Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Har selv flere slike kunder, bønder i Felleskjøpet-kjeledress som aldri har hørt om personlig hygiene. Lukter dritt, diesel og alkohol, du kjenner omtrent lukta fem minutter før de kommer inn i butikken. Må holde avstand når de snakker, for den stålånden er jeg sikker på kunne drept noen. Helt jævlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Minner meg om den tiden jeg jobbet som PC-tekniker på i et datafirma i Hedemark (ja, noen bønder har faktisk PC i fjøset).

 

"PC'en sluttet plutselig å fungere"

 

-"åja, kom innom med den da"

 

Når PC'en lukter fjøs har du allerede en sterk mistanke hvor problemet ligger. Til du åpner PC'en, da er du sikker. Spindelvev, sagflis, halm + mye annet snadder blander ikke særlig bra med elektroniske komponenter.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

So, kvifor må ein trekke kortet to gonger?

 

Det er sånn at skimmeren skal få en skikkelig bra avlesning. :devil:

 

Høhø

 

I og med at man ikke har direktekontakt med banken kan man bare bruke kredittdelen av bankkortet. Kortet må derfor verifiseres først, noe som er ganske greit siden folk er veldig glade i å blande bankkortet sitt med elektroniske duppedingser som har en tendens til å avmagnetisere stripa. Veldig kjekt å sjekke at dette fungerer før man kommer frem så slipper kunden å måtte betale for turen opp til nærmeste minibank også.

Lenke til kommentar

Minner meg om den tiden jeg jobbet som PC-tekniker på i et datafirma i Hedemark (ja, noen bønder har faktisk PC i fjøset).

 

"PC'en sluttet plutselig å fungere"

 

-"åja, kom innom med den da"

 

Når PC'en lukter fjøs har du allerede en sterk mistanke hvor problemet ligger. Til du åpner PC'en, da er du sikker. Spindelvev, sagflis, halm + mye annet snadder blander ikke særlig bra med elektroniske komponenter.

 

Ikke akkurat noen kunder eller brukeres feil, men vi har en del PCer og diverse duppeditter ute på kloakkanlegg rundt om i kommunen. Det utstyret lukter heller ikke spesielt godt når vi tar det inn for reparasjon eller utbytting. :p

Lenke til kommentar

FOR en type. Håper slike folk blir utestengt på livstid fra den aktuelle butikken.

 

"I en tidlig politiforklaring hadde nemlig mannen sagt at han bet for å få tak i en notisblokk der 25-åringen hadde notert bilnummeret hans."

Ja for det hjelper jo, når de allerede har navn og adresse i systemet? :p

29-åringen er tidligere domfelt to ganger. Den siste dommen var fra 2007 og gjaldt 13 tilfeller av vold og trusler.

Tydelig å se hvilken type man har med å gjøre.

 

Bergen tingrett satte straffen til en bot på 5000 kroner.

Boten her burde jo egentlig betales som oppreisning til han som ble bitt, men det går mer på det juridiske i Norge og burde ikke taes i tråden her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skal me sjå.... Kanskje ikkje så morosamt, meir tragikomisk... Jo ringte til teknisk service hjå produsenten av maskinene våre her om dagen pga. def. ac-adapter på jobben, Oppgav servicetag og modell og forklarte problemet. Samt forklarte eg at eg hadde testa med eit anna batteri, ein anna ac-adapter, bytt dc-kabel. Så spør han i i andre enden av telefonen: Har du försökt att uppdatera BIOS-version? Eg svarte no so som so at bios versjonen har då ingenting med at ein ac-adapter ikkje verkar. -jaha? Nej, men det kan väl inte skada att försöka? Eg forklarte jo til han at når ein ac-adapter verka og ein verka ikkje, så var det jo ac-adapteren som var problemet. -Nej, men skulle du vilja att jag ska skicka dig en offert för en ny adapter? Endte med at eg la på, ringte opp att og møtte på ein annan, forklarte problemet og oppgav servicetag. -Ja, men då det kommer en ny adapter till dig med posten i morgon.

Enkelte svensker...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle kjøpe meg en kaffekopp på Tilbords idag, der jeg spurte om hva de billigste kaffekoppene de hadde kostet.

Fyren fant en til 55kr som jeg skulle til å betale for, men så sier han at de har noen litt større, som kanskje koster litt mer. Vi gikk tilbake og fant en større utgave til 65kr. Siden jeg roset han for å lese tankene mine med at jeg hadde intensjoner med å drikke kaffe i store kvantum så fikk jeg den til prisen til den lille koppen (55kr)

Ikke største rabatten, men viser at alles dag blir bedre om hyggeligheten går begge veier :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Er her inne og leser en del, men aldri hatt noe særlige historier å fortelle, før nå.

I dag var det ILLE:

 

Vi har tidligere en enkel bestillingsskjema på websiden vår, der kunden bare taster inn det de skal ha og skriver inn epostadressen sin som kontaktinfo.

Vi får da denne bestillingen som en epost, og må taste manuelt inn i vårt ordreprogram. Litt tungtvint for oss sånt sett. I tillegg er det svært dårlig med sikkerhet og sporingsmuligheter for kunden.

 

Nå i det siste har vi oppgradert bestillingsfunksjonen, dvs. kunden må logge inn med brukernavn og passord for å bestille.

 

Kunden ringer inn og lurer på hvorfor de ikke kan registrere bestillingene sine som før:

Meg: Hei du. Den nye onlinebestillingen er mye bedre (...). Kan du gi meg epostadressen din, så oppretter jeg brukernavn og passord for deg (kommunalt kunde, så epostdomenen er nok til å verifisere kunden for oss).

Kunde: Men den gamle måten var så mye bedre, passord er så stress når vi er så mange her på jobben som skal bestille i ny og ne.

Meg: ???... ehhh? Joda, jeg ser den, men dette er blant annet for å hindre misbruk av bestillingene våre.

Kunde: Jeg tviler på at noen her på jobben kommer til å gjøre det, akkurat.

Meg: ... (vet ikke helt hva jeg skal svare)

Kunde: Men kan vi ha en fellesbruker og felles passord, og bekreftelsen blir sendt til bestillerens epostadr?

Meg: Ja, det går fint det også. Hvilken epostadr. skal dere bruke som fellesbrukeren? [email protected]?

Kunde: Nei, den epostadressen er det nesten ingen som bruker. Kan ikke vi alle bare få bruke vår egen epostadr?

Meg: Hmm, ok. Det er helt greit at dere alle bruker deres egne epostadr ja (Det er jo det som er hele meningen).

Kunde: får vi samme passord da?

Meg: Vel, dere kan endre passordene til hva dere vil, så ja.

Kunde: ...men må alle her få sitt eget brukernavn og passord?

Meg: (WTF?!?!?) Ja :)

Kunde: Nei du, jeg synes dette ble for tungvint. Vi alle her bestiller kanskje 1-2 ganger i månden og denne løsninga vil trolig få oss til slutte å bruke tjenesten deres.

Meg: Ja ok..?

Kunde: ...

Meg: (Skulle dra frem typisk onlinebestilling av div. ting som sammenligning og at det ikke er noe anderledes, men tenkte denne kua er for dum for sånt, så jeg sa noe annet)

Har du en facebookbruker?

Kunden: ...Ja?

Meg: Der må man også registrere seg første gangen også, og der spør de om langt mer enn det vi gjør. Vi trenger bare din epostadresse.

Kunde: Hva i alle dager?! Facebook er noe jeg bruker privat på kveldstid osv osv, det går da ikke ann å sammenligne sånt og det vi gjør på jobb i det hele tatt!!

Meg: Nei ok.

(liten pause)

Meg: Men bare gi meg eposten din så får du passordet tilsendt på epost med en gang.

(Kunden er ikke fornøyd, men gir meg epostadressen sin og jeg får generert passord og videresendt det)

 

 

Huff, jeg er fortsatt lei meg over at noen kan være så tragiske.

 

Det der må vel ha vært ei dame?

 

Uansett er jo ikke kommunearbeidere kjent for å være de mest effektive eller produktive skapningene i landet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...