Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg ser det litt an, men jeg spør helt klart mer enn jeg lar være. Kjøper folk èn blekkpatron så spør jeg som regel ikke, men det er en ting som folk gjerne vil ha kvitteringen på. Forundrer meg ikke at det finnes folk som vil ha en pose på en halvliter brus heller. Kanskje de har noe i lomma de vil bære i posen også, skal gå et stykke, kikke i flere butikker osv. Mange grunner til å ha pose på en "rar" vare, hehe..

Kvittering er også kundens garanti om noe skulle være gærent (kanskje ikke med en Cola, men). Så det er bare godt ment at vi spør!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, klassiker den der ja...

 

krikkert: ... Og så vil jeg ha en pose, men kvitteringen kan du kaste.

Ekspeditør: Pose?

krikkert: Mmmnei.

- krikkert betaler -

Ekspeditør: Kvitteringen?

 

Vakkert. Hver gang. Jeg kan ikke ha hatt nok butikktid bak meg (tre år-ish), i og med at jeg aldri kom så langt at jeg skrudde av ørene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke akkurat "kunder" sånn sett... men jeg irriterer meg over narkiser som på død og liv hele tiden skal veksle. 1000, 500 og 200-lapper til 100-lapper. Eller 100 og 50-lapper til mynt. Skulle vi vekslet med alle sammen, hadde vi ganske fort gått tomt for vekslepenger, så vi sier konsekvent nei.

 

Og de blir like sure hver gang. Da sier jeg at vi også må betale for å veksle. De fleste svarer noe sånt som at det bare er tull, det har jeg ikke hørt om, eller lignende. Javel, så gå og veksle i banken eller på Posten rett ved siden av da, om det er gratis.

 

Også skal de gå rundt og loke i butikken i en time eller to. Helt klart at de fleste venter på et uoppmerksomt øyeblikk fra oss så de kan stjele noe... andre er vel inne bare fordi det er kaldt ute. Ber vi de gå etter en stund, blir de agressive. Glad vi har rask tilgang til vektere... for ber vi de komme og stå og se på, så går narkisene ut etter få sekunder.

 

Og det aller første som absolutt alle sier i det øyeblikket en eller annen alarm går på det de står og pirker på "jeg prøvde ikke å stjæla noe asså". Javelja. Rart at alarmen aldri går når vanlige kunder og vi i butikken behandler de samme varene da. Og ofte har de klart å brekke av et eller annet på alarmen.

 

Måtte bare få ut agresjonen mot de narkisene som hele tiden prøver seg. De tar så mye unødvendig tid og lager så mye ekstraarbeid for oss som jobber i butikken. De er i sannhet en egen rase...

Endret av Marekatten
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Pose er nok mer relevant enn kvitering Charlotte. Jeg skal ikke ha noen jævla pose når jeg kjøper en is... :thumbdown:

 

HAH! Du skulle bare VISST hvor mange som knabber pose etter at de har betalt, selv om de bare har en cola (tenåringene) eller en boks tunfisk i vann (asylsøkerne). Jeg skjønner det IKKE, men...

 

[/poseprat!!!]

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Oh, dette angående kvittering, jeg tør ikke å IKKE spørre etter at en dame skjelte meg voldsomt ut. Hun var med sikkert barnebarnet sitt, kjøpt en kuli og en cola. Da har jeg sluttet å spøre om kvittering fordi de fleste sier jo nei. Jeg ser ann varene, om de har poser selv, hvor mange varer det er o.l. før jeg spør om pose eller kvittering. Damen betalte, gikk og kom tilbake 5 minutter seinere og kjeftet på meg som bare det! Jeg hadde jo ikke gitt hun en kvittering! Det var vist helt uhørt og hun skulle klage til sjefen og hele pakka.

 

Hørte noe ikke mer fra henne, men hun fikk jo kvittering etterpå, som hun så på, og kastet i søpplekassen rett utenfor kassene.............

Lenke til kommentar

Jeg går med Aftenposten på ettermiddagen. I den ene oppgangen var låsen fryst igjen, ødelagt eller et eller annet og jeg fikk ikke låst opp. Jeg ringte da på til abbonenten jeg har der. Dette er en gammel gal kjerring som ofte står og venter på meg, gjerne helt naken (ikke et mye pent syn). "Heisann, det er Aftenposten-bidet. Låsen er ødelagt, så jeg lurer på om du kan slippe meg inn" sier jeg. Hun tror ikke noe på meg uansett hvor mye jeg prøver å forklare at det er karen med avisa og ikke en kjeltring. Siste gangen jeg ringte på sa jeg "Om du ikke slipper meg inn nå, får du ikke avisa i dag."

 

Dagen etterpå oppdaget jeg at jeg hadde fått en klage fra denne kjerringa. Låsen fungerte heller ikke denne dagen, men nå ville hun slippe meg inn. Hun sto som vanlig i døra og begynte å klage til meg om at hun ikke hadde fått gårsdagens avis. "Jamen, du ville ikke slippe meg inn" sa jeg. "Du må si klart å tydelig at du er fra Aftenposten" svarte hun. Jeg hadde flere ganger gjort det veldig klart at jeg var avisbudet :roll:

Lenke til kommentar

Og jeg måtte, i min trettende time, telle opp 156 kr i femtiøringer. På den travleste tiden på fredag ettermiddag. Vi hadde litt fuck i systemet og fikk en del tippekunder, men 3 på jobb SKAL være nok i nærbutikken vår, selv på fredag ettermiddag, og det var det også. Helt til denne damen kom med en hel POSE full av femtiøringer. Grrrr. Som ekstrem Ica-patriot med stolthet i jobben min, smerter det meg fryktelig å la folk vente, men det er begrenset hvor fort man kan telle 312 femtiøringer uten å miste tracket. Så jeg telte og telte og telte, og beholdt tellingen, men ikke tålmodigheten.

 

Kanskje litt tull å quote en gammel post, men jeg føler jeg må dele dette. Butikker kan faktisk nekte å ta imot pengene om det er mer enn 25 stykker av samme valør.

Endret av Olum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å begrunne above poster:

 

§ 14. Tvungent betalingsmiddel

 

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

 

Sterkt skadde sedler og mynter er ikke tvungent betalingsmiddel. Banken gir nærmere forskrifter om erstatning for bortkomne, brente eller skadde sedler og mynter.

 

Selv om en avtale inneholder klausul om betaling av en pengeforpliktelse i gullverdi, kan skyldneren frigjøre seg med tvungne betalingsmidler uten hensyn til denne klausul.

 

Kilden

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å begrunne above poster:

 

§ 14. Tvungent betalingsmiddel

 

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

 

Sterkt skadde sedler og mynter er ikke tvungent betalingsmiddel. Banken gir nærmere forskrifter om erstatning for bortkomne, brente eller skadde sedler og mynter.

 

Selv om en avtale inneholder klausul om betaling av en pengeforpliktelse i gullverdi, kan skyldneren frigjøre seg med tvungne betalingsmidler uten hensyn til denne klausul.

 

Kilden

 

Betyr det at jeg kan nekte noen å betale en brus for 26kr med kun en-kroner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Burde være lov å betale med hva man vil synes jeg, men det skader ikke å ha pengene KLAR før man kommer til kassen.

 

Kasseperson: Det blir 543,70,-

Gammel dame: Åh, hvor la jeg den lommeboken min nå da..

K: Kanskje i vesken din?

GD: Hva sa du?

K: KANSKJE I VESKEN DIN?

GD: Hva med vesken min?

K: *oppgitt sukk* Jeg tror lommeboken din er i vesken din.

GD: Ja, ja, den er nok det. *tenke seg om*

K: *gjentar prisen*

GD: *Bruke minst tretti sekunder på å putte på mynter*

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...