Gå til innhold

Nye Zune har HD og touch


Anbefalte innlegg

Står på nippet til å kjøpe en iPod Touch 16 GB, dersom denne kan konkurere på de områdene jeg trenger den (musikkspiller, hvem bruker mp3 spilleren til noe annet?) kjøper jeg lett denne for å slippe itunes. Lekker var den også.

 

Muligheten til å se video når man er på toget, bussen, flyet etc er veldig kjekk synes nå jeg hvertfall. :) Nå er jo DMB-TV også sånn smått begynt å komme så da kan man jo se på TV også på bokser som støtter dette.

 

iPod kan selvsagt se video den og, men er tungvint å måtte konvertere om videoene til et format som iPoden støtter. For meg er det eneste grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer en annen spiller. iTunes bruker jeg uansett så.

 

 

http://www.amobil.no/artikler/to_lekre_nyh...fra_cowon/55194

 

ville vel heller valgt cowon S9 enn noe ipodgreier med kjip lydkvalitet.

 

Testet Cowon O2 for nå nylig og er langt i fra imponert.. S9 ser jo hvertfall endel hakk bedre ut så får håpe den presterer mye bedre enn lillebroren. For det var virkelig et tragisk produkt.

 

kan ikke svare for o2. samtidig er det mer en videoavspiller. hva er så tragisk med den forresten?

 

jevnt over får cowonspillere veldig god kritikk, særlig på lydkvalitet og batteritid. som et tilskudd er de gjerne full av funksjonalitet som andre ikke har.

 

Meh, har hatt en HTC Diamond i et år nå og er dritt lei treig respons på alt du foretar deg. Holder på å gi opp mine prinsipper på hvilke produsenter jeg skal kjøpe fra, er så UTROLIG mange lavmåls produkter ute og går.

 

Når jeg skal gå til anskaffelse av en musikkavspiller vil jeg ha:

- Et lyraskt menysystem som _alltid_ fungerer.

- Mulighet for å installere applikasjoner for feks å holde orden på løpsintervaller og styrketreningen.

- Et bra design

- 16 GB minne minimum

- Ok batteritid

 

Så langt er det bare iPod Touch som oppfyller disse kravene? Please prove me wrong!

Endret av Noble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står på nippet til å kjøpe en iPod Touch 16 GB, dersom denne kan konkurere på de områdene jeg trenger den (musikkspiller, hvem bruker mp3 spilleren til noe annet?) kjøper jeg lett denne for å slippe itunes. Lekker var den også.

 

Muligheten til å se video når man er på toget, bussen, flyet etc er veldig kjekk synes nå jeg hvertfall. :) Nå er jo DMB-TV også sånn smått begynt å komme så da kan man jo se på TV også på bokser som støtter dette.

 

iPod kan selvsagt se video den og, men er tungvint å måtte konvertere om videoene til et format som iPoden støtter. For meg er det eneste grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer en annen spiller. iTunes bruker jeg uansett så.

 

 

http://www.amobil.no/artikler/to_lekre_nyh...fra_cowon/55194

 

ville vel heller valgt cowon S9 enn noe ipodgreier med kjip lydkvalitet.

 

Testet Cowon O2 for nå nylig og er langt i fra imponert.. S9 ser jo hvertfall endel hakk bedre ut så får håpe den presterer mye bedre enn lillebroren. For det var virkelig et tragisk produkt.

 

kan ikke svare for o2. samtidig er det mer en videoavspiller. hva er så tragisk med den forresten?

 

jevnt over får cowonspillere veldig god kritikk, særlig på lydkvalitet og batteritid. som et tilskudd er de gjerne full av funksjonalitet som andre ikke har.

 

Meh, har hatt en HTC Diamond i et år nå og er dritt lei treig respons på alt du foretar deg. Holder på å gi opp mine prinsipper på hvilke produsenter jeg skal kjøpe fra, er så UTROLIG mange lavmåls produkter ute og går.

 

Når jeg skal gå til anskaffelse av en musikkavspiller vil jeg ha:

- Et lyraskt menysystem som _alltid_ fungerer.

- Mulighet for å installere applikasjoner for feks å holde orden på løpsintervaller og styrketreningen.

- Et bra design

- 16 GB minne minimum

- Ok batteritid

 

Så langt er det bare iPod Touch som oppfyller disse kravene? Please prove me wrong!

 

igjen jeg mener cowon s9 er det beste valget du kan ta hvis du vil ha en ren mp3 spiller med mye funksjon bra batteritid og overlegen lydkvalitet i forhold til ipod.

 

 

 

har selv en d2 dab fra cowon. denne gruser ipod på respons.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Hvis man slipper iTunes, så kan dette fort bli en slager! Det står forresten ingenting om minnemengde, pris eller batteri levetid, som faktisk er ganske viktige faktorer synes jeg.

Du slipper iTunes, men blir til gjengjeld påtvunget Zune-software. Denne programvaren har et ganske ok brukergrensesnitt, men der går også grensen. Det virker noe tregt, upraktisk og ja. Filer du overfører til Zune-spilleren blir også DRM-belagt. Det er ihvertfall slik med den nåværende spilleren og programvaren. Zune og Zune Marketplace er vel ikke lansert i Europa enda heller.

Lenke til kommentar
Merkelig å kalle en enhet for "HD" når den ikke engang har 800x480 oppløsning.

Det er vel sikkert fordi den kan spille av HD-video (720p) med en dock tilkoblet en TV.

 

OLED, streaming av musikk og designet var tre flotte ting med den enheten. Vi får se hva som skjer. Min intensjon var egentlig å kjøpe en telefon, med denne enheten fikk meg til å tenke.

Lenke til kommentar
Hvis man slipper iTunes, så kan dette fort bli en slager! Det står forresten ingenting om minnemengde, pris eller batteri levetid, som faktisk er ganske viktige faktorer synes jeg.

Du slipper iTunes, men blir til gjengjeld påtvunget Zune-software. Denne programvaren har et ganske ok brukergrensesnitt, men der går også grensen. Det virker noe tregt, upraktisk og ja. Filer du overfører til Zune-spilleren blir også DRM-belagt. Det er ihvertfall slik med den nåværende spilleren og programvaren. Zune og Zune Marketplace er vel ikke lansert i Europa enda heller.

 

Snorre: Hvor har du det fra at musikken blir DRM-belagt?

 

Er selv eier av en Zune 80 og jeg kan skrive under på at det er en del problemer med både Zune software og oppdateringer av denne, auto-update av software har heller ikke funket for min del på en stund. (gjennom software) Har også prøvd manuelt og nå i dag tenker jeg å prøve igjen og laste ned nyeste software.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Hvis man slipper iTunes, så kan dette fort bli en slager! Det står forresten ingenting om minnemengde, pris eller batteri levetid, som faktisk er ganske viktige faktorer synes jeg.

Du slipper iTunes, men blir til gjengjeld påtvunget Zune-software. Denne programvaren har et ganske ok brukergrensesnitt, men der går også grensen. Det virker noe tregt, upraktisk og ja. Filer du overfører til Zune-spilleren blir også DRM-belagt. Det er ihvertfall slik med den nåværende spilleren og programvaren. Zune og Zune Marketplace er vel ikke lansert i Europa enda heller.

 

Snorre: Hvor har du det fra at musikken blir DRM-belagt?

 

Er selv eier av en Zune 80 og jeg kan skrive under på at det er en del problemer med både Zune software og oppdateringer av denne, auto-update av software har heller ikke funket for min del på en stund. (gjennom software) Har også prøvd manuelt og nå i dag tenker jeg å prøve igjen og laste ned nyeste software.

 

Jeg har en Zune 30, 8 0g 120 og har ikke hatt noen problemer med oppdateringer. Hvis du laster ned musikk med Zune Pass så er sangene DRM-belagt. Men hvis du kjøper sangene er de DRM-frie.

Zune Marketplace lanseres internasjonalt til høsten. Vet ikke om det gjelder Norge ennå.

 

Jeg er ganske sikker på at det blir litt laggete og tregt når det er Microsoft :innocent:

De foregående Zune-modellene er forholdsvis raske så tror ikke det blir noe problem.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
igjen jeg mener cowon s9 er det beste valget du kan ta hvis du vil ha en ren mp3 spiller med mye funksjon bra batteritid og overlegen lydkvalitet i forhold til ipod.

 

Hvordan er formatstøtten på S9? Støtter den apple lossless og h264? Har den krefter nok til å spille av 720p filmer?

Lenke til kommentar
Genser: Anbefaler litt endring av overskrift. Den har ikke "touch", den har den berøring- eller trykkfølsom skjerm.

 

Vet du hva ordet touch betyr? "To touch = å berøre", touch er bare et finere ord som selger bedre :thumbup:

No kidding?

 

At noe "har touch" hører ikke hjemme i en norsk overskrift eller artikkel. Tek.no-nettverket er ganske bastante på andre punkter innenfor rettskrivning (+ i boka fra min side), men da bør de og være litt bedre på ordbruk og overskifter.

Lenke til kommentar
igjen jeg mener cowon s9 er det beste valget du kan ta hvis du vil ha en ren mp3 spiller med mye funksjon bra batteritid og overlegen lydkvalitet i forhold til ipod.

 

har selv en d2 dab fra cowon. denne gruser ipod på respons.

 

Cowon iAudio D2 er en svært god spiller (med et jævlig rotete menysystem), ingen tvil om det. Har en selv. Den er ypperlig til å drive mer tungdrevne hodetelefoner på grunn av den høye utgangseffekten på 36mW. Lyden den leverer på flat EQ er fyldig og varm, noe mange setter pris på. Jeg vil uansett holde en knapp på Wolfson DAC-en i iPod Touch 2. gen og iPhone 3G, som leverer mer nøytral lyd. Du slipper også susingen i sensitive ørepropper/hodetelefoner, som D2 er kjent for. Lyden i 1. gen iPod Touch/iPhone er derimot ikke noe å rope hurra for ...

Lenke til kommentar
Trodde Apple hadde copyright på multitouch på mobiler og andre tin gmed liten skjerm?
De har patent på det i det ubrukelig (rettslig sett) USA. Heldigvis er patenten ugyldig grunnet "prior art" - dvs. at teknologien eksisterte før de patenterte den, med mindre jeg husker feil.

 

Det er bra at Microsoft glatt ignorere "patenten", det betyr kanskje at andre aktører som ikke har råd til en rettssak mot Apple også kan tørre å gjøre det etterhvert. G1 f.eks. støtter multitouch, men de har ikke aktivert funksjonen.

Lenke til kommentar
Heldigvis er patenten ugyldig grunnet "prior art" - dvs. at teknologien eksisterte før de patenterte den, med mindre jeg husker feil.

Stemmer dette? Kan vi med andre ord se frem til mange flere ting med multiwin?

Multiwin?

 

Uansett, det vil komme massevis av produkter fremover med støtte for flertrykk. Selv ser jeg ikke helt hvorfor dette er så viktig. Synes det er mye enklere å f.eks. zoome med å trykke på en +-knapp, fremfor å måtte bruke to hender som man må på f.eks. iPhone.

Lenke til kommentar

I forbindelse med f.eks. scrolling på nettsider kan det vaære veldig kjekt. Man slipper å bruke plass på en scrollbar, og man unngår å trykke på en link mens man scroller, som kan skje hvis man bruker en finger. I tillegg gjør det det lettere å bygge in snarveier ved forskjellige typer trykk, og det er "viktig" for å kunne gjøre flere ulike ting samtidig i spill der du kun bruker skjermen. Ellers er jeg litt enig med deg - jeg foretrekker å kunne utføre alle "vanlige" funksjoner med tommelen. eller en fysisk knapp som også bare krever én finger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...