Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Elkjøp/Expert/Spaceworld vet jeg er veldig strenge på at man har byttelapp / kvittering.

Siba derimot tar imot varer uten kvittering / byttelapp.

Elkjøp jeg jobba på for en stund siden tok imot alt, uten kvittering eller byttelappe. Sålenge ting ikke var brukt/åpnet.

Samme her... vi (Expert) trenger hverken kvittering eller byttelapp sålenge vi fører produkter.

 

Biltema hadde akkurat det samme helt til..... Organiserte østeuropeere stjal ting for så å bytte det de hatte stjelt til penger/tilgodelapp/andre varer. Personlig har jeg ikke noe imot kvittering men skjønner jo at det kan være vanskelig når det er snakk om (jule)gaver siden man da ikke har kjøpt varen selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står og ordner litt i noen hyller på jobben i dag (butikk), da en kunde (eldre mann i 50-årene) komme mot der jeg står. Hilser og spør pent om jeg kan hjelpe han med noe. "Nei, jeg klarer fint å finne fram selv", svarer han med en sur undertone. Jeg ber han bare si i fra hvis det skulle være noe han lurte på. "jada jada" svarer han irritert og begynner å kikke i hyllene der jeg holder på. Går derfor litt bortenfor og order i en av hyllene der i stedenfor, så jeg ikke står så i veien for han. Han går en del frem og tilbake og leiter lenge etter ett eller annet, og står lenge ved en annen hylle og kikker. Går derfor tilbake dit hvor jeg først holdt på for å gjøre meg ferdig, siden han ikke stod der lengre. Så kommer han tilbake dit og kikker i hylla bak og litt til siden av meg et par sekunder før han snur seg og bryter ut: DET ER IKKE SÅ VELDIG LETT Å FINNE FREM SELV NÅR DU SITTER BAK RYGGEN MIN HER OG FORSTYRRER OG ROTER". Og så jævlig sur da :p Beklagde meg bare og flytta meg helt bort i kassa og stod der til han hadde dratt...

 

Tror ikke han fikk helt det han ønska seg til jul elns :roll:

Endret av Sir-Andy
  • Liker 9
Lenke til kommentar

-snip-

Om det eneste du egentlig kan gjøre er å ta i mot ordrer, hvorfor ikke bare stenge ordretelefonen og henvise til svarer evt epost, og holde helt stengt..?

Hvorfor ikke holde åpent, når det eneste som ikke kan gjøres, er å effektuere ordre som må sys? Sikkert mye annet som kan gjøres.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Ja, mente at man kunne få gjort alt det andre man skulle gjøre mye mer effektivt om man slapp å passe telefonen :).

 

Problemet er at kundene våre er butikker, som gjerne står der med sine kunder og må ha svar der og da på om den og den dressen i den og den størrelsen finnes på lager. Gjør den det, sender vi den med en gang. Butikkansatte kan ikke sende mail midt i åpningstida, og det er derfor mye bedre å ta ting på telefon. Det er også bedre formeg i forhold til at jeg kan spørre etter opplysninger og få dem med en gang, i stedet for å sende mail frem og tilbake, og kanskje ikke få riktige opplysninger tilbake på første forsøk. Ikke alle kundene er like flinke til å vite hvilke opplysninger som står hvor.

 

Og så har jeg ikke så veldig mye mer å passe på enn telefonen akkurat nå :p

Lageret er ferdig talt opp, så det er bare plukking og litt diverse småting som blir utenom telefonen. Sjefen har styring på mail, så det er heller ikke min oppgave

Lenke til kommentar

 

Elkjøp/Expert/Spaceworld vet jeg er veldig strenge på at man har byttelapp / kvittering.

Siba derimot tar imot varer uten kvittering / byttelapp.

Elkjøp jeg jobba på for en stund siden tok imot alt, uten kvittering eller byttelappe. Sålenge ting ikke var brukt/åpnet.

Samme her... vi (Expert) trenger hverken kvittering eller byttelapp sålenge vi fører produkter.

 

Aldri opplevd det hos Expert. De er de vanskeligste å få byttet hos. Elkjøp har jeg ikke hatt problemer med.

Lenke til kommentar

Hadde en bra dag med bare fornøyde kunder idag :) Da er det så mye mer motiverende å gå på jobb i morgen!

Dagens siste kunde surret inn døra idet vi stengte og skulle bare løpe inn og hente en kaffemaskin. Men grøss og gru! Vi fant den ikke i hylla, og de på hvitevare hadde allerede gått fordi klokka var over seks. Jeg hjalp jo til så godt jeg kunne, slo opp på pc'en og joda, det skulle være to stykker igjen. Så kunden og jeg farter opp og ned, opp og ned hyllene for å finne denne nespresso-saken :p jeg løp gjennom lageret også, men ingen maskin der! På vei ut av lageret forberedte jeg meg på å beklage at det nok ikke ble noen kaffemaskin til selskapet hans i kveld, men behold! Hva er det jeg ser! En nespressoeske!!

Det var en b-vare da, men vi kikket nedi og den hadde ikke engang fingermerker på seg, så kunden ville veldig gjerne ha den. Tror klokka var nesten ti på halv da han gikk, hehe.. men han takket for god service og var superfornøyd :)

 

Noe annet som irriterer meg er de som prøver å utnytte 30 dagers returretten vi har. Eks. de bare MÅÅÅ HAAA penger tilbake for julegaven de nettopp leverte tilbake (eehh??). Nei, ikke sjans. Med mindre det er snakk om en tier som blir igjen som mellomlegg..

Det er mange som surver og klager, men å utnytte et system som er der for de som trenger å bytte ting, eller angrer seg på kjøpet sitt er tydeligvis helt ok.

Det ER ikke så vanskelig å skjønne hva folk driver med når de kommer innom en gang i måneden og bytter tingene sine mot noe nytt.. eller kjøper svindyre ting rundt spesielle høytider og leverer det tilbake når de er ferdig med det. Akk, dagens utblåsning :blush:

Lenke til kommentar

Hanske: Expert har en meget stor andel franchisebutikker, det kan være lokal praksis hos deg evt...

 

Er bare Expert Bonus som følger spesifikke retningslinjer... Alle andre er fri til å gjøre så og si som de vil.. bare de bruker leverandørene fra Expert og de oransje skjortene :p

Her vet du tydeligvis ikke hva du snakker om. Har jobbet for en deleid og to handlereide butikker som har vært Expert Bonus og vanlige Expert-butikker... men vi beveger oss off topic her, så hvis du vet noe jeg ikke gjør kan du opplyse meg med en PM. :)

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe rasistisk, men bare noe jeg har lagt merke til. Nye landsmenn vil som regel ALLTID ha pose? Gir meg noe å gjøre da :) Vi har jo gratis poser uansett. Dessuten syns jeg mange av dem virker å sette pris på hvis de får litt ekstra hjelp, i motsetning til nordmenn som ikke engang blunker om du gir dem avslag eller omtrent holder rockekonsert for å finne ut noe for dem.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare fortelle om en liten historie en bekjent av familien fortalte i går.

 

Hun hadde bestilt smørbrød fra en baker som hun skulle ha til gjestene.

Så dagen hun skal ha gjester, og kjører ut for å hente sine smørbrød, viser det seg at de aldri fikk en bestilling der. Så hun tenkte seg litt om og fant ut at det kunne ha vært på Meny. Hun kjører dit, og der fikk hun hentet smørbrød. Men de hadde vist gått tom for salat og agurk, så de fleste smørbrødene så ikke så pene ut. Og siden hun ikke hadde lyst til å gi gestene sine smørbrød med bare en kjøttkake og litt løk på toppen, sa hun til damen som jobbet der at hun ikke hadde lyst til å betale for det der, når hun ikke hadde fått beskjed om at hun ikke skulle få det hun hadde bestilt. Damen som jobbet der forstod tydeligvis dette og lot hun gå uten smørbrød og uten å betale.

 

Så det hun gjorde da, var at hun ringte bakeren og lurte på om dem kunne fikse noen smørbrød. Men damen som svarte(som sikkert bruker mobilen sin i jobbsammenheng), kjørte fra jobb for 15 min siden, men sa at dette skulle gå bra og kjørte de femten minuttene tilbake bare for å få lage smørbrød til kunden. Og der har de handlet hver gang siden

 

Ikke akkurat dårlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Dette er ikke noe rasistisk, men bare noe jeg har lagt merke til. Nye landsmenn vil som regel ALLTID ha pose? Gir meg noe å gjøre da :) Vi har jo gratis poser uansett. Dessuten syns jeg mange av dem virker å sette pris på hvis de får litt ekstra hjelp, i motsetning til nordmenn som ikke engang blunker om du gir dem avslag eller omtrent holder rockekonsert for å finne ut noe for dem.

 

Heldige deg! "Mine" nye landsmenn HATER å få pose, de skal ALDRI ha. Eller vel, de skal aldri betale, men etter å ha betalte, latt neste kunde hbetale også skal de gjerne ha både 7-8 poser.. Var snill i starten, men merker en del er stae på de. Jeg spør, peker på de og det kan på ingen måte tolkes feil, de rister på hodet og sier nei, og så spør om det etterpå.. Nå har jeg begynt å ta betalt for de!

Lenke til kommentar

Æsj, idag har vært en dag hvor idiotiske kunder har klart å irritere meg :p

 

Omtrent første kunden jeg har skal ha noe som er satt ned til 399,- fra opprinnelig 599,-. På veien ned har tydeligvis noen også satt inn en 499,- pris som ikke varte veldig lenge før den kom på 399,-.

Jeg endrer prisen ned til 399,- og fordi jeg står sånn til at kunden kan lese på skjermen, spør han hva prisen var før jeg endret den. Jeg sier at det lå feil pris inne, men at den nå ligger til riktig pris. Han begynner å klage fordi det på lappen står "spar 299,-" og jeg forklarer at det stemmer i forhold til prisen vi hadde i utgangspunktet, altså den vi startet med.

Kunden blir sur og jeg sier at jeg dessverre ikke kan gi varen noe billigere pga. vi allerede selger den uten fortjeneste. Da blir han hvertfall sur! Og gir meg et nedlatende blikk og sier "det tror jeg hvertfall ikke noe på. Det er jo ikke engang lov å selge noe med tap!"

Ehhh??? Argh!! Jeg er så LEI av alt styret etter VG! Kundene tror jeg juger om alt. Irriterende å stå i kassa og ikke ha ansvaret for noe, men få all dritten (vanligvis bryr jeg meg ikke, men noen kunder vet virkelig hvordan de skal trykke på mine knapper.

 

Nr. 2 var en mann som hadde kjøpt en vaskemaskinslange hvor det manglet en pakning. Han var sur allerede da han kom inn i butikken. Fordi det var mye kø var vi greie i kassa (tar egentlig ikke retur i kassa) og sa han kunne få bytte der. Han går og tar ny vare, og så bare har han tenkt til å gå. Kollegaen min spør høflig etter kvittering, hvorpå kunden omtrent kaster kvitteringen på ham og fortsetter mot utgangen. Jeg spør "unnskyld, men står det navnet ditt på kvitteringen?" Nei, det gjør det tydeligvis ikke. Jeg sier at det må vi ha for å ta retur, men han sier at det er "jo faen ikke hans problem, og vi har fått de vi trenger" mens han bare snur ryggen og går.

Jo, takk skal du ha! Vi lar ham slippe unna 10 minutter med kø, og han gidder ikke engang bruke 10 sekunder på å gi navnet sitt.. herlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...