:

Endret av Heimlish
Lenke til kommentar

nå er det vell forskjell på "kort tid" og 3 måneder?

 

Egentlig ikke i mitt tilfelle, har gått opp til 6 månder over fristen og jeg har like fult gitt dem rommet gratis. Kundene føler de blir hørt og synes servicen da er god, og fornøyde kunder er den beste reklamen som finnes.

 

Og så skal han få trøbbel med sjefen istedenfor? Nei, han gjorde rett, datoen er der for en grunn

 

Om sjefen gir noen trøbbel for slikt så er det meget dårlige sjefer. Selvstendig tankegang synes jeg er mye mer verd blant ansatte enn paragraf rytting. Tenk om dette var noe de hadde vunnet og sett frem til å bruke, men aldri fått tid til, og når de da endelig får tid til det så er dette plutselig gått ut?

 

Om man klarer slik fleksibilitet på et hotell - hvor prisene på et rom koster oss mer enn på bowling - ja hva er da problemet?

 

For å reflektere litt kostnadene våre for et gratis dobbelt rom: rundt 500 kr i diverse utgifter (deriblant vask av rommet) med 8% moms. Så har man da 132 kr på frokost + 25% moms på mat. Dvs et slikt gratis rom koster oss rundt 700 kr. Men hva er det mot fornøyde kunder?

Lenke til kommentar

Det kommer utrolig ann på. Jeg har aldri hatt noe særlig i mot at folk er i telefonen, muligens fordi jeg aldri har tatt hensyn til det. Så lenge de klarer å svare på enkle spørsmål som pose ol, så driter jeg i det. Men normalt når jeg er i telefonen og skal i kassen ber jeg personen vente, putter telefonen i lomma til jeg er ferdig. Ringer telefonen mens jeg er i kassen tar jeg den, sier ett øyeblikk, og legger dem i lomma.

Lenke til kommentar

de fleste jeg har vært borti legger på, da jeg er innenfor service, må de kunne snakke til meg, men vært folk som faktisk fortsetter å snakke, da må jeg vente til dem er ferdige for å gjøre deg jeg skal gjøre/ hjelpe kunden.

Hvis jeg hjelper en kunde (som i min stilling betyr at man må snakke med kunden) og kunden tar en telefon og snakker i vei uten å gi inntrykk av at han bare skal be personen ringe opp senere, så tar jeg neste person i køen. Rått og brutalt. Hvordan hadde vedkommende følt det om min telefon ringte mens jeg hjalp han/henne, tok den, og begynte å prate som en foss?

 

Samme sak... time is money, og ikke bare for kunden :)

 

Men det skjer heldigvis sjelden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

de fleste jeg har vært borti legger på, da jeg er innenfor service, må de kunne snakke til meg, men vært folk som faktisk fortsetter å snakke, da må jeg vente til dem er ferdige for å gjøre deg jeg skal gjøre/ hjelpe kunden.

 

da føler jeg meg oversett til de grader, men det er vel den normale følelsen da noen snakker il telefon rett i trynet ditt da du må ha en samtale med kunden :thumbdown:

Jeg for min egen del bryr meg ikke. Jeg jobber også med service, og jeg har ikke noe imot at kunden gjør seg ferdig med en samtale før han betjenes.

Det jeg imidlertid ikke skjønner at folk tør er å presse seg frem når det er kø fordi man står først i køen, men ikke kan bli ekspedert fordi man er midt i en telefonsamtale, slik at både jeg og resten av køen bak vedkommende må vente på at telefonsamtalen skal ta slutt.

 

Hva angår "andre veien" så har jeg ikke telefonen på meg på jobb i det hele tatt, den blir igjen i garderoben. Folk flest klarte seg uten mobil frem til årtusenskiftet, så da bør det ikke være noe problem at jeg er utilgjengelig de få timene i uken jeg er på jobb.

 

For noen år siden jobbet jeg i Telekiosken, og sto alene bak disken midt i julestria. Da det nærmet seg stengetid en dag i desember ringte det en kar som var mildt forbanna fordi jeg ikke hadde tatt telefonen de par-tre gangene han hadde ringt i forkant. Han syntes tydeligvis ikke det var rimelig at jeg prioriterte den jevne strømmen av "fysiske" kunder som krevde veiledning og ekspedering. Jeg burde vel kunne håndtere begge deler, jeg som står der alene med butikken i fanget få dager før jul.

Nummeret hadde han funnet på nettsiden der man også finner epostadressen til hver enkelt kiosk, men det slo ham tydeligvis ikke at det er lettere å betjene epost mellom kunder enn å avbryte en kunde for å ta en telefon.

 

Hva han lurte på? Jeg husker ikke detaljene, men jeg mener det hadde noe med telefonregningen hans å gjøre. Hvorfor i helheimen ringer du da til butikken på kjøpesenteret istedenfor kundeservice?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...