Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke teit. Hvis en selger forteller deg at det er teit gjør du følgende: Neste gang du handler hos han/hun (hvis du i det hele tatt gidder å dra tilbake) gir du han/hun noen kroner for lite. Så får man se da om han/hun krever disse kronene av deg.

Greit nok at folk vil ha pengene sine, men hvis det er snakk om en krone eller to, så er det veldig mye frem og tilbake hos oss da man må trykke og styre for å få automaten til å spytte ut kronene igjen. Men selvsagt gjør jeg som kunden ber om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk fått byttet flere ting uten kvittering eller byttelapp. Kommer helt an på butikkjeden :)

 

Elkjøp/Expert/Spaceworld vet jeg er veldig strenge på at man har byttelapp / kvittering.

Siba derimot tar imot varer uten kvittering / byttelapp.

 

Eneste kravet er jo selvsagt at produktet er forseglet, slik at de kan selge det på nytt. Betjeningen tok seg tid til å gå igjennom alle transaksjonene den dagen jeg handlet der, og fant kort nr mitt på en av transaksjonene og dermed så hva jeg hadde handlet.

 

Noe for de store kjedene å lære der kanskje? Er ganske opplagt at ikke alle har fått med kvittering på gaven fra tante Olga som bor 200 mil unna..

Lenke til kommentar

Jeg fikk en CD i julegave, som ikke virker, Flere av sporene på albumet hakker som bare det.

 

Den var kjøpt på latekompaniet, og en bytte-embalasjen utenpå kastet jeg lenge før jeg skulle lytte på albumet. Går det greit å stikke til nærmeste platekompaniet, forklare situasjonen og så få en ny?

 

Beklager for offtopic, men her er det jo mange som kan litt :blush:

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Hehe... hva om selger sier plutselig "oi, jeg ga deg visst en femmer istedet for en kronestykke" og så sier at dere må bytte tilbake da?

Er også veeeeldig få kunder som sier ifra om en vare er for billig. Men koster den for mye så skal det rettes (og ja, jeg er jo enig i at det skal det! er bare at det skal alltid være rettferdig den ene veien og ikke den andre).

 

Når det er sagt runder jeg selvfølgelig alltid oppover om jeg mangler veksel og må gi igjen kunden feil mynt.

Husker vi hadde en gammel mann for litt over et år siden innom butikken, kollegaen min hadde gitt han 50 eller 100 kr for mye i veksel. Han kom innom dagen etter og sa fra at han hadde fått for mye igjen og ga tilbake pengene. Sånt gjør serviceyrket mere holdbart.

 

Jeg fikk en CD i julegave, som ikke virker, Flere av sporene på albumet hakker som bare det.

 

Den var kjøpt på latekompaniet, og en bytte-embalasjen utenpå kastet jeg lenge før jeg skulle lytte på albumet. Går det greit å stikke til nærmeste platekompaniet, forklare situasjonen og så få en ny?

 

Beklager for offtopic, men her er det jo mange som kan litt :blush:

Bør gå greit, PK er veldig ofte snille med returer, jeg har fått en ny disc da en av discene i en tv-serie boks ikke fungerte.

 

Dette skjedde ikke hos PK, men er nærme nok, husker jeg kjøpte en cd hos Big Dipper en gang, ble spurt om jeg ville ha den forseglet, men jeg sa at det gikk bra, skulle bare hjem og åpne den uansett. Til min store forskrekkelse var den ingen CD i coveret da jeg kom hjem. Dro tilbake dagen etter, og forklarte hva som hadde skjedd. De bare beklaget og ga meg en ny CD. Det er hva jeg kaller god service.

Lenke til kommentar

Jeg har fått tv serie med riper på. Dette pga plata ikke satt fast i coveret. Det kan være grunn til riper;)

Én ting er riper, en annen ting er om plata ser ut til å være pusset med sandpapir eller dratt bortover et sementgulv.

Det skal dog sies at det ordnet seg, det var visst ikke den eneste plata som hadde vært sånn. Som sagt, jeg ble skeptisk, jeg satte meg ikke på bakbeina. ;)

Lenke til kommentar

fikk faktisk 400kr for mye igjen hos kassadama engang når jeg oppdaget det var jeg ærlig nok til å gå tilbake til butikken og sa ifra. Men det virka ikke som at butikken brydde som gjerningen jeg hadde gjort for sjefen sto og prata med kassereren når jeg kom med pengene og han virka tydelig irritert på hun som satt dær som hadde gitt ut for mye penger... det var en Rema butikk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Elkjøp/Expert/Spaceworld vet jeg er veldig strenge på at man har byttelapp / kvittering.

Siba derimot tar imot varer uten kvittering / byttelapp.

Elkjøp jeg jobba på for en stund siden tok imot alt, uten kvittering eller byttelappe. Sålenge ting ikke var brukt/åpnet.

Samme her... vi (Expert) trenger hverken kvittering eller byttelapp sålenge vi fører produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...