Gå til innhold

Ytringsfriheten og demokratiet blir truet av meningsmotstandere fra ytre venstre?


Anbefalte innlegg

Igjen og igjen blir ekstreme partier på høyresiden fysisk angrepet, spyttet på og tiet til stillhet av ytre venstre som overhode ikke eier noe respekt for hverken ytringsfriheten eller demokratiet. La meg få det avklart at jeg er sterkt uenig i politikken til disse partiene, men er ikke ytringsfriheten helt ubruklig hvis den ikke gjelder for alle? Dette er et økende problem som skjer så ofte nå at jeg synes vi burde få igang en debatt rundt det.

 

Hva synes dere? Er det greit å bruke fysisk makt for å tie en røst hvis tanken er ekstrem nok, eller skal vi respektere hverandres meninger uansett hvor absurd den er?

 

http://www.dagbladet.no/2009/06/13/nyheter...rasjon/6702946/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at ytringsfriheten gjelder alle, men å si at blitz er akseptert er ikke sant. Under nesten hver demonstrasjon hvor blitz deltar blir de praia inn av politiet. Det er sant at blitz blir sett på som en kultur, men de får like ofte problemer med purken som ekstreme høyreaktivister.

Lenke til kommentar
Politiet mener det var aktivistene på venstresiden som var den aktive part.

 

Tabloid delux.

 

Igjen og igjen blir ekstreme partier på høyresiden fysisk angrepet, spyttet på og tiet til stillhet av ytre venstre som overhode ikke eier noe respekt for hverken ytringsfriheten eller demokratiet. La meg få det avklart at jeg er sterkt uenig i politikken til disse partiene, men er ikke ytringsfriheten helt ubruklig hvis den ikke gjelder for alle? Dette er et økende problem som skjer så ofte nå at jeg synes vi burde få igang en debatt rundt det.

 

Vil si at den ekstreme høyre side er farligere for utringsfriheten en partiet rødt.

Små samlinger av pøbler som identifiserer seg med den venstre side av den politiske akse er ikke venstresiden.

Lenke til kommentar

Det er det som er det verste. Dette skulle ha blitt fordømt på det sterkeste, men nå er det nesten helt vanlig og ingen tørr å bry seg siden ideène dems er så ekstreme og rasistiske at man blir automatisk anklaget for å være sympatisør hvis man forsvarer dem. Det eneste jeg forsvarer er ytringsfriheten dems, ikke politikken. Blitz ser seg selv som anti- autoritære, men likevel prøver dem å diktere hva man skal få lov til å si eller ikke... en større gjeng hyklere skal man lete jævlig lenge etter.

Lenke til kommentar

Angrep på ytringsfriheten er feil.

 

Og selv om jeg ikke ønsket at Heiand skulle ha ytringsfrihet - jeg ønsker at han skal ha ytringsfrihet, jeg syns han er en idiot, men det er noe annet - må det konkluderes med at dette er kontraproduktivt.

 

Det fører ikke til at færre blir tilhengere av Heiand og hans propaganda. Det fører til at flere blir tilhengere.

 

Det er som med Gaza-krigen. Israel søkte å svekke Hamas. Det gjorde de ikke. De styrket Hamas.

 

Blitz har styrket Heiand i dag.

Lenke til kommentar

Det utrolige er at man tillater disse skadelige kreftene i Norge å gjøre akkurat som de vil. De er mot demokrati, de er mot yttringsfrihet, de er rasister, de kan fritt okkupere hus og angripe ambasader og politiske markeringer med vold. Det er på tide man setter en stopper for denne organiserte kriminaliteten. Den eneste grunnen til at de har fått ture fritt frem er at de påstår de er på den politiske venstreside og at de ofte er bortskjemte barn av personer i ledende stillinger.

Lenke til kommentar

Dette er selvsagt dumt og jeg tror også at klovnen Heian kommer styrket ut av dette, offerrollen er en yndet posisjon å innta i tabloide Norge. Å påstå at dette er en trussel mot demokratiet er latterlig.

 

 

Det utrolige er at man tillater disse skadelige kreftene i Norge å gjøre akkurat som de vil. De er mot demokrati, de er mot yttringsfrihet, de er rasister, de kan fritt okkupere hus og angripe ambasader og politiske markeringer med vold. Det er på tide man setter en stopper for denne organiserte kriminaliteten. Den eneste grunnen til at de har fått ture fritt frem er at de påstår de er på den politiske venstreside og at de ofte er bortskjemte barn av personer i ledende stillinger.

 

Hva har du tenkt å gjøre? Hehe.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Dette er selvsagt dumt og jeg tror også at klovnen Heian kommer styrket ut av dette, offerrollen er en yndet posisjon å innta i tabloide Norge. Å påstå at dette er en trussel mot demokratiet er latterlig.

 

 

Det utrolige er at man tillater disse skadelige kreftene i Norge å gjøre akkurat som de vil. De er mot demokrati, de er mot yttringsfrihet, de er rasister, de kan fritt okkupere hus og angripe ambasader og politiske markeringer med vold. Det er på tide man setter en stopper for denne organiserte kriminaliteten. Den eneste grunnen til at de har fått ture fritt frem er at de påstår de er på den politiske venstreside og at de ofte er bortskjemte barn av personer i ledende stillinger.

 

Hva har du tenkt å gjøre? Hehe.

 

Hvis vi lar udemokratiske pøbler som disse få lov til å bruke fysisk makt for å diktere hvem som skal få lov til å ytre seg eller ikke - uten at det blir slått sterkt ned på, så har vi et halvferdig demokrati som ikke gjelder for alle. Du har rett i at dette vil også gi masse sympatipoeng til rasister som Heian, så det er i tillegg en tap-tap situasjon for begge parter.

Lenke til kommentar
Hva har du tenkt å gjøre? Hehe.
Vi kan jo bare bruke lovene vi allerede har i Norge til å straffe kriminelle selv om de påstår de er sosialister. Og de som beskytter disse kriminelle miljøene har vi også lover vi kan bruke mot.

Du påstår altså at de ikke straffes i dag? Det tror jeg kanskje bør dokumenteres.

 

Det var nettopp slike metoder med vold og trusler for å skremme bort alle som motsa dem som sosialistene brukte i Tyskland på 30-tallet og som gjorde at de overtok makten i landet og ledet hele Europa ut i krig og katastrofe.

 

Hitling kan jo like fort bli ufrivillig komisk...

Lenke til kommentar
Hva har du tenkt å gjøre? Hehe.
Vi kan jo bare bruke lovene vi allerede har i Norge til å straffe kriminelle selv om de påstår de er sosialister. Og de som beskytter disse kriminelle miljøene har vi også lover vi kan bruke mot.
Du påstår altså at de ikke straffes i dag? Det tror jeg kanskje bør dokumenteres.
Bare det at pøblene var fri til å slå til på Karl Johan igår er jo bevis nok. De har jo nettopp gjort det samme, men sitter ikke i fengsel.
Lenke til kommentar
Bare det at pøblene var fri til å slå til på Karl Johan igår er jo bevis nok. De har jo nettopp gjort det samme, men sitter ikke i fengsel.

 

Så da burde politiet ha forutsatt at de kom til å angripe Heian og puttet dem i kasjotten dagen før? Isåfall trengs det solid overvåkning av blitz-miljøet tror jeg.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Quoi?

Hva?

What?

De var mot demokrati.

De var mot yttringsfrihet.

De påførte store deler av befolkningen lidelser og bagatelliserte/overså dette.

De hadde ingen problemer med å lyge.

De beskyttet kriminelle grupper som støttet dem.

 

De hadde altså alle tegn på å være sosialister og de kalte seg til og med sosialister.

Lenke til kommentar
Bare det at pøblene var fri til å slå til på Karl Johan igår er jo bevis nok. De har jo nettopp gjort det samme, men sitter ikke i fengsel.
Så da burde politiet ha forutsatt at de kom til å angripe Heian og puttet dem i kasjotten dagen før? Isåfall trengs det solid overvåkning av blitz-miljøet tror jeg.

Nei, men de som for eksempel gjorde det samme på Karl Johan 22. mai burde sittet i fangsel nå.

Lenke til kommentar
Bare det at pøblene var fri til å slå til på Karl Johan igår er jo bevis nok. De har jo nettopp gjort det samme, men sitter ikke i fengsel.
Så da burde politiet ha forutsatt at de kom til å angripe Heian og puttet dem i kasjotten dagen før? Isåfall trengs det solid overvåkning av blitz-miljøet tror jeg.

Nei, men de som for eksempel gjorde det samme på Karl Johan 22. mai burde sittet i fangsel nå.

Men siden de hevder å være sosialister, har de altså sluppet unna lovens lange arm. For et samfunn vi lever i!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...