Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nydelig med sånne kunder :). Litt som et eldre ektepar som er stamkunder der jeg jobber.

 

Han er sterkt svaksynt og døv, hun er stum. Sammen er de et skikkelig radarpar, han snakker, vi svarer, hun forstår, og beveger hendene hans i tegnspråkformer så han forstår også.

 

Har en litt motsatt situasjon hos meg:

 

Ei dame i 40-50 åra som er svært stor, og trenger en liten "bil" for å komme seg rundt, også inne i butikken. Får stadig vekk klager fra henne om hvor trangt det er i butikken, og må innrømme at det er veldig fristende å fortelle henne at den ikke er laget for motorisert trafikk.

 

Alternativt må vi kutte ned på vareutvalget. Kan jo se hvor mange klager vi får da.

 

Må legge til at damen egentlig er hyggelig nok, så er ikke så ille.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har en del kunder innom med julelys for tiden.

Har vært noen ganger som samtalen har vært ca. slik:

Kunde: "Den lyser ikke lengre, den lyste bra i fjor"

Meg: "Okei, har du prøvd å skifte pærer?"

Kunde: "Nei, den funket jo i fjor sa jeg jo, det må jo være noe feil med den!!!"

Meg: "Det er nok bare en pære som har gått *hente pærer*"

 

Hvis det er sånne klassiske juletrelys er det greit nok, de hender det at vi hjelper dem med, det er bare å teste pærene på et 9v-batteri.

De andre typene tar alt for lang tid, kan ikke folk skifte pærer eller?

Det sier seg selv at når man er kjip og kjøper det billigste alternativet så må man beregne litt jobb hvis det går noen pærer.

Godt vi selger for det meste de klassiske jultrelysa som kan testes på 9v og de som det bare går en pære av gangen (og ikke kan bytte, men holder fort 2-4 år før første pære går)

Lenke til kommentar

Har jobbet som selger i et elektromarked noen uker nå, og har heldigvis ikke fått så mange sure kunder enda. De sure går som regel fort når de skjønner at vi faktisk ikke lyver til dem når vi forteller at den dritkjipe tilbuds-tv'en de har bestemt seg for ikke er på lager.

 

Hadde derimot et kjempetrivelig, ungt par på min alder innom, som skulle ha både ny laptop og tv. De hadde sett seg ut en billig plasmaskjerm, men da dem brukte over budsjett på laptoppen (og sikkert etter å ha tilbrakt minst én time, om ikke mer i butikken) gav jeg dem en ganske okey rabatt så de fikk kjøpt seg en bedre tv, og ordna betalingsutsettelse for de. Siden det var en av de første dagene mine trengte jeg en del hjelp med kredittsjekk også videre, men de var så utrolig tålmodige med meg. Så om ikke det var nok, kom ei av kassajentene etter en stund opp til disken min med noe i hånda og ropte etter meg. Tenkte at jeg sikkert hadde rota det til med bilaget, men det var en pose daim. Til XXX. Tusen takk for god service, hilsen 47" eller noe sånt. Sånt gjør det virkelig greit for en fersking i gamet :)

 

Bra du trives i bransjen, og velkommen til familien ;). Bra service det der. Har du begynt hos de grønne, oransje, røde eller svenske?

 

Men et lite sidespørsmål, hvorfor er den dritkjipe annonsetven ikke på lager? Det burde den vært, dere annonserer den jo :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg hadde verdens fineste opplevelse på jobben her om dagen, jeg. En av de vanlige kundene mine sto i skranken til kollegaen min min og ble ekspedert. Da jeg ble ledig og skulle til å trykke videre lente han seg over til meg (skrankene våre står ganske tett), tok meg i hånda, så meg inn i øynene og sa "Jeg ville bare takke deg for at du alltid er så blid og hyggelig og hjelpsom mot alle kundene dine. Tusen takk. Det gjør meg så glad, og det mener jeg - "from the bottom og my heart", altså."

 

Jeg måtte gå bak i hvelvet og tørke et par tårer, jeg. Det er så innmari fint å se at det nytter å være blid og positiv.

 

Har opplevd mye av det samme selv.

 

I dag fikk jeg julegave av en av brukerene på jobben. Aner ikke hva den innholder, men det klunker i esken når jeg beveger den :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jobbet som selger i et elektromarked noen uker nå, og har heldigvis ikke fått så mange sure kunder enda. De sure går som regel fort når de skjønner at vi faktisk ikke lyver til dem når vi forteller at den dritkjipe tilbuds-tv'en de har bestemt seg for ikke er på lager.

 

Hadde derimot et kjempetrivelig, ungt par på min alder innom, som skulle ha både ny laptop og tv. De hadde sett seg ut en billig plasmaskjerm, men da dem brukte over budsjett på laptoppen (og sikkert etter å ha tilbrakt minst én time, om ikke mer i butikken) gav jeg dem en ganske okey rabatt så de fikk kjøpt seg en bedre tv, og ordna betalingsutsettelse for de. Siden det var en av de første dagene mine trengte jeg en del hjelp med kredittsjekk også videre, men de var så utrolig tålmodige med meg. Så om ikke det var nok, kom ei av kassajentene etter en stund opp til disken min med noe i hånda og ropte etter meg. Tenkte at jeg sikkert hadde rota det til med bilaget, men det var en pose daim. Til XXX. Tusen takk for god service, hilsen 47" eller noe sånt. Sånt gjør det virkelig greit for en fersking i gamet :)

 

Bra du trives i bransjen, og velkommen til familien ;). Bra service det der. Har du begynt hos de grønne, oransje, røde eller svenske?

 

Men et lite sidespørsmål, hvorfor er den dritkjipe annonsetven ikke på lager? Det burde den vært, dere annonserer den jo :).

 

kansje de hadde gått tom?

Lenke til kommentar

Bra du trives i bransjen, og velkommen til familien ;). Bra service det der. Har du begynt hos de grønne, oransje, røde eller svenske?

 

Men et lite sidespørsmål, hvorfor er den dritkjipe annonsetven ikke på lager? Det burde den vært, dere annonserer den jo :).

 

 

Jo takk du, har begynt hos de røde :)

 

Det skal stå i kundeavisen hvor lenge tilbudet varer, og etter det er det ganske enkelt førstemann til mølla. Og kampanjeapparatene går unna som bare det, så jeg lurer litt på at det kanskje er det som gjør kunden sur, på samme måte som at jeg selv erger meg når bussen er treg når jeg har dårlig tid. Jeg kunne jo faktisk ha tatt en buss som gikk 10 minutter tidligere og hatt god tid. :p

 

Edit: Om vi ikke har kampanjeapparater inne, strekker vi oss for å finne tilsvarende. Kunden får et produkt som er en veldig god oppgradering for ikke så alvorlig mye mer, og det er mindre sannsynlig at kunden kommer tassende tilbake med TVen og uansett legger inn litt ekstra for å få noe litt bedre egnet. Sparer både kunden og oss for tid.

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar

Traff på en liten gal frue her om dagen.

Var en kompis av meg som satt i kassen og denne damen skulle ha 20 Prince mild og kompisen min greier å ta feil, han tar Marlboro.

Da begynner damen å nærmest skrike ut at Marlboro er produsert og distribuert av Ku Klux Klan og at hun aldri kom til å ta imot pakken med sigaretter og beordret kompisen min til å hente en pakke med Prince. Herregud for en skrue :p

 

Utrolig at jeg ikke har truffet på noen rare mennesker ettersom jeg jobber som servitør. Burde nesten tro man skulle treffe noen skruer her og der.

 

Jeg tror nok det er tilfeldig, men det kan være noe i det. Les her Og her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...