Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

skulle ønske det var sånn med komplett og nordpost...4 dager fra sandefjord til kragerø :wallbash: hadde jeg vist det skulle ta så lang tid hadde jeg henta det selv hos komplett....

Lenke til kommentar

For en gangs skyld var Posten/Bring effektiv.. kanskje for effektiv.

 

Hadde det ikke vært noen hjemme hadde jeg aldri rukket hjem for å motta pakken.

 

post-69923-0-13819100-1347007155_thumb.jpg

 

Vel, hvor tror du pakken havner da? I søpla? Da ville det stått "sending levert hentekontor"...

 

For å være vanskelig, hva hvis de ikke hadde levert pakken til hentekontoret før jeg var ferdig på jobb? Hadde blitt ekstra fram og tilbake på meg :p

Lenke til kommentar

For en gangs skyld var Posten/Bring effektiv.. kanskje for effektiv.

 

Hadde det ikke vært noen hjemme hadde jeg aldri rukket hjem for å motta pakken.

 

post-69923-0-13819100-1347007155_thumb.jpg

 

Vel, hvor tror du pakken havner da? I søpla? Da ville det stått "sending levert hentekontor"...

 

For å være vanskelig, hva hvis de ikke hadde levert pakken til hentekontoret før jeg var ferdig på jobb? Hadde blitt ekstra fram og tilbake på meg :p

 

For å ha rett, så er fristen for å levere pakker ofte 1500, kanskje 1600. Så, du kan ikke forvente at den ligger der før det tidspunktet uansett.

Lenke til kommentar

Vel, posten gjorde sin feil og sendte den tilbake uten at komplett hadde kalt den tilbake. Ettersom det var posten sin feil der og da, ga jeg dem en sjangse til, men da sende den over tollpost i stede.

 

Pakken kom tilbake til komplett, og der ble den borte. Ingen viste hvor den var og ingen kunne fortelle meg noen ting. Var i kontakt med dem 4 ganger per telefon og 2 ganger per mail før jeg ga opp, ingen kunne fortelle meg hvor pakken var og om den overhode var sendt tilbake. Mailen brukte de 3 dager på å svare på per mail, så totalt sett tok saken meg rundt 14 dager.

Lenke til kommentar

Kunder på min jobb, ringer på i en luke hvor jeg skal komme og ta imot en lapp for å så finne frem varen og levere den ut på baksiden.

Jeg er alene på lageret og halvparten av varene veier 60-110kg og står 3 meter opp og jeg må bruke truck.

Så ringer de på, venter 5 sek, ringer på igjen, og er jeg ikke der på 20 sek holder de ringeknappen inne til jeg kommer.

Dette er en bilalarm-ringeklokke som uler som en snekker.

 

Så kommer jeg løpende etter å ha bært en miele-vaskemaskin på 110kg ut og opp på henger så står de frekke kundene der og sier - harru tatt lunch heller &--#62;&--#60;

 

Dette skjer ca 30 ganger pr dag og jeg jobber 3 timers skift.

 

Jeg svarer høffelig at jeg var opptatt med forrige kunde og at det er fler en deg som handler her.

Endret av War
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vel, posten gjorde sin feil og sendte den tilbake uten at komplett hadde kalt den tilbake. Ettersom det var posten sin feil der og da, ga jeg dem en sjangse til, men da sende den over tollpost i stede.

 

Pakken kom tilbake til komplett, og der ble den borte. Ingen viste hvor den var og ingen kunne fortelle meg noen ting. Var i kontakt med dem 4 ganger per telefon og 2 ganger per mail før jeg ga opp, ingen kunne fortelle meg hvor pakken var og om den overhode var sendt tilbake. Mailen brukte de 3 dager på å svare på per mail, så totalt sett tok saken meg rundt 14 dager.

 

Har aldri hatt problemer med komplett. Plukking av deler kan ta tid, spesielt om de har mange ordre inne og du har mange deler som skal samles inn. Slik fungerer det og om du bestiller i en travel tid vil det ta lengre tid. Har aldri opplevd at det tar 3 dager før en mail blir svart på. Alle jeg kjenner som har bestilt fra komplett har fått svar på mails innen 1 dag. Her igjen har det nok med hvor mange saker komplett har inne. Kø er likegyldig her som i en vanlig butikk og du er ikke viktigere enn alle andre.

 

Tror du bare har hatt uflaks egentlig. Komplett er og har alltid hvert på topp i service og mye bedre enn butikker som Dustin. SLI broen som fulgte med hovedkortet jeg bestilte derifra var defekt. Sendte mail og fikk en ny bro tilsendt i post som var hos meg 2 dager etter jeg sendte mailen. Broren min fikk med vanlige skruer istedenfor "thumb-screws", sendte mail og fikk thumb screws i posten 2 dager etter.

Lenke til kommentar

Folk klarer ikke å se lengre enn til sine egne behov. Jeg husker et par kunder på slutten av sommerbruddet i år. En fyr ble irritert fordi bussen hans kjørte i rute og ikke ventet på ham. Det var 5 minutter til neste buss. Jeg sa det som det var, at bussen har flere turer å rekke fra andre stasjoner, derfor kan den ikke vente på folk som er sent ute. Da holdt han kjeft. En annen kunde kom rett etter at bussen hans til Skøyen hadde kjørt og rakk akkurat å se bakenden kjøre fra ham lengre oppi veien. Han mente at det var så unødvendig å ha billettkontroll på toppen av sporet. Det kan jeg være enig i, hvis man har tenkt å snike på bussen, men hvis man allerede har en billett, så trenger man bare å få den stemplet eller validert. Jeg vet ikke hvilket tog han skulle ta, men akkurat da var klokka ca 10 minutter på hel, så det første toget han kunne rekke, var Kongsberg-toget som gikk 23 minutter over hel. Det tar 10-12 minutter å kjøre fra Oslo S til Skøyen. Han hadde med andre ord god tid uansett, men da jeg sa at bussen gikk hvert 3. minutt, glefset han tilbake at det ikke hjelper når toget ikke går hvert 3. minutt.

 

Noen ganger når folk klager på at det er buss for tog og at de ikke kunne vite noen ting, har jeg bare så lyst til å spørre hvorfor de ikke sjekker internett, leser de store plakatene som henger rundt omkring lang tid i forveien, lytter til høyttalerne eller reiser med et annet transportselskap (eventuelt tar bilen sin) hvis buss for tog tar så forferdelig mye lenger tid enn andre busser? Hvis kravet er at de skal kjøre like fort som toget, så må de lete lenge. Tog kjører på skinner. Busser kjører på vei og klarer dermed aldri å kjøre like fort som toget. Av en eller annen grunn er ikke det logisk når jeg prøver å forklare det for kunder. Når det gjelder å finne informasjon, har jeg truffet både blinde og døve personer som har fått med seg mer enn folk flest.

 

Jeg har vært fristet til å ta mikrofonen til høyttalerne på spor 19 og fortelle alle de urimelige kundene der hvor jeg gjerne skulle sendt bussene deres for ikke å returnere, men fristelsen har ikke vært verd å ofre jobben min for ennå.

Endret av Zarac
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dere er slemme som som ikke hjalp stakkars damen.

 

Hun jobbet på en dyreklinikk. Hvordan skulle de hjulpet henne? Man går til legen når man er syk, og til dyrlegen når dyret er sykt. Ikke vice versa. Det er to forskjellige yrker. En kassamedarbeider er ikke slem om han ikke vil hjelpe deg med å fikse PC-en din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke minst er dyrleger som regel gode på parasitter. Synes ikke det er så rart å spørre dem, selv om jeg neppe ville gjort det selv. :p Hadde en lillesøster i bondegårdsbarnehage som plutselig hadde noen relativt lange ormer i avføringen, hun hadde vel spist noe spennende hun hadde funnet. Siden vi hadde katter som ofte sniker seg opp i sengene våre, og egg og ormer derfor kunne ha havnet i noen av oss andre, fikk hele familien pillekur. Jævlig glad det ikke kom noen døde ormer dettende ut av min bakende, jeg har rimelig parasittfobi til tider...

 

Husker ikke hva det var for slags jævel, men den var flere cm lang ihvertfall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...