Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg må bare spørre hva slags varer var det hun ikke rullerte, eller var det alle varer? @ aviaton

 

Hadde en kunde idag som klaga på posten.. De hadde lagt et brev i postkassen hans, som ikke var til han.. "Har ikke postansatte gått på folkehøyskole å lært seg tall da?!" skrek han... :p JEg knakk sammen når han gikk ut..

er ikke alle postbokser som har tall, noen er det vel bare navn på.

Endret av Balli
Lenke til kommentar

Havnet bak en flokk med idioter på Shell ved Halden idag, rett før jobb. Litt småstressa som jeg jo var, stod jeg og trippet litt. Denne gjengen med skrotinger fra Bæææærgen skulle selvsagt ha litt mat. Ho ene går frem og sier "jeg skal ha en pøøølse".

Ekspeditørdama, som også er en smule stressa, spør pent og hyggelig "ja, hva slags pølse ønsker du?", hvorpå "Helt vanlig, bare" kommer som svar. Så svinser idiothordalendingen bort for å hente seg brus, og "hørte" ikke ekspeditøren som igjen spurte hva slags pølse kjøtthuet ville ha. Ikke fikk ho bestemt seg for hvilken brus ho ville ha heller.

 

Ca. her lærer jeg hva kokepunktet for hjerne er.

 

Så kommer endelig dimlingdama tilbake, med en brus ho vil ha. På dette tidspunktet har køen vokst seg minst dobbelt så stor, og entouraget hennes er ikke det minste anfektet av at de har satt hele Shell-stasjonen under lockdown.

Når hun endelig kommer seg forbi køen og tilbake til kassa blir hun spurt om hun vil ha med boller. Jeg har kun dårlige minner rundt bollesalg fra min tid på Shell, og ting har tydeligvis ikke blitt bedre med årene. Problemet dukker imidlertid opp da skrullingberta ikke får bestemt seg om ho vil ha boller eller ikke...så spør ho om hva de er laget av, fordi ho var visstnok ikke så glad i mel.

Ekspeditørdama får en meltdown bak kassa, jeg trekker meg rolig ut av lokalet og drar sulten på jobb.

 

Hva skjedde med sosiale antenner og litt sense of awareness?

For en gjeng.

Endret av Scampi
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Pyskologen som handler hos oss kom inn tidlig i formiddag. Jeg ser han kommer inn og han kommer til meg i kassen. Der har han med seg en liten bit med daimsjokolade med beskjed om at jeg ikke fikk åpne den før jul. Dette gjorde jeg så klart ikke så jeg tok den etter han hadde gått ut igjen. Så kom han tilbake senere i dag og jeg inrømmet jeg hadde spist den, da begynte han å "sparke" etter meg, men selvsagt bare for morro skyld. Jeg bare digger den fyren der. Folk må jo tro vi er gal :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er litt OFF-Topic. Men jeg lurer på om dette er frekt:

 

Jeg bor, for øyeblikket, rett ved en Shell-stasjon. Jeg tar bussen hjem nesten hver dag, og den stopper 30 meter fra Shell-stasjonen. Jeg er der nesten alltid mellom bussen og hjem, damen bak der er den samme. Jeg pleier vanligvis å kjøpe noe der, og det var ikke ett unntak nå heller, jeg kjøpte ett blad og en brus, det var rett før jeg skulle si at jeg skulle kjøpe en Pølse, kjøper alltid det til brusen, fordi da blir det 5 kr. billigere elns fremfor separat. Rett før jeg skulle be om pølsa, så spør hun: ''Skal du ikke ha noe å spise i dag, da?!''. Jeg ble forskrekket. Makan til frekkhet! Ta det som en selvfølge at jeg på vei hjem hver dag skal ha noe å spise der. Problemet var at jeg i opprinnelsen hadde lyst på mat, men man spør da ikke kundene om de skal ha det. Jeg hadde egentlig lyst til å si nei, men var altfor sulten til det. Jeg nølte litt (det var bare meg der og 2 polakker som spiste burgeren sin, tror de er fastekunder..) mens jeg nølte så spurte hun igjen. Er du sikker på at du ikke vil ha noe å spise i dag? Og så på meg med ett sånn CREEPY blikk, hun er ganske CREEPY, men ikke slem. Etter å ha kjøpt den pølsa angret jeg litt.

 

Makan til frekkhet! Man spør da ikke stamkunder: ''Skal du ikke ha mat idag!?'' som om det var en selvfølge!

 

Jeg vet ikke om jeg overdriver eller hva jeg skulle gjort der skrubbsulten.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Jeg syntes den jenten på butikken bare var hyggelig mot deg. :yes:

Min mening er at du overreagerte litt i akkurat denne situasjonen, og som du selv sier kjøper du 'alltid' pølse til brusen din, og den ansatte ville vel som Flimze sier, ha litt småprat med deg.

Jeg har et par kunder som alltid kommer med rabattkort for ansatte/familie, og for å være hyggelig minner jeg dem alltid på det.

Som oftest sitter kundene pris på det, ettersom 1) Jeg husker de( alltid koselig) 2) De hadde glemt det, og et par kroner spart er et par kroner tjent :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er igjen ikke Wendelinho som folk skal ha meg til å være.

 

Enig, hun kunne spurt annerledes enn å ta det som en selvfølge. Jeg vet da selv hva jeg liker å kjøpe til hva og når osv.

 

Nei, hun er ingen jente, hun ser CREEPY ut. Men er en sånn lite gjennomtenkt dumsnill kassadame.

Lenke til kommentar

Denne Wendelinho, var han en kunde hos noen?...

 

Jeg har en kunde, som er heeeelt lik alle andre kunder jeg foraktet i min forrige jobb. Dem som spør og graver, noe som er helt greit, jeg liker nemlig å snakke om tekniske problem og løsninger på dem.

Dog liker jeg ikke at vi har løst noen praktiske problem ang. plassering av utstyr o.l. sammen, og jeg har startet arbeidet med montering. Også kommer h*n med en ny mening jeg når jeg er ferdig.

"Jeg trodde ikke at kom til å være slik".

Det er bare så utrolig morsomt å måtte trekke 30 meter med kabel hver gang h*n skifter mening.

Jeg kjenner angsten kommer hver gang h*n skal se framgangen i arbeidet. :ph34r:

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

 

 

Dette er litt OFF-Topic. Men jeg lurer på om dette er frekt:

 

Jeg bor, for øyeblikket, rett ved en Shell-stasjon. Jeg tar bussen hjem nesten hver dag, og den stopper 30 meter fra Shell-stasjonen. Jeg er der nesten alltid mellom bussen og hjem, damen bak der er den samme. Jeg pleier vanligvis å kjøpe noe der, og det var ikke ett unntak nå heller, jeg kjøpte ett blad og en brus, det var rett før jeg skulle si at jeg skulle kjøpe en Pølse, kjøper alltid det til brusen, fordi da blir det 5 kr. billigere elns fremfor separat. Rett før jeg skulle be om pølsa, så spør hun: ''Skal du ikke ha noe å spise i dag, da?!''. Jeg ble forskrekket. Makan til frekkhet! Ta det som en selvfølge at jeg på vei hjem hver dag skal ha noe å spise der. Problemet var at jeg i opprinnelsen hadde lyst på mat, men man spør da ikke kundene om de skal ha det. Jeg hadde egentlig lyst til å si nei, men var altfor sulten til det. Jeg nølte litt (det var bare meg der og 2 polakker som spiste burgeren sin, tror de er fastekunder..) mens jeg nølte så spurte hun igjen. Er du sikker på at du ikke vil ha noe å spise i dag? Og så på meg med ett sånn CREEPY blikk, hun er ganske CREEPY, men ikke slem. Etter å ha kjøpt den pølsa angret jeg litt.

 

Makan til frekkhet! Man spør da ikke stamkunder: ''Skal du ikke ha mat idag!?'' som om det var en selvfølge!

 

Jeg vet ikke om jeg overdriver eller hva jeg skulle gjort der skrubbsulten.

 

Hva synes dere?

 

 

 

Jeg som trodde de fleste kunder likte å bli gjenkjent. Da jeg jobbet mer fast natt, pleide jeg å legge fire aviser klar fordi vi har fire stamkunder som kommer og kjøper avis nesten hver natt/grytidlig morgen (mens vi fortsatt har lukesalg).

Og så er det én, når han kommer i budbilen sin setter vi bare en hamburger i maskinen og begynner å fylle et beger med litago. De satte pris på det.

 

Lavmål å bli fornærmet over å bli gjenkjent og smalltalket med på stamsjappa si ass.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

 

Dette er litt OFF-Topic. Men jeg lurer på om dette er frekt:

 

Jeg bor, for øyeblikket, rett ved en Shell-stasjon. Jeg tar bussen hjem nesten hver dag, og den stopper 30 meter fra Shell-stasjonen. Jeg er der nesten alltid mellom bussen og hjem, damen bak der er den samme. Jeg pleier vanligvis å kjøpe noe der, og det var ikke ett unntak nå heller, jeg kjøpte ett blad og en brus, det var rett før jeg skulle si at jeg skulle kjøpe en Pølse, kjøper alltid det til brusen, fordi da blir det 5 kr. billigere elns fremfor separat. Rett før jeg skulle be om pølsa, så spør hun: ''Skal du ikke ha noe å spise i dag, da?!''. Jeg ble forskrekket. Makan til frekkhet! Ta det som en selvfølge at jeg på vei hjem hver dag skal ha noe å spise der. Problemet var at jeg i opprinnelsen hadde lyst på mat, men man spør da ikke kundene om de skal ha det. Jeg hadde egentlig lyst til å si nei, men var altfor sulten til det. Jeg nølte litt (det var bare meg der og 2 polakker som spiste burgeren sin, tror de er fastekunder..) mens jeg nølte så spurte hun igjen. Er du sikker på at du ikke vil ha noe å spise i dag? Og så på meg med ett sånn CREEPY blikk, hun er ganske CREEPY, men ikke slem. Etter å ha kjøpt den pølsa angret jeg litt.

 

Makan til frekkhet! Man spør da ikke stamkunder: ''Skal du ikke ha mat idag!?'' som om det var en selvfølge!

 

Jeg vet ikke om jeg overdriver eller hva jeg skulle gjort der skrubbsulten.

 

Hva synes dere?

 

 

 

Jeg som trodde de fleste kunder likte å bli gjenkjent. Da jeg jobbet mer fast natt, pleide jeg å legge fire aviser klar fordi vi har fire stamkunder som kommer og kjøper avis nesten hver natt/grytidlig morgen (mens vi fortsatt har lukesalg).

Og så er det én, når han kommer i budbilen sin setter vi bare en hamburger i maskinen og begynner å fylle et beger med litago. De satte pris på det.

 

Lavmål å bli fornærmet over å bli gjenkjent og smalltalket med på stamsjappa si ass.

 

han føler deg vel litt overvektig og er redd hun hintet til størrelsen hans :O

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan komme med noen småting jeg husker fra mitt år i kassa på 7-eleven(stort sett nattjobbing)

 

Typisk kjip situasjon:

Kunde kommer inn og spør om å få veksle en 1000-lapp i mindre sedler. Jeg svarer at jeg dessverre ikke har mulighet i og med at jeg nettopp har åpnet kassa og har ganske lite veksel. Kunden går bort til nærmeste hylle og plukker en tyggispakke som absolutt skal betales med tidligere nevnte 1000-lapp... Jeg kan ikke nekte kunden og kjøpe noe og ender opp med en stygg, stor seddel og bare mynt i kassa. Verste er at flere ganger har jeg opplevd at kunden har kommet med kommentarer typ "det gikk da fint det :p" etterpå... :realmad:

 

Annen situasjon som var litt småskremmende men som endte bra:

Middelaldrende og småsur mann som kommer innom midt på natta. Begynner å legge ut om at han er så sulten, men at han har veldig dårlig erfaring med typ "bensinstasjonmat" og at han ikke hadde kommet til å kjøpe noe her hadde det ikke vært for at det er eneste som er åpent. Slutter den lange tiraden med at han vil ha noe av den ferskeste maten jeg har.

Jeg har nettopp lagt til sides to ostepølser med bacon som er ferdigstekte og anbefaler ei av dem. Kunden kjøper ei og går ut. Fem minutter etterpå kommer han i igjen i en forrykende fart, og jeg er forberedt på at nå er det noe som ikke var bra nok med maten elns. Blir dermed litt satt ut når han kommer til kassa.

Kunde: "Det var den beste pølsa jeg har spist på lenge!!! Gi meg den andre du har der og. Dette har virkelig gitt meg et annet syn på denne type mat, og jeg har innsett at jeg kanskje har vært litt for generaliserende. Du må hilse sjefen din og si at dere må fortsette på det samme viset!"

 

Trenger ikke si annet enn at det gjorde vakta mi :) Alltid like kjekt med kunder som er i dårlig humør når de kommer, og i godt når de går.

 

Hadde også en annen kunde som var innom ganske ofte som kom med dette utsagnet en morgen jeg nesten var ferdig med nattvakta mi:

"I dag hadde jeg tenkt å gå inn for å bare snakke med hyggelige mennesker, så nå jeg så at du sto på jobb tenkte jeg det var en fin plass å starte" :love:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...