Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått splitter ny KIWI-butikk i bygda, og var innom der på lørdag for å ta en titt. Ifm. utbyggingen, har de også fått tippedisk, og siden det var sånn Gull-Lotto på lørdag, tenkte jeg at jeg skulle teste ut Lotto for første gang i livet. Stilte meg så opp i kø, men for å være høflig, stilte jeg meg kanskje en meter eller to bak hun som stod og ble ekspedert i tippedisken. Så kommer det ikke mindre enn TO stykker som skal tippe, som finner ut at de kan stå mellom meg og damen som ble ekspedert. Da gadd jeg ikke :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yavel:

Du mener i butikken?

 

Det er ingen regler for hvor mye øl man kan handle.

Men man har jo ølsalgets åpningstider og aldersgrenser å forholde seg til, samt at de ikke selger mer øl til folk som allerede er fulle.

 

Hvor full man skal være før man nektes ølsalg vet jeg ikke.

Jeg vet ikke om det er samme regel som i barer, men det ville jo vært idiotisk om det å være litt småpussa i en bar betød at du ikke kunne få mer. Da hadde ingen fått mer enn en øl.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

yavel:

Du mener i butikken?

 

Det er ingen regler for hvor mye øl man kan handle.

Men man har jo ølsalgets åpningstider og aldersgrenser å forholde seg til, samt at de ikke selger mer øl til folk som allerede er fulle.

 

Hvor full man skal være før man nektes ølsalg vet jeg ikke.

Jeg vet ikke om det er samme regel som i barer, men det ville jo vært idiotisk om det å være litt småpussa i en bar betød at du ikke kunne få mer. Da hadde ingen fått mer enn en øl.

 

 

tenkte bare, siden det er begrensninger på ibux og paracet

 

 

Lenke til kommentar

yavel:

Du mener i butikken?

 

Det er ingen regler for hvor mye øl man kan handle.

Men man har jo ølsalgets åpningstider og aldersgrenser å forholde seg til, samt at de ikke selger mer øl til folk som allerede er fulle.

 

Hvor full man skal være før man nektes ølsalg vet jeg ikke.

Jeg vet ikke om det er samme regel som i barer, men det ville jo vært idiotisk om det å være litt småpussa i en bar betød at du ikke kunne få mer. Da hadde ingen fått mer enn en øl.

 

Så lenge du ser at personen som vil kjøpe alkohol er påvirket, skal du nekte han å kjøpe. Hvis du er usikker så kontakter du den som har ansvaret for butikken.

Lenke til kommentar
samuelle

Salmonella, mener du? ;)

 

Får meg til å tenke på alt det "rare" folk er ute etter, eller hva de kaller ting. Spesielt ille er det hvis merket eller modellnavnet ligner på noe annet. Ixus-serien til Canon er et kjært barn med mange navn. Canon Luxus, Ibux, Lexus, ixux... nesten halvparten har sin egen tolkning av det navnet.

 

Der jeg jobbet før, hadde vi en bok hvor vi skrev opp spesielle tolkninger av navn. Det ble noen sider etterhvert det.

 

Beste jeg har hatt der er Sony Cyborg...

(Kanskje i 2050)

Lenke til kommentar

Kna dø av å spise hel pakke og

 

Nei, man dør ikke av å spise én pakke med Paracet eller Ibux. Dett er skadelig for leveren, men det er ikke dødelig for en fullvoksen mann/ungdom.

 

Men man kan bruke det til å lage relativt alvorlige rusmidler

 

Dette må du gjerne utdype.

Skal bare utdype, så vi får alt klart her.

 

The salts pseudoephedrine hydrochloride and pseudoephedrine sulfate are found in many over-the-counter preparations either as a single ingredient or, more commonly, in combination with antihistamines, guaifenesin, dextromethorphan, paracetamol (acetaminophen), and/or NSAIDs (e.g., aspirin, ibuprofen, etc.).
Pseudoephedrine is a precursor of methamphetamine and methcathinone.

 

Altså kan Paracet og Ibux brukes til å lage Meth.

 

EOD :)

Lenke til kommentar

yavel:

Du mener i butikken?

 

Det er ingen regler for hvor mye øl man kan handle.

Men man har jo ølsalgets åpningstider og aldersgrenser å forholde seg til, samt at de ikke selger mer øl til folk som allerede er fulle.

 

Hvor full man skal være før man nektes ølsalg vet jeg ikke.

Jeg vet ikke om det er samme regel som i barer, men det ville jo vært idiotisk om det å være litt småpussa i en bar betød at du ikke kunne få mer. Da hadde ingen fått mer enn en øl.

Blir du tydelig beruset av en øl?

 

Tar i mot noen telefoner der jeg jobber nå, og det er et par innringere som ikke forstår at "venligst vent litt" *trykke mute* ikke nødvendigvis hindrer meg fra å høre hva kunden sier.

Oh shit……………

 

Haha, tror jeg har brent mer ett par ganger der… :p

Lenke til kommentar

Blir du tydelig beruset av en øl?

 

Kommer vel ann på hvor mye man heller i seg vel?

 

Jeg er nok en helveteskunde, spesiellt på elkjøp og lignende steder, jeg vet hva jeg skal ha, og da skal jeg ha akkurat det og ikke noe annet. Basta vegbom. Ble litt flaut når jeg fikk noe som ikke fungerte som det skulle, og manglet noe, jeg hiver meg inn på ventrilo-kanalen til klanen, og langer ut i det vide og breie om "han idioten" som jobber på "elkjipen" nedi her i 10-15 min. Så kommer det litt stille fra en i kanalen "Du, har du kjøpt en utstillingsmodell?" og jeg svarer ja, og legger på litt mer dritt om han solgte den, og får til svar "Kom ned i morra du, så skal vi nok ordne det, og jeg vet det, for du kjøpte den av meg". Akkurat da ble jeg stille...

 

Vite hvor folk bor FØR du hiver deg på flametrain neste gang :)?

Lenke til kommentar

Doh.. jeg siktet til Corolla og Ixus, hvis du ikke tok den ;)

Herregud, gikk litt raskt i svingene. Off. Flau over meg selv =/ :blush:

 

Kan forøvrig fortelle om en kunde i går som ba om to bæreposer til varene sine(noe jeg trykte inn). Senere da han har presset alle varene sine i en pose, ba han meg ta retur på bæreposen som var til overs, noe som førte til at jeg måtte ringe til kasseleder. 1 KRONE, 4 Minutter, klokken fire midt i rushtiden. Alt dette for en pose han ba om. Kunder... :tease:

 

Men on a happier note; Jeg ble ferdig med opplæringen i går= Kastet det hysselige skiltet" JEG ER UNDER OPPLÆRING :)"

Lenke til kommentar

Ikke akkurat noen ny historie det her, men var ei dame som glemte igjen alle varene sine hos meg i dag. Ganske utrolig, iallfall når det er snakk om 10+ varer. Neida, løp rett ut døra.

 

Kunne selvsagt løpt etter, og ville vanligvis gjort det, men den gangen her hadde jeg veldig lyst til å la henne finne ut av det selv, noe jeg regnet med hun ville gjøre ganske fort, noe hun gjorde.

 

Må få ha det litt gøy når man sitter i kassa også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...