Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble aldri vippet av pinnen på det viset. Jeg bare glemte at jeg svarte ja, de kunne få pose og spurte om det rett etter at jeg sa ja, uten pustepause. "Ja, så klart skal du få pose. Vil du ha pose?" Så gikk det noen sekunder der de ser rart på meg, før jeg begynte å unnskylde meg med at enkelte ting går på automatikk etter en stund.

Endret av Nie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller når kunden sier på forhånd at h*n må få kvittering, og jeg rekker kunden kvitteringen med et blidt smil, hvorpå jeg spør "Kvitteringen, vil du ha den?"

 

OG hahah, kanskje gjelder dette bare meg. Men etter en lang kveld i kassa går jeg av og til helt i surr i tallene, ser 124,50 på skjermen og opplyser smørblidt at "da blir det fire hundre og trettisju, eeeh nei vent, hundre og tjuefire femti :blush: "

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen på kvitterings problemet, har skjedd flere ganger at jeg spør kunden 2-3 ganger om han vil ha kvitteringa:P

 

Har merka det samme Charlotte Q! Vet ikke helt hvorfor det skjer men det er like morsomt å se på uttrykket til kunden som klikker i vinkel og sier at varen koster ikke X men X :p Andre ganger jeg jeg sagt for lav sum feks hvist kunden kjøper noe for 1350kr så sier jeg bare 50kr, tror aldri jeg har sett en så fornøyd kunde før:P

Lenke til kommentar

Posediskusjonen kommer opp med ujevne mellomrom, og blir moderert..

Jeg skynder meg derfor med å komme med (et siste) spørsmål til kassabetjentene her inne angående poser:

Hvorfor i HÆLV*TE skal dere gi oss/meg 3 -tre- poser når jeg spør/ber om 1 -én- pose. Hadde dere gjordt det for å være hyggelig er det greit, men når dere slår inn 3 poser på kassa og jeg ber/trenger/forlanger én pose, blir jeg irritert.

 

Jeg har ved etpar anledninger (på "vil-du-ha-pose" spørsmålet) svart:

Ja, *ÉN* pose, og kun bare akkurat nøyaktig *ÉN* pose hvor jeg også kun bare skal betale for *ÉN* pose!

Da blir kassabetjenten som oftest sur og jeg får beskjed at jeg har ødelagt dagen deres.

"Takk i like måte," svarer jeg da, "dere ødelegger min dag også ved å prøve å dekke inn budsjettunderskuddet deres ved å påtvinge meg flere varer enn jeg vil ha."

Lenke til kommentar

Da får de også finne seg i å "få dagen ødelagt" av kunder som ikke synes det er greit å få flere poser enn andre varer. ;)

Jo, ja. Det utsagnet var nå litt overdramatisk. :p

Og jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det. Jeg har sendt med flere poser enn kunden har bedt om, men jeg har aldri slått inn de. Det er lettere å gjøre det sånn i rushen enn at de skal komme og spørre om flere.

Lenke til kommentar

Har heller aldri opplevd at noen slår inn flere poser enn jeg ber om.

 

Det som dog irriterer meg mest er innpåslitne kunder. Jobber som servitør på en restaurant, og det har hendt at kvinnelige kunder har lagt igjen nummeret sitt. Smigernde, for all del, men utrolig kleint om de kommer tilbake og jeg ikke har tatt kontakt! :confused:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man sitter i kassa skal man ikke slå inn flere poser enn det kunden vil ha. Om kunden sier "Også trenger jeg en pose," da skal man ikke slå inn mer enn en pose. Men om derimot kunden sier "tja, hvor mange poser trenger jeg på detta da, hvertfall en tre-fire," da blir det ikke feil å slå inn fire eller fem om du tror kunden trenger det. Og om man har slått inn en pose for mye, er det bare å si ifra så skal kunden få tilbake 50 øre. :)

Lenke til kommentar

  Hinn dagen da jeg skulle på butikken å kjøpe meg noe mat så jeg at det var en nybegynner i kassen. (Jeg var "i sivil" altså). Jeg går bort og hun skal slå inn appelsinene. Tydeligvis utilpass og kunne ikke koden. Så hun begynner å bla og stresse sykt. Etterhvert sier jeg koden til henne(jobber i samme butikk, men annet sted i byen). Skulle sett fjeset hennes!   :dontgetit: Ga meg en god latter..!

Har gjort det flere ganger, alltid en vinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...