Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

srbz: Når du sier at dere kjøper store kvanta og risikerer å få en smekk på pungen vis dere ikke selger alt, hvorfor da øke prisene som igjen vil redusere salget?

Men at VG fant dokumenter som viser systematisk prishopp på utvalgte varer synes jeg er veldig mistenkelig. Skulle ikke sagt noe om det var normal prisoppgang på en mengde varer over en periode. Et eksempel er en brødbakemaskin jeg skulle kjøpe til jul. Måtte vente til jeg fikk lønn nå i slutten av desember. Da jeg så på maskinen første uka i desember, så kostet den 995,-. Da jeg var på elkjøp igår for å kjøpe, så kostet den 1595,-. Det er drøyt! Det endte med komplett.no og pick-up point.

 

Det ironiske er at mange ikke kjøper produkter om de blir FOR billige, med mindre man ikke da vet at det er enormt kupp! Dette gjelder spesielt småelektrisk, hvor få har kunnskap om kvalitet og slavisk følger prislappen. Skal ikke si man spekulerer i det, men det er utvilsomt tilfeller! Når det er sagt så kan en prisøkning på 60% virke høy, men du vet ikke hva inntjeningen til butikken er! Om butikken gikk med 100-150kr i tap på kampanje, så er ikke prisøkningen unormal med tanke på at kategorien produktet ligger i svært ofte drar opp avansesnitt for et varehus! Sannheten er at det drives ikke med veldedighet! :)

 

Hadde noen morsomme tilfeller i dag hvor posten i Trondheim har klart å drite seg ut og levere romjulskampanjeavisa IDAG! Selv om det står klart og tydelig at det er fra og med 3.juledag så var det noen som sto på sitt! En ting hadde nå vært å gitt dem produktet til prisen, men når man ikke får det inn før den aktuelle dagen så er det lite å gjøre! Spesielt ei dame testet selvbeherskelsen min når hun forlangte at jeg da kom hjem til henne med produktet på 3.juledag siden hun nå hadde blitt "lurt" ned til butikken! Slår nesten vedkommende som skulle ha meg til å dra til søstervarehuset vårt for å hente et spill, fordi han selv ikke hadde bensin på bilen! Trodde det var kødd, men han var dønn seriøs! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

srbz: Når du sier at dere kjøper store kvanta og risikerer å få en smekk på pungen vis dere ikke selger alt, hvorfor da øke prisene som igjen vil redusere salget?

Men at VG fant dokumenter som viser systematisk prishopp på utvalgte varer synes jeg er veldig mistenkelig. Skulle ikke sagt noe om det var normal prisoppgang på en mengde varer over en periode. Et eksempel er en brødbakemaskin jeg skulle kjøpe til jul. Måtte vente til jeg fikk lønn nå i slutten av desember. Da jeg så på maskinen første uka i desember, så kostet den 995,-. Da jeg var på elkjøp igår for å kjøpe, så kostet den 1595,-. Det er drøyt! Det endte med komplett.no og pick-up point.

 

Det ironiske er at mange ikke kjøper produkter om de blir FOR billige, med mindre man ikke da vet at det er enormt kupp! Dette gjelder spesielt småelektrisk, hvor få har kunnskap om kvalitet og slavisk følger prislappen. Skal ikke si man spekulerer i det, men det er utvilsomt tilfeller! Når det er sagt så kan en prisøkning på 60% virke høy, men du vet ikke hva inntjeningen til butikken er! Om butikken gikk med 100-150kr i tap på kampanje, så er ikke prisøkningen unormal med tanke på at kategorien produktet ligger i svært ofte drar opp avansesnitt for et varehus! Sannheten er at det drives ikke med veldedighet! :)

 

Hadde noen morsomme tilfeller i dag hvor posten i Trondheim har klart å drite seg ut og levere romjulskampanjeavisa IDAG! Selv om det står klart og tydelig at det er fra og med 3.juledag så var det noen som sto på sitt! En ting hadde nå vært å gitt dem produktet til prisen, men når man ikke får det inn før den aktuelle dagen så er det lite å gjøre! Spesielt ei dame testet selvbeherskelsen min når hun forlangte at jeg da kom hjem til henne med produktet på 3.juledag siden hun nå hadde blitt "lurt" ned til butikken! Slår nesten vedkommende som skulle ha meg til å dra til søstervarehuset vårt for å hente et spill, fordi han selv ikke hadde bensin på bilen! Trodde det var kødd, men han var dønn seriøs! :p

Nå snakte jeg om normale priser, som har vært stabile det siste halvåret. Det er selvfølgelig noe annet med kampanje og tilbudsvarer.

 

 

Haha, off. Er glad jeg ikke jobber i butikk i slike situasjoner. At folk er så trangsynte er tragisk. Det skulle holdt å si "Tilbudet begynner ikke før 3. juledag, det er posten sin feil" Så skulle man tro at et normalt hode forsto dette å gikk. Men nei, det finnes tydeligvis mange rare mennesker...

Lenke til kommentar

Herlig kunde i dag:

 

Kunde: Hei! Ja nå er du vel veldig lei av å pakke inn gaver!

(Jeg dør litt inni meg, siden jeg har hørt denne omtrent like mange ganger som "ja, nå drømmer du vel om pakker!".)Eller, du er vel mer lei av å få det spørsmålet kan jeg tenke meg!

 

En som forstår :love:

 

Folk flest syns tydeligvis det er sykt kleint å vente mens gavene blir pakket inn, så sånn sett forstår jeg at de tyr til de mest naturlige spørsmålene.

 

Og jeg pakket inn ikke mindre enn fire konvolutter i dag, noe jeg syns var heller merkelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hun ene kunden hos oss MÅ alltid betale for alle posene. For en ukes tid siden var hun innom og handlet en del til henne å være da. Hun kjøpte 14 poser, men det var visst ikke nok, så hun måtte kjøpe 6 poser til. Hun går bare for å være "posedama".

 

Ellers var det litt morro i dag, en av våre faste kunder(mann på rundt 70 tror jeg) var litt sen før han kom i dag. Pleier å komme like etter åpningstid, men i dag var han der ikke før etter 12. Så jeg måtte spørre hva han hadde vært ute på siden han var litt sen. Joda, han hadde vært hos dama og det tok litt tid. Fikk mine tanker i hodet da.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg sier det bare ble en mye bedre kunde etter at jeg bynte å jobbe i butikk. men nå har jeg aldri vært en sint eller storforlangende kunde. Og nå har jeg et mye bedre syn på butikkansatte og den jobben de gjør. tar utdanning til å jobbe som noe annet enn i butikk men, kommer aldri til å miste forståelsen for det arbeidet butikk ansatte legger ned og den kan være meget kjip til tider.

Lenke til kommentar

jeg sier det bare ble en mye bedre kunde etter at jeg bynte å jobbe i butikk. men nå har jeg aldri vært en sint eller storforlangende kunde. Og nå har jeg et mye bedre syn på butikkansatte og den jobben de gjør. tar utdanning til å jobbe som noe annet enn i butikk men, kommer aldri til å miste forståelsen for det arbeidet butikk ansatte legger ned og den kan være meget kjip til tider.

Det samme fikk jeg i restaurantbransjen. Kommer aldri/sjeldent til å klage neste gang jeg er ute å spiser. Du får et annet syn når du har prøvd begge sider i en slik situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...