Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

En vares pris skal fremgå tre steder – på selve produktet, på hyllen eller i disken der varen presenteres, og i dataanlegget knyttet til kassen.

På selve produktet? De eneste som bruker gode, gammeldagse prislapper i dagligvaren nå til dags er vel lavteknologiske nærbutikker. Bryter de andre (kjedene) loven ved å la være? Gjerne for meg så lenge det står på hylla, men jeg hater å måtte spørre om pris. Da blir det heller til at jeg driter i hele varen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL, Lofotposten av alt. Lofoting eller?

Yes sir.

 

Når det gjelder prisingen på tre steder så er vel kjøttprodukter stortsett det eneste som er priset "by the book". Dog står det nesten utelukkende kilopris i hyllene, og enhetspris på pakken.

Hvordan det er tenkt å fungere i praksis kan man jo bare spekulere på.

Men det er etter hvert blitt vanskelig å få et klart inntrykk av hva den aktuelle varen egentlig koster når prislappen i hylla står i mellom to varer o.l.

Jeg skjønner at folk klager for å si det slik. Hadde jeg ikke hatt bedre ting å gjøre så hadde også jeg sendt klage inn på enkelte butikker som slurver.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti folk som kaller Fjernkontrollen for en "kontrollboks"?

 

for jeg ble sikkerlig forvirra da en kunde kom med en dvd spiller å sa at kontrollboksen ikke fungerte. tenkte mannen mente da hele dvd spilleren og satt i gang å teste den " fungerte fint denna" sa jeg, da svarte han " fikk du testa kontrollboksen" hvis du mener dvd spilleren så ja, ( trykte på play dirrekte på spilleren) da dreiv han å pekte på fjernkontrollen.

 

den viste seg å være defekt, men hvorfor i huleste kalle det kontrollboks? :tease:

Lenke til kommentar

Enda morsommere når kundene legger pengene på båndet, så er man uheldig og det begynner å rulle sånn at noen av myntene faller ned under rulledingsen :whistle:

 

Seriøst, SER ikke kunder at båndet slutter et sted og fortsetter ned i intet?? SKJØNNER de ikke at hvis man legger noe på båndet, spesielt små lapper eller mynter, så er det en viss sjanse for at det vil forsvinne ned der? Må man ha en doktorgrad og en IQ som kvalifiserer til medlemskap i Mensa for å forstå det? Jeg hadde flere kunder som absolutt skulle legge både pantelapper og medlemskort der, og VIPS, der var lappen eller kortet fanget under rillene... Eneste måten å fiske noe ut derfra var å finne et stivt ark som man lirket med god presisjon under, for så å prøve å "vippe" objektet opp på arket. Dette kunne ta alt fra fem sekunder til evige forsøk, og var helst noe man gjorde når man kjedet seg og ikke hadde én kunde i sikte. Har blitt kalt både kløne og idiot fordi det tydeligvis var MIN feil at lappen/kortet/mynten deres forsvant ned der etter at de selv hadde lagt den/det på båndet. :w00t:

Endret av trinity89
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

- Hei, har du noe mat som går fort og er godt?

- Ja, vi har jo kampanje på to pizzastykker med drikke i beger da, den er ganske god! Og det tar bare drøyt ett minutt.

- Åja, varmer du den i mikroovn da eller...?

- Neida, vi har ordentlig pizzaovn, så det blir BRA.

- .... :confused:

- ... Jeg KAN ta den i mikroen hvis du heller vil det?

 

- Neida, det går bra. Hva har du her da?

- Det er panini, den har vi med chorizo eller kylling. Ganske populær.

- Ja, hvordan varmer du den da?

- Vi har et sånt pressjern, så den blir toastet.

- ... :hmm:

- Eller jeg kan ta den i mikroen?

- ... :hmm:

- ...Eller jeg kan ta den i mikroen først og SÅ i pressjern?

 

- Nei, det ved siden av, hva er det?

- Det er toast med ost og skinke, og den varmes også i pressjern.

- ... :hmm:

- ELLER i mikro..?

 

- Neeei.. Den der da?

- Det er luna med salat, dressing og kylling.

- Og den varmer du...?

- Ja, i pressjern den også.

 

- Det andre her da? Disse brødskivene?

- Det er ferdigsmurte brødskiver, vi har med ost og skinke eller med egg og tomat.

- Skal de varmes?

- Neei, de skal vel i utgangspunktet spises kalde.

- ... :hm:

- Jeg KAN varme dem for deg?

 

- Nei, jeg tar bare en pølse jeg.

 

WHAAAAAAAAAAT?????

 

 

Så jeg spurte, jeg måtte jo spørre:

 

 

- Hva, hadde vi feil måter å varme maten på eller noe?

- Neida, jeg skal bare på nattevakt.

 

 

 

 

 

WHAAAAAAAAT?????? :omg:

 

 

Hahahahah KLASSISK, elsker selv å ta den her, jobber du tilfeldigvis i kr.sand?

 

Nope, Molde ;)

 

Hva med å skaffe seg en bunke ræl man har bak disken og deler ut i slike situasjoner? Kjør en Askeladden på dem: "Nei, den er ikke gratis, men DENNE er gratis, hø hø hø". Da skal du se de blir målbundet.

 

HAHAH! Det skal i hvert fall jeg gjøre, lol. GLEDER meg til å gå på jobb igjen, skal makke med strekkodene bare på pur :devil:

 

 

Som flere nå vet, jobber jeg på bensinstasjon. Ikke vet jeg om det er regler på hva vi har lov til å selge, men jeg har i hvert fall aldri regnet med å kunne kjøpe øl på bensinstasjon, selv ikke alkoholfritt. Men, det burde vi visst selge.

 

Kunde kikker, kikker og kikker i kjøleskapene våre, som dekker en hel lang vegg.

- HAR du ikke zero?

- Eh, zero? Cola zero?

- Nei! Alkoholfritt. Zero.

- Alkoholfritt ØL? Nei, det har vi dessverre ikke.

 

Kikker og kikker.

- Har du ananasbrus light?

- Hmm, neeeei, nei, vi har nok bare vanlig ananas- og pærebrus. (Molde is the place to be!)

- Men hva HAR du da??? :mad:

 

Nei, bare rundt fem-seks hyllemeter med forskjellige typer brus, juice, melk, milkshake, saft osv. :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden jeg jobber på McDonald's er dette SÅ herlig!

 

- Pølse og chips takk

- Ehm... Vi har hamburgere :)

- Men jeg vil ha pølse?

- Neei... det har vi ikke.

- Pizza da!

- McFlurry?

 

Jeg blir irritert.

 

- Cheesburger uten noe på!

- Greit. *gir dem plain cheesburger - altså bare kjøtt, ost og brød*

- Jeg ville jo ikke ha noe på den!?!

- Åja. Hamburger da, altså?

 

Jeez.... CHEESburger, mann -.-

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at det ikke er spesielt hyggelig å måtte ringe til politiet, men spennende er det sikkert, og det er noe en jobb som kanskje får deg til å tenke litt over hvordan du oppfører deg mot kassadamen(/mannen).

 

Er ikke så veldig hyggelig nei, spesielt ikke 2 ganger på en helg.. Menmen. Jeg oppfører meg alltid bra mot butikkmedarbeidere/folk i kassa på bensinstasjoner/butikker osv.. Skjønner hvor dritt det er at folk er sure å ekkle mot deg bak kassa. :s

 

 

Tydelig at du ikke jobber i Oslo. :p For der bruker de 21 minutter på å komme når du forteller dem at to stykker har lagt en fyr i bakken og kveler ham. (Hvorfor, joda, fordi han var svensk...)

 

Nei, Horten her gett.. :p Liten link til saken på fredag; (øverste sak) -> http://www.gjengangeren.no/nyheter/anmeldt-for-vold-og-vapen-1.5821593

Lenke til kommentar

Hehe.. Hadde en artig episode her forleden. Jobber som vekter, der vi faktisk endte opp med en gruppe menensker som slåss om en snus.. og når vi så vidt har fått litt orden i disse gutta så reiser jeg meg opp og ser 100 meter borti gata og der er det pokker meg 7-8 stykker som slåss om en røyk... Jaja, bare å beine på da :D

 

Atte det går ann å bli så tafatte og idioter på fylla...

 

Dette er forøvrig på nattevakter på helgetider :p

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti folk som kaller Fjernkontrollen for en "kontrollboks"?

 

for jeg ble sikkerlig forvirra da en kunde kom med en dvd spiller å sa at kontrollboksen ikke fungerte. tenkte mannen mente da hele dvd spilleren og satt i gang å teste den " fungerte fint denna" sa jeg, da svarte han " fikk du testa kontrollboksen" hvis du mener dvd spilleren så ja, ( trykte på play dirrekte på spilleren) da dreiv han å pekte på fjernkontrollen.

 

den viste seg å være defekt, men hvorfor i huleste kalle det kontrollboks? :tease:

 

 

det er jo noe som kontroolerer noe, men jeg ser problemet. kontrollboks bruker jeg selv aldri i det faglige skråket mitt (skipselektriker :) ). men jeg vet om mye som ligner. en boks som inneholder en styring eller releer eller instrumenter som kontrollerer en prosess, anlegg elller system. nærmeste jeg kommer bort i den jobben jeg holder på med for tiden er Flexifog manuell realise boutten junktion box eller koblingsboks og Flexifog controll cabinett. for de som ikke vet det så er Flexifog et anlegg laget av norske Autronica og er da et skrinkleranlegg med vanntåke og foam-skum. et veldig sikkert system som er veldigt strengt og blir kontrollert mangen ganger i året. vi kan bruke ferskvann og saltvann vis begge FW tankene går tom. dette systemet er faktisk noe av det viktigste sikkerhetsystemet du kan finne. viktigere enn brannalarm tilogmed. min kontrollboks blir da hoved kabinettet der det står en PLS med 5-6 uvidelsesmoduler og mye annet godt snask.

Lenke til kommentar

Hadde en gjest som kom illsint ned i resepsjonen, forbannet over den elendige standarden på rommene, at lyset i taket ikke fungerte. Jeg gikk med på rommet og så at gjesten slo på bryteren og slo den av like fort. Så jeg hørte hvor dårlig vi var som hotell og hele pakken, før jeg slo på lyset og lot det stå i noen sekunder. Poff, det kom på. Vi har sparepærer i tak lampene som følge av svane merkingen, så det tar noen sekunder før lyset kommer på.

 

Gjesten ble flat, mumlet et takk og slengte døra i trynet på meg :roll:

Lenke til kommentar

Jeg vil heller foreslå å holde kjeft og heller vise problemet.

Evt. finne riktig navn på forhånd hvis en absolutt må ta sånt over telefon ;)

 

 

Edit:

Skal se om jeg finner lappen jeg skrev på i dag.

Kjedet meg på jobb, så eneste jeg gjorde var å dagdrømme + notere ned ting til denne tråden og "Hva slags stil liker du ikke å se"

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Av nysgjerrighet, hva er verst? Å bare si "dings" eller "ting" eller "sånnderre sak" når man ikke vet helt hva det heter, eller f eks kalle huset til pc'en for harddisk? (Jeg personlig vet ikke hva det heter, så..)

 

Kabinett kalles det :)

 

Men ja, multisync sitt forslag støttes eventuelt beskriv det så godt som mulig. Tror de fleste data folk vil forstå "Huset til pcen" eller "PC boksen" selv om de foretrekker "Kabinett".

Lenke til kommentar

Av nysgjerrighet, hva er verst? Å bare si "dings" eller "ting" eller "sånnderre sak" når man ikke vet helt hva det heter, eller f eks kalle huset til pc'en for harddisk? (Jeg personlig vet ikke hva det heter, så..)

 

Vel, der jeg jobbet før var den en del gamle mennesker som jobbet på pc uten å helt forstå arbeidsverktøyet sitt. Når jeg ba de om å starte maskinen på nytt så skrudde de av å på skjermen. (de finnes der ute). Blir litt som en murer som ikke vet hva en murskje er. Det å si dingsboms og lignende er ikke så ille hvis den som sier det tydeligvis også er irritert på seg selv for at han/hun ikke kommer på navnet. Men det er veldig irriternde hvis det kommer noen som bruker det ordet og forventer at man skal kikke inn i krystallkula si for å se hva personen mener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...