Gå til innhold

Ytringsfriheten og demokratiet blir truet av meningsmotstandere fra ytre venstre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I henhold til retningslinjene §1, må jeg be debattanter ærbødigst, holde seg til trådens tema. Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere brukeres intensjon dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble '5' innlegg slettet fra tråden. Glem ikke å også ha respekt for den eller de med en annen erfaring enn en selv. Kommenter og still spørsmål ved det man ikke forstår, men da på en saklig og skikkelig måte.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal ikke gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

 

edit: '1' innlegg som ble opprettet, mens undertegnede modererte er også slettet fra tråden, da dette var et svar på allerede slettet innlegg.

 

edit2: '1' innlegg som ble opprettet, mens undertegnede modererte er også slettet fra tråden, da dette var et svar på allerede slettet innlegg.

 

Denne tråden omhandler ikke Adolf Hitler, ei heller Josef Stalin.

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Men siden de hevder å være sosialister, har de altså sluppet unna lovens lange arm. For et samfunn vi lever i!

Tror du virkelig noen høyreekstreme idioter kunne okkupere et hus midt i oslo og angripe folk og eiendom uten å risikere straffeforfølgelse?

 

Nei, og det gjør ikke Blitz heller. Blitz-gruppa har flere ganger blitt anmeldt og fått straff for det. Jeg er forøvrig enig i at gruppa er en gjeng med idioter som virkelig bør tone seg ned.

Lenke til kommentar
Nei, og det gjør ikke Blitz heller. Blitz-gruppa har flere ganger blitt anmeldt og fått straff for det. Jeg er forøvrig enig i at gruppa er en gjeng med idioter som virkelig bør tone seg ned.
De aller mest ytterliggående og voldelige der har blitt straffet ja, men det har kun fått symbolske straffer. Strafferammen bare for å hjelpe slike miljøer er faktisk 15 års fengsel.
Lenke til kommentar

Jeg mener det er helt greit å grisebanke nazister og andre ytterst på høyre fløy.

Får de vokse seg store nok så gjør de det samme selv. Det ser vi i absolutt alle land der høyreekstreme har eller har hatt støtte i folket. Da viser det seg ganske kjapt at det ikke bare sosialistene det går utover. Det nytter rett og slett ikke diskutere med dem så da er det helt greit at noen senker seg ned på deres nivå og gir de juling. Ingen nazist skal føle seg trygg på norsk jord. Aldri mer.

 

Det nytter heller ikke gjemme seg bak ytringsfriheten. Prinsippet der går ut på at man kan si og mene hva man vil uten å bli straffet av staten. Det står ingenting om at man har krav på taletid og ett publikum.

 

Først tok de jødene

men jeg brydde meg ikke

for jeg var ikke jøde.

 

Deretter tok de kommunistene

men jeg brydde meg ikke

for jeg var ikke kommunist.

 

Så tok de fagforeningsfolkene

men jeg brydde meg ikke

for jeg var ikke fagforeningsmann.

 

Til slutt tok de meg.

Men da var det ingen igjen

til å bry seg.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Sant, men vold er generelt et dårlig politisk virkemiddel. Enhver person med hodet på rett plass er i mot nazisme, det er derfor man må jobbe for å få hoder på rett plass igjen. Løsningen er ikke å slå alle som er nazister i hodet med en klubbe; det blir å synke ned på deres nivå.

Lenke til kommentar
Igjen og igjen blir ekstreme partier på høyresiden fysisk angrepet, spyttet på og tiet til stillhet av ytre venstre som overhode ikke eier noe respekt for hverken ytringsfriheten eller demokratiet. La meg få det avklart at jeg er sterkt uenig i politikken til disse partiene, men er ikke ytringsfriheten helt ubruklig hvis den ikke gjelder for alle? Dette er et økende problem som skjer så ofte nå at jeg synes vi burde få igang en debatt rundt det.

 

Hva synes dere? Er det greit å bruke fysisk makt for å tie en røst hvis tanken er ekstrem nok, eller skal vi respektere hverandres meninger uansett hvor absurd den er?

 

http://www.dagbladet.no/2009/06/13/nyheter...rasjon/6702946/

 

Jeg støtter ikke Blitz, men jeg synes det høyreekstreme alternativet er mye mye verre. Jeg er heller ikke i tvil om at høyreekstreme miljøer ville vært mye verre enn blitz når det kommer til vold og terror, dersom de hadde sjansen.

 

Så, vil det si at Blitz ikke har respekt for demokratiet? Ja.

 

Vil det si at Blitz har en destruktiv effekt på demokratiet? Nei - miljøene Blitz motarbeider hadde hatt en ennå verre effekt.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

For å pendle dette tilbake til trådstarer sin intensjon og tematikk for tråden, er dette betenkelig. Som undertegnede har uttalt tidligere, foregikk det en SMS-kampanje i det venstreradikale miljøet rundt Blitz og partiet Rødt der det mobiliseres til motdemonstrasjoner mot Øyvind Heian og organisasjonen Stopp Islamiseringen av Norge med frontfigur Arne Tymur i spissen. I "artikkelen", ny demonstrasjon mot høyreekstremister, blir dette også stadfestet. Undertegnede med fler var tilstede i Oslo i går for å støtte SIAN og deres rett til å uttale seg, for å ikke havne i fysisk kamp og alt dette kunne ha ført med seg, trakk jeg og mine oss tilbake når vi så hvordan det hele utartet. Dette er trist og dett var en sier for de ekstreme i Norge. Da tenker jeg ikke på Heian og Arne Tymur, men SOS Rasisme og Blitz.

 

torgmote4_500px.jpg

 

torgmote3_500px.jpg

 

Flere medlemmer av SIAN var på stedet da pøbelen dukket opp. Alt standutstyret lå klart til å bli satt opp. Uniformert politi glimret imidlertid med sitt fravær. Den venstreekstreme pøbelen ranet SIANs utstyr med makt og vold. Partiformann i NorgesPatriotene, Øyvind Heian, var på Egertorget da pøbelen gikk til angrep. Han gjorde det han kunne for å unngå at pøbelen skulle ta utstyret til SIAN. Han var maktesløs mot overtallet og greide ikke å forhindre at de rev utstyret ut av hendene hans.

 

Heian hadde også med seg en Koran påklistret et stort hakekors for å vise at islam og nazisme er som hånd i hanske. Denne hadde han tenkt å bruke på standen. Det fikk han ikke. Boka, som lå i en pose, ble revet ut av hånda hans med makt, et regelrett ran.

 

Flere blitzere tok også opp standstengene til SIAN(aluminiumsstenger) og vurderte å bruke disse som våpen. Dette ble imidlertid ikke brukt. Da politiet dukket opp, ble Heian drevet mot politibilen. Politet gjorde ingenting til å begynne med. Til og med da blitzerne dunket hodet til Heian inn i førervinduet på politibilen, lot politiet vær å gripe inn. Da politiet tilslutt valgte å gripe inn, ble Heian fraktet av politiet ut av sentrum og anmodet om ikke å dra inn i byen igjen denne dagen av hensyn til sin egen sikkerhet.

 

Denne selvgode dobbeltmoralen og hykleriet vil NorgesPatriotene på ingen måte la passere. Siste ord i SIANs mislykkede forsøk på å avholde en lovlig stand er ikke sagt fra vår side i denne saken. NorgesPatriotene vil anmelde ranet og volden fra de venstreekstreme pøblene. Politiets opptreden i denne saken vil vi også forfølge. I tillegg vil vi forsøke å rette internasjonal oppmerksomhet mot Norge grunnet politiets sabotasje. Vi vil komme nærmere tilbake med dette.

Les også.

Skremmende utvikling i Norge. Har vi ikke lenger ytringsfrihet?

 

:hmm:

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar

Som sagt over her, ytringsfrihet går på at man ikke blir straffet av staten. Du kan ikke kreve å bli hørt, du kan ikke kreve å få uttale deg.

Så jo, vi har fortsatt ytringsfrihet, men noen er jævla lei av at den bli missbrukt til å spre hat og løgner.

Lenke til kommentar

Det er riktig og derfor er politiet der.

Jeg skjønner ikke hva du klager på.

Er det politiets innsats?

De kan ikke arrestere folk for å overdøve eller ikke høre på andres mening.

De sørget for at de voldelige ble tatt hånd om og de fikk avverget en eskalering av situasjonen ved å fjerne provokatørene.

Ytringsfriheten er på ingen måte brutt og SIAN fikk den nødvendige beskyttelsen fra politiet.

Lenke til kommentar

Jeg "klager" over det faktum at det ikke skal være mulig å uttale seg om Islam og innvandrere i Norge uten å kjeppjaget, banket opp, ranet, skjelt ut og bli kalt nazist og/eller rasist (stryk det om ikke passer). Jamfør Heiand selv grep ikke politiet inn, da de faktisk ble ranet og trakassert av SOS Rasisme og Blitz, før de i det hele tatt fikk uttalt et eneste ord. Demonstrasjonen fra SIAN ble ikke hold. De fikk ikke uttalt seg. Dette er faktisk ikke annet en skammelig og jeg håper de respektive blir stilt til ansvar.

 

:)

Lenke til kommentar

At de ikke får uttale seg er da ikke noe lovbrudd. De får velge en arena der folk er interessert i å høre på dem. Vi kan ikke fjerne folk fra gatebildet fordi de ikke hører på det som blir sagt.

De som møtte opp var ikke der for å høre på løgnene SIAN kommer med og det er ikke ulovlig. Skal de holde vekkelsesmøter for rasister og annet pakk så får de finne seg en annen arena. Ingen rasister i våre gater, selv om det ikke er noen lover som nekter dem å dele ut brosjyrer på gata eller rope ut budskapet sitt på torget.

 

Alt i alt har ikke dette noe med ytringsfrihet å gjøre, for forholdene ligger til rette for alle grupper.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Jeg "klager" over det faktum at det ikke skal være mulig å uttale seg om Islam og innvandrere i Norge uten å kjeppjaget, banket opp, ranet, skjelt ut og bli kalt nazist og/eller rasist

:)

 

Det spørs i hvilken natur "uttalelsen" er i det. Om du mener at rase har noe å si på innvandereres oppførsel er du per def rasist og kan dermed kalles rasist.

 

Forresten roberteh, du støtter norgespatriotene sant?

 

La invadørene få seg en lekse de sent vil glemme. Du bør benytte deg av alle mulige våpentyper.

 

Tatt fra hjemmesiden deres. Det er ikke bare venstresiden som oppfordrer til vold gitt.

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Enhver person med hodet på rett plass er i mot nazisme, det er derfor man må jobbe for å få hoder på rett plass igjen. Løsningen er ikke å slå alle som er nazister i hodet med en klubbe; det blir å synke ned på deres nivå.

Å påstå at det finnes ideologier som er feil og ideologier som er riktig, har et ganske så fascistisk tankemønster i seg selv.

 

Sant, men vold er generelt et dårlig politisk virkemiddel.

Politikk bygger på vold.

Lenke til kommentar
Alt i alt har ikke dette noe med ytringsfrihet å gjøre, for forholdene ligger til rette for alle grupper.

Nå vil jeg si at hva som per definisjon er "løgner" er en særs subjektiv påstand og således ikke relevant, da folk er forskjellige og innehar forskjellige meninger. At du kaller undertegnede rasist og annet pakk, konstaterer kun det jeg allerede har uttalt, jamfør at ytringsfriheten i Norge er truet. Alle har rett på en talerstol. Ser i så måte aldri eventuelle "høyre-ekstreme" sabotere den motstridende part sine demonstrasjoner. Jeg har respekt også for Blitz og SOS Rasisme, enn om jeg synes deres metoder er hårreisende og også på kanten av loven. Enn hver uttalelse blir ikke møtt ved disse reaksjoner, men det er likevel betenkelig at så mange blir det. Disse problemer kan ikke lenger feies under teppet.

 

:)

 

Tatt fra hjemmesiden deres. Det er ikke bare venstresiden som oppfordrer til vold gitt.

Hvilke hjemmeside er dette referert til?

 

:)

Lenke til kommentar
Enhver person med hodet på rett plass er i mot nazisme, det er derfor man må jobbe for å få hoder på rett plass igjen. Løsningen er ikke å slå alle som er nazister i hodet med en klubbe; det blir å synke ned på deres nivå.

Å påstå at det finnes ideologier som er feil og ideologier som er riktig, har et ganske så fascistisk tankemønster i seg selv.

 

Sant, men vold er generelt et dårlig politisk virkemiddel.

Politikk bygger på vold.

 

Ja vel, kall meg fascistisk, men jeg må innrømme at jeg ikke har noe til overs for en ideologi som baserer seg på vranglære.

 

Politikk bygger på vold? Forklar.

 

Hvilke hjemmeside er dette referert til?

 

Den samme som du refererte til, Norgespatriotene.org.

 

http://www.norgespatriotene.org/rasekonflikter.htm

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Jeg mener det er helt greit å grisebanke nazister og andre ytterst på høyre fløy. Får de vokse seg store nok så gjør de det samme selv. Det ser vi i absolutt alle land der høyreekstreme har eller har hatt støtte i folket.
Ser du ikke at du her taler for akkurat det sosialistene gjorde i Tyskland på 30-tallet da de tok over makten der? De brukte vold og trusler om vold mot alle som stilte spørsmål ved deres politikk.
Det nytter rett og slett ikke diskutere med dem så da er det helt greit at noen senker seg ned på deres nivå og gir de juling. Ingen nazist skal føle seg trygg på norsk jord. Aldri mer.
Her er det ikke snakk om å "senke seg ned på deres nivå", det er du som ikke aksepterer at andre kan ha andre meninger enn deg og da er det du som er problemet. Om du i tillegg ønsker å bruke vold mot andre så er du et skadelig element som samfunnet burde bruke alt loven tillater for å beskytte seg mot.
Lenke til kommentar
Så jo, vi har fortsatt ytringsfrihet, men noen er jævla lei av at den bli missbrukt til å spre hat og løgner.

Hva synes du du selv gjør når du oppfordrer til å "grisebanke" folk pga. deres meninger? Oppfordring til vold er faktisk ulovlig i Norge. Jeg håper moderatorene tar til vett og gjør noe med dine oppfordringer til lovbrudd på dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...