Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle3254725.ece

 

[sarcasm]Hyggelig sak. Liker FrP bedre og bedre...[/sarcasm]

 

Edit: La på tags for å sikre at det ikke missforståes hva jeg mener.

Jeg vil helst at verden blir kvitt alle atomvåpen, så tror nok ikke FRP er veien å gå. Men nå banker de jo bare spikeren lengre og lengre ned i kista hva min stemme angår. Blir nok ikke FRP nei...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem skal betale Frp-festen?

Skatte- og avgiftslettene til Frp koster 70 milliarder, noe som tilsvarer to forsvarsbudsjetter. I arbeidsprogrammet til Frp for de neste fire årene har de en masse skatter og avgifter som skal avvikles. Om man legger sammen alle skattene og avgiftene Frp vil avvikle, kommer man opp i rundt 70 milliarder kroner i årlige mindre inntekter til staten. Siv Jensen måtte gjøre rede for partiets skatte- og avgiftspolitikk under partilederutspørringen med Pål T. Jørgensen mandag kveld.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

siv_jensen_1086167t.jpg

Foto: Bendiksby, Terje

 

Det er helt riktig at vi ønsker å redusere eller fjerne de skattene og avgiftene du nå ramset opp. Og det er fordi det er bra for norsk økonomi. Mange av disse avgiftene rammer hardt usosialt. orge går jo med et vanvittig overskudd. Det er ikke penger vi mangler. Det vi mangler er et konkurransedyktig skatte- og avgiftsnivå. Et skatte- og avgiftsnivå som gjør at flere mennesker kan leve av sin egen inntekt. Man må huske på at den norske stat krever inn over 800 milliarder kroner i skatter og avgifter. At Fremskrittspartiet ønsker å redusere det skattetrykket med 70 milliarder, er høyst forsvarlig og helt nødvendig.

Anbefaler alle interesserte å se partileder utspørringen her (gratis), akkurat sett den selv og synes den var en av de bedre.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg synes da virkelig hun svarer godt for seg jeg.

 

Det er ikke penger vi mangler. Det vi mangler er et konkurransedyktig skatte- og avgiftsnivå. Et skatte- og avgiftsnivå som gjør at flere mennesker kan leve av sin egen inntekt. Man må huske på at den norske stat krever inn over 800 milliarder kroner i skatter og avgifter. At Fremskrittspartiet ønsker å redusere det skattetrykket med 70 milliarder, er høyst forsvarlig og helt nødvendig.

 

For det burde faktisk være klart for alle og enhver, at det ikke er penger vi mangler i dette landet. Penger har vi mer enn nok av. Vi vasser jo i penger. Vi er verdens rikeste land. Jeg fatter ikke hvordan sosialister kan lukke øynene for dette jeg.

Lenke til kommentar
Jeg synes da virkelig hun svarer godt for seg jeg.

 

Det er ikke penger vi mangler. Det vi mangler er et konkurransedyktig skatte- og avgiftsnivå. Et skatte- og avgiftsnivå som gjør at flere mennesker kan leve av sin egen inntekt. Man må huske på at den norske stat krever inn over 800 milliarder kroner i skatter og avgifter. At Fremskrittspartiet ønsker å redusere det skattetrykket med 70 milliarder, er høyst forsvarlig og helt nødvendig.

 

For det burde faktisk være klart for alle og enhver, at det ikke er penger vi mangler i dette landet. Penger har vi mer enn nok av. Vi vasser jo i penger. Vi er verdens rikeste land. Jeg fatter ikke hvordan sosialister kan lukke øynene for dette jeg.

 

Om man har mer enn nokpenger, så er jo ikke det noen mindre god grunn for en utjevnende politikk, kanskje er det tilogmed en større grunn for det. Og hva er målet med et "konkurransedyktig skatte og avgiftsnivå"? Hvilke konkrete effekter har dette som gjør at flere kan leve av sin egen inntekt? Hvorfor er det viktigere enn penger? Er vi ikke konkurransedyktige nå? Det er jo feks svært lite arbeidsledighet her til lands.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Det er bred enighet om handlingsregelen blant de som kan noe om økonomi. Både høyre- og venstresiden i norsk politikk er enige i at den er fornuftig. Det finnes eksempler i historien på hva som skjer med land som finner tidsbegrensede ressurser og ikke følger noe som tilsvarer handlinsregelen (les om dutch disease).

 

FrP, derimot, vet at å gi folk penger skaffer stemmer, og om landet går dårligere senere så er det ikke sikkert at folk gjør koblingen mot bruddet på handlingsregelen. Det at FrP ikke har en ansvarlig økonomisk politikk er også hvorfor de ikke kan kalle seg et borgerlig parti, og (mye av) grunnen til at partiene som faktisk kan kalle seg det har tungt for å svelge et samarbeid med FrP.

Lenke til kommentar
Om man har mer enn nokpenger, så er jo ikke det noen mindre god grunn for en utjevnende politikk, kanskje er det tilogmed en større grunn for det.

Problemet er bare det at det venstresiden kaller utjevnende politikk, faktisk ikke virker utjevnende. Formueskatten berører jo ikke de rikeste slik den er tenkt, men den treffer hardest på de som akkurat når grensen, en grense man faktisk ikke trenger å være millionær for å bli berørt. Derfor er dette et dårlig forsøk på å skjule måkementaliteten bak det at man skal skattlegge de rikeste. Middelklassen er den som rammes hardest av denne skatten.

 

Og hva er målet med et "konkurransedyktig skatte og avgiftsnivå"? Hvilke konkrete effekter har dette som gjør at flere kan leve av sin egen inntekt? Hvorfor er det viktigere enn penger? Er vi ikke konkurransedyktige nå? Det er jo feks svært lite arbeidsledighet her til lands.

Det innebærer at man utjevner handelsflukten til våre naboland. Hvor mye tror du kongeriket Norge taper på at Ola Dunk heller kjører over til eksempelvis Sverige for å handle? Smak litt på den, så forstår du litt av hva konkurransedyktighet innebærer.

Lenke til kommentar
Om man har mer enn nokpenger, så er jo ikke det noen mindre god grunn for en utjevnende politikk, kanskje er det tilogmed en større grunn for det.

Problemet er bare det at det venstresiden kaller utjevnende politikk, faktisk ikke virker utjevnende. Formueskatten berører jo ikke de rikeste slik den er tenkt, men den treffer hardest på de som akkurat når grensen, en grense man faktisk ikke trenger å være millionær for å bli berørt. Derfor er dette et dårlig forsøk på å skjule måkementaliteten bak det at man skal skattlegge de rikeste. Middelklassen er den som rammes hardest av denne skatten.

 

Og hva er målet med et "konkurransedyktig skatte og avgiftsnivå"? Hvilke konkrete effekter har dette som gjør at flere kan leve av sin egen inntekt? Hvorfor er det viktigere enn penger? Er vi ikke konkurransedyktige nå? Det er jo feks svært lite arbeidsledighet her til lands.

Det innebærer at man utjevner handelsflukten til våre naboland. Hvor mye tror du kongeriket Norge taper på at Ola Dunk heller kjører over til eksempelvis Sverige for å handle? Smak litt på den, så forstår du litt av hva konkurransedyktighet innebærer.

 

FrP foreslår vel ikke kun endringer i formueskatten? Uansett så ser ejg ikke relevansen for argumentet, at det finnes dårlige måter å forsøke å føre en politikk på betyr ikkea t utjevning ikke akn være fornuftig, eller at FrP sin politikk er god.

 

Jeg trodde påstanden var at staten hadde nok penger? At penger ikke var problemet? Om det er riktig, hvorfor er det et problem at den enkelte borger kjøper billig mat i sverige?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg trodde påstanden var at staten hadde nok penger? At penger ikke var problemet? Om det er riktig, hvorfor er det et problem at den enkelte borger kjøper billig mat i sverige?

 

AtW

Det er et problem for norske bedrifter forstår du vel? Herre jesus ... Må du ha ALT inn med teskje? :wallbash:

 

Da er vi tilbake til bedrifters kår i norge, er de spesielt dårlige? Norge har jo feks høy sysselsetting og god økonomi, skulle ikke det tilsi at kårene for bedriftene er gode nok?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå kommer det snart: Sosialistblekker!

FrPere kommer aldri til å skjønne hvordan det ALDRI blir bra nok for folk. Altså, det kommer alltid til å være frafall av kremmere, folk kommer alltid til å klage på skatten. De tror blindt på at hvis en riking sier at det er vanskelig å bli rik i Norge så er det jævlig. Men det er ikke sånn, rike folk vil alltid ha mer.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/valg09/blogg/melle...j%C3%B8rgensen/

 

Mener selv, etter å ha sett linken til Robert(takk for link) at hun ble totalt avkledd i finansspørsmålene, og synes hun svarte utrolig dårlig på innvandring. At noen kan stemme på den dama er for meg helt utrolig, men det er vel bare meg.

 

Helt enig, om du spør meg så er ikke FrP det beste for landet, det er det beste for rikmenn og alkoholikere.

Lenke til kommentar
Nå kommer det snart: Sosialistblekker!

FrPere kommer aldri til å skjønne hvordan det ALDRI blir bra nok for folk. Altså, det kommer alltid til å være frafall av kremmere, folk kommer alltid til å klage på skatten. De tror blindt på at hvis en riking sier at det er vanskelig å bli rik i Norge så er det jævlig. Men det er ikke sånn, rike folk vil alltid ha mer.

Det er vanskelig å bli rik i Norge.Noe skatt er greit,men det er også noe skatt som ikke er greit som folk vil ha vekk.

 

Formueskatt og arbeidsgiveravgift kan vi godt fjerne.

 

Folk tror skattekuttene kun er for "rikingene",men de gjelder da for alle.

 

Hva kan man definere som å være rik?

Lenke til kommentar
Det er vanskelig å bli rik i Norge.Noe skatt er greit,men det er også noe skatt som ikke er greit som folk vil ha vekk.

 

Formueskatt og arbeidsgiveravgift kan vi godt fjerne.

 

Folk tror skattekuttene kun er for "rikingene",men de gjelder da for alle.

 

Hva kan man definere som å være rik?

 

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d222985.htm

 

Ja er du gærn. rundt 2,5 mill mennesker i Norge vil få en skattelette på rundt 1000-3000 i året. Det er mye peng, eller? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...