Gå til innhold

Ytringsfriheten og demokratiet blir truet av meningsmotstandere fra ytre venstre?


Anbefalte innlegg

Kanskje til sosialistene i irakisk Kurdistan,
Så Al-Qaeda er også sosialister? Hadde ikke tenkt på det, men det stemmer sikkert. Sikkert derfor sosialistene i Norge har fullstendig knefall for Islamistene.

 

Herlig å se noen avsløre sin totale kunnskapsmangel så elegant og fundementalt.

KDP/PUK er de sterkeste støttespillerne til vesten i området.

 

Krekar kan ikke fordra dem, han har t.o.m utkjempet krig mot de lenge før du hørte ordet islam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, kan du ikke bare være ærlig og si at du ikke aner noen vestlige demokratier som er like ille som Arbeiderpartiet?

 

Og jeg har forståelse for at enkelte ser ingen mål eller mening i å kritisere det kongelige norske Arbeiderpartiet. :rofl:

Å, jeg kan kritisere Arbeiderpartiet, og jeg har gjort det ganske ofte også.

 

Men å sammenligne Arbeiderpartiet med det stalinistiske regimet i Nord-Korea er og blir vås.

 

Jeg har allerede glemt hva det egentlig er du mente var fellesnevneren, men neida, jeg er ikke bevandret nok i innenrikspolitikk i alle verdens land til å kunne påstå at jeg kjenner til det jeg ikke husker hva var, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke var bevandret nok i innenrikspolitikken til andre land da jeg leste utsagnet først heller.

 

Men det er ikke poenget. Poenget er at det er fullstendig uten mål å mening å dra noen som helst parallell mellom arbeiderpartiet og Kim Yong Il, om det er noen som står for stråmannargumentasjon er det ikke jeg, men det er mulig at hele denne debatten i utgangspunktet var en stråmann.

 

Jeg aksepterer ikke logikken din, Baltazar.

 

Vel , det er ok om du ikke aksepterer det, Men det er nå sant lell.

 

Det er gjerne slik at det tar litt tid for vi klarer å akseptere at de vi har trodd på og stolt på i mange år har løyet for oss hele tiden, og brukt løgnen aktivt og bevisst i den hensikt å lure oss.

 

Og ting utvikler seg gjerne "pent og forsiktig" først små mer eller mindre selvforskyldte løftebrudd , deretter blir løgnen grovere og mer bevisst brukt som et virkemiddel, og til slutt ender det som det gjorde i tyskland før krigen, eller som nevnt her, som i nordKorea.

Det er ikke sant, det er en subjektiv oppfatning. Fordi du mener noe er sant blir det ikke nødvendigvis sant av den grunn.

Lenke til kommentar
Saudi-Arabia er gjerne den største støttespilleren til vesten, og muligens et av de mest islamifiserte landene der nede. Men hva er egentlig poenget ditt?

 

Så vidt jeg vet er ikke KSA en provins av Irak enda.

Men du har kanskje noe sterke indisier at det motsatte er tilfelle?

 

Tror ikke dette var rette stedet å dra en spøk.

 

Alltid en god taktikk; "du forstår ikke en spøk".

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Jeg aksepterer ikke logikken din, Baltazar.

 

Vel , det er ok om du ikke aksepterer det, Men det er nå sant lell.

 

Det er gjerne slik at det tar litt tid for vi klarer å akseptere at de vi har trodd på og stolt på i mange år har løyet for oss hele tiden, og brukt løgnen aktivt og bevisst i den hensikt å lure oss.

 

Og ting utvikler seg gjerne "pent og forsiktig" først små mer eller mindre selvforskyldte løftebrudd , deretter blir løgnen grovere og mer bevisst brukt som et virkemiddel, og til slutt ender det som det gjorde i tyskland før krigen, eller som nevnt her, som i nordKorea.

Det er ikke sant, det er en subjektiv oppfatning. Fordi du mener noe er sant blir det ikke nødvendigvis sant av den grunn.

 

Det er nå likevel slik det vanligvis utvikler seg, uansett hva du kaller det.

En ting glemte jg imidlertid å nevne, og det er at denne utviklingen kan stoppes hvis vi stiller de gjeldende politikere. ansvarlig for løgnene sine og fjerner dem fra makten.

Men med slike trofaste og godt opplærte velgere som ap har, så kan Jens og gjengen hans lyve og bedra så mye han vil uten at de mest trofaste ap-velgerne reagerer.

 

Og bla med det nevnte eksemplet med vann i bassengene, så ser vi jo også tydelig hvordan Jens aldri hadde til hensikt å holde sitt løfte, for nå nekter han jo for at han har lovt å fylle vann i bassengene, selv om det kan bevises at han jo har lovt det.

Mao. det var bevisste løgner for å lure folk til å stemme på ap, men han stoler på at folk "glemmer" det og fortsetter å stemme på ap, på tross av at han har lurt dem, og på tross av at ap alltid har lurt sine velgere.

Og han tar desverre ikke feil,alt for mange fortsetter å stemme på ap eller andre sosialistiske partier, uansett hvor mange ganger de blir bedratt.

 

Allerede i 2001 så vi jo et eksempel på hvilken moral og karakter Jens Stoltenberg har, da han rygget på en bil og deretter stoppet og gikk ut for å legge en blank lapp bak vindusviskeren for å lure evt. vitner. Så gikk han inn i sin egen bil igjen og stakk av.

Bare denne episoden burde være nok til å advare folk mot å stemme på ap, og Jens som statsminister. Men når det kommer til Jens Stoltenberg og ap, så ser det ut til at halvparten av folket er ganske bevisstløse.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Som sagt over her, ytringsfrihet går på at man ikke blir straffet av staten. Du kan ikke kreve å bli hørt, du kan ikke kreve å få uttale deg.

 

Hvis noen (les: blitzere) angriper en annen part fysisk på grunn av det politiske innholdet i deres uttalelser, så er ikke ytringsfriheten til stede. Quote no.wiki:

 

"Ytringsfrihet er en avledning av tankefrihet, og er en rettighet som innebærer friheten til å ha egne meninger, til å motta og gi informasjon uten innblanding fra myndighetene eller andre personer."

 

Så jo, vi har fortsatt ytringsfrihet, men noen er jævla lei av at den bli missbrukt til å spre hat og løgner.

 

Har du virkelig hodet så langt nede i sanden at du mener vold er løsningen her? Den styrker bare NorgesPatriotenes sak!

Lenke til kommentar

Norgespatriotenes sak går ut på å spille på fremmedfrykt og islamfobien for å kunne danne et politisk parti for rasister. Jeg skjønner ikke hvordan irritasjon over ytringsfriheten støtter den saken.

 

Poenget mitt er: man kan si hva man vil, men man kan fortsatt kalles drittsekk og idiot. Og rasist. Ytringsfriheten fjerner ikke tabuet rundt kontroversielle synspunkter.

 

Så Al-Qaeda er også sosialister? Hadde ikke tenkt på det, men det stemmer sikkert. Sikkert derfor sosialistene i Norge har fullstendig knefall for Islamistene.

 

Islamister (den korrekte definisjonen av begrepet) er det lite knefall for. Både her og andre steder.

 

Men når det kommer til Jens Stoltenberg og ap, så ser det ut til at halvparten av folket er ganske bevisstløse.

 

Når det kommer til politikk, er de fleste bevisstløse. Antakeligvis meg inkludert. Siden når har politikere holdt alt de har lovet? Nevn et eksempel.

Endret av sileps
Lenke til kommentar

...

Tenkte jeg skulle legge meg inn i denne diskusjonen, og ta høyde for diskusjonens saklighet:

 

FRP er tiss bæsj promp, og Siv Jensen LUKTER mer enn andre ikke-ikke-vestlige politikere.

 

Dessuten er det typisk for antisosialister å tisse på seg om natten.

 

...

Jeg tror jeg klarte å komme inn på side 16 UTEN at noen legger merke til at jeg nettopp har begynt å diskutere i dette emnet!

 

...

Seriøst.

Kan man diskutere seriøst eller?

 

Dessuten så er den forræderiske måten som Jens Stoltenberg, Jonas Gahr Støre og Bjarne Håkon Hansen opptådte på ganske betegnende for hvordan sosialister oppfører seg.

Ja -- og Nixon og Watergate skandalen er ganske betegnende for hvordan FRP- og nasjonalsosialister oppfører seg!

 

Dersom regjeringen er sosialistisk, er opposisjonen nasjonalsosialistisk.

Så det så.

For det har jeg bestemt, dermed BASTA!

Greit nok at jeg ikke har flertallet i saken, men flertallet definerer IKKE noe som allerede er predefinert:

Regjeringen er sosialdemokratisk i gjennomsnittet.

Ikke engang sosialistisk venstreparti er ekte sosialister per definisjonen av sosialisme.

JEG er en ekte ikke-praktiserende sosialist, ikke praktiserende da jeg har innsett at mennesket ikke er intelligent eller sosialt/etisk nok til å leve i ett eneste stort verdenssamfunn og fordele godene etter faktisk arbeid.

(Som sagt, jeg HAR insett dette allerede, men det betyr ikke at jeg ikke ØNSKER å leve i et slikt samfunn sammen med andre intelligente og selvstendige mennesker som ønsker rettferdig lønn)

 

 

...

 

La oss få noe unnagjort her:

Vi lever i reklamealderen.

 

Partiene som LOVER MEST får best oppslutning.

 

OM et parti, la oss kalle det Framover Dit Partiet, lover gull og grønne skoger vil de få stor oppslutning blant mennesker som ikke egentlig er interessert i politikk.

 

OM et parti, la oss kalle det Arbeiderfellesskapet, lover mindre oljeutvinning og nyplanting av skoger vil de få stor oppslutning blant mennesker som er opptatt av miljøet og mennesker som driter i politikk men som er redd for global oppvarming.

 

...

Gjennomsnittsvelgeren er ignorant, uvitende, anti-politisk, uvitende om all politikk som har blitt lovet OG all politikk som er utført i landet de siste 50 år, uvitende om innenrikspolitiske problemer, uvitende om utenrikspolitiske problemer, uvitende om verdenstilstanden, uvitende om den faktiske økonomiske situasjonen landet er i og uvitende om den økonomiske situasjonen andre land er i, og driter i at mennesker i alle land dør på grunn av urettferdige handelsavtaler.

 

ALLE partier trenger en god slump av gjennomsnittsvelgeren.

Jeg KAN BEVISE at min påstand om gjennomsnittsvelgeren er korrekt.

Jeg kan bevise at gjennomsnittsposteren på forumet er en gjennomsnittsvelger.

 

...

Er det MULIG å holde et saklig nivå og å innse realitetene:

Regjeringen er 4 på en skala fra 1 til 10 hvor 5 er sentrum, 10 er nasjonalisme og 1 er kommunisme.

4 er vanlig sosialdemokrati.

Senterpartiet veier opp for SV.

SV er ikke sosialister, de er liksomsosialister -- sosialdemokrater som ønsker mer kommunal inflytelse enn andre sosialdemokrater.

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde stilt meg opp på Egertorget og lest "problematiske" vers fra Koranen, så hadde jeg også blitt kalt for både rasist og nazist. Hva er galt med å drive folkeopplysning?

Kanskje, jeg kan ikke svare for hvordan folk reagerer på dine uttalelser. Den definisjon av "folkeopplysning" er det vel ikke så mange som er enig i og da bør man kanskje revurdere innholdet eller formen når man bedriver "folkeopplysning".

Eller mener du at man skal sette alle som kaller deg for rasist i fengsel?

 

Sier du virkelig at man skal redigere innholdet av stoffet sitt før man uttaler seg etter hva "mange er enige i"?

Hvis dette stemmer så ve for ditt intellekt.

 

(Hvis denne tvilsomme kommentaren har blitt plukka på før, så beklager jeg, men 16 sider er mye å lese i arbeidstida.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...