Gå til innhold

Nye Zune har HD og touch


Anbefalte innlegg

Skjønte ikke helt det med HD-film. Kan man bruke denne som videospiller og spille av HD-filmer på TV-skjermen? Er maskinvaren i denne lille dingsen virkelig kraftig nok til det???

Den bruker en docking stasjon for å kjøre bildet å skjermen din. Den har Nvidia's Tegra chip, så den klarer det meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den så jo fin ut fra bildet, men kjenner jeg Microsoft lett så er den nok ikke like elegant og responsivt som en iPod.

 

Har tatt en titt på Samsung P3, og den så veldig interessant ut, men mangler Wifi...

Det er utrolig hvor lite folk vet.

Microsoft vet hva de driver med på Zune fronten. Dette er skikkelig greier (med skikkelig lyd i tillegg).

 

EDIT: Zune softwaret er raskt som bare det. Det er bare å skru av animasjoner. Beste kombo av design og brukervennlighet jeg har kommet over.

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar

Dette med scrollingen skjønte jeg ikke helt. Scrolle med to fingre? Hvordan?

 

På iPhone plasserer man en finger og "drar" skjermbildet den retningen man ønsker. Om man lager en dra-bevegelse vil den heller ikke gå inn på en evt. link man har trykket på.

 

I spill ser jeg absolutt nytteverdien. Og klart, det er stilig med multitouch, men i mine øyne ofte enklere uten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Gizmodo har lagt ut en kort hands on video. Link

 

Den virker forholdsvis rask. Legg merke til hvor fort bilde roteres fra portrett til landskap.

 

Noen bilder også. Link

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Støtte på filformater nåværende Zunes

 

Audio Support

 

 

Windows Media® Audio Standard[3] (WMA) (.wma): Up to 320 Kbps; constant bit rate (CBR) and variable bit rate (VBR) up to 48 kHz sample rate. WMA Pro 2-channel up to 384 Kbps; CBR and VBR up to 48 kHz.

 

WMA Lossless

 

Advanced Audio Coding (AAC) (.mp4, .m4a, .m4b, .mov): .m4a and .m4b files without FairPlay DRM up to 320 Kbps; CBR and VBR up to 48 kHz.

 

MP3 (.mp3): up to 320 Kbps; CBR and VBR up to 48 kHz

 

 

Video Support

 

 

Windows Media Video (WMV) (.wmv): Main and Simple Profile, CBR or VBR, up to 3.0 Mbps peak video bit rate; 720 pixels x 480 pixels up to 30 frames per second (or 720 pixels x 576 pixels up to 25 frames per second). Zune software will transcode HD WMV files at device sync.

 

MPEG-4 (MP4/M4V) (.mp4) Part 2 video[4]: Simple Profile up to 2.5 Mbps peak video bit rate; 720 pixels x 480 pixels up to 30 frames per second (or 720 pixels x 576 pixels up to 25 frames per second). Zune software will transcode HD MPEG-4 files at device sync.

 

H.264 video[4]: Baseline profile up to 2.5 Mbps peak video bit rate; 720 pixels x 480 pixels up to 30 frames per second (or 720 pixels x 576 pixels up to 25 frames per second). Zune software will transcode HD H.264 files at device sync.

 

DVR-MS[5]: Zune software will transcode at device sync.

 

 

Håper på kraftig forbedret støtte på video i Zune HD. Gidder ikke å konvertere alt jeg har av video. Sjeldent jeg har sett video på min Zune 120. Bruker heller min htc touch HD til det.

 

Enda en video:

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

5. september i følge Paul Thurrott på winsupersite.com

 

I can’t recall if I had stated this date explicitly before, but I have been told that Zune HD will ship on September 5, 2009.

 

Men om det stemmer er en annen sak. 5. september er forsåvidt en lørdag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere har virkelig ikke peiling på chip based mobiler. Zune ser ut som et elendig bruker grensesnitt.det ser helt spett ut i forhold til et annet chipsett.

 

La meg presentere Nvidia Tegra for dere noobs. noen her har sikkert hørt om chipsettet. stikk på nvidia siden og gå på Mobile på products så ser dere hva jeg mener..jeg ble helt frelst når jeg så specsa og demon av hva den kan gjøre og UI'n

Lenke til kommentar
Dere har virkelig ikke peiling på chip based mobiler. Zune ser ut som et elendig bruker grensesnitt.det ser helt spett ut i forhold til et annet chipsett.

 

La meg presentere Nvidia Tegra for dere noobs. noen her har sikkert hørt om chipsettet. stikk på nvidia siden og gå på Mobile på products så ser dere hva jeg mener..jeg ble helt frelst når jeg så specsa og demon av hva den kan gjøre og UI'n

Flott at du kommenterer noe du aldri har prøvd og gir leksjoner rundt ting du har null peiling på, ei heller mulighet til å underbygge med fakta rundt det omtalte produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...