Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Jeg venter fortsatt at du skal vise helt konkret hvordan Thatcher og Frps politikk er den samme.

Jeg tror jeg har sagt det rundt ti ganger, men jeg kan godt gjøre det igjen. FRP har en lik politikk med Thatcher når det gjelder følgende: Slippe til private aktører innen helse og utdanning, lik kulturpolitikk, like ideologi og at det offentlige blir svekket. Nå vil sikkert du si at dette er vage påstander, og da vil jeg svare at flere FRP-ere sier de liker hennes politikk og sier de vil innføre mange av hennes tiltak. Så vil du svare "kilde takk, og hvilke konkrete tiltak". Da vil jeg svare at jeg allerede har vist til flere linker(noe jeg har gjort). så kommer du sikkert il å si nei, og så er det på'n igjen.

Ja, dette er kun vage påstander, og ingenting du har kommet med har vært i nærheten av å være konkret. Du har ikke vist til Frps program EN ENESTE GANG!

 

Du har fortsatt ikke vist meg hvor Frp snakker om makspris, og vist hvordan det skulle være relevant eller direkte sammelignbart.

Jeg har sagt at det kommer som en naturlig del.

Ok, så du VET IKKE hva Frp faktisk mener, men dikter bare opp hva du mener de burde mene?

 

QED.

 

Det er bra de vil gå inn som garantist, men jeg tviler på at det er lurt.

Men hvorfor i ALL VERDEN begynte du å slenge rundt deg med påstander om Frp uten å faktisk sjekke hva de sier om saken først?

 

Siden de nå tydeligvis ikke vil ha en makspris kan de private som sagt kreve hva de vil, og nok en gang har det en shady historie.

:rolleyes:

 

Dette er en tom og vag påstand. På hvilke områder, og på hvilken måte, helt konkret?

Selvsagt. Krig er blitt prøvd tusenvis av ganger, men det blir likevel milsykket hver gang man prøver det, med eller uten en ny vri. Det er litt det samme med FRP sin politikk som kun gavner de rike. Et annet eksempel på dette er kommunisme, det fungerer heller ikke i praksis, og jeg tviler på at det vil de uansett hvordan man vrir og vender på det.

Dette er igjen en tom og vag påstand. På hvilke områder, og på hvilken måte, helt konkret?

 

Igjen: KILDE, TAKK.

Jeg sier bare at deres politikk har vært mislykket før, hvorfor da gjøre samme feil i Norge som i andre land.

Du vet jo ikke hva politikken deres går ut på engang! Du var ikke klar over at Frp vil at staten skal være garantist for at folk får hjelp! Da er det ekstremt lite troverdig når du fremmer diverse påstander om partiet og dets politikk!

 

Du vet ikke hva Frp ønsker å gjøre. Hvordan kan du da komme med påstander om det er prøvd ut andre steder eller ikke?

 

For det første er ikke artikkelen irrelevant. Den viser at et sykehus kan bli drevet på andre premisser enn markedsmekanismer.

Så å gi et sykehus et budsjett å holde seg til er "markedsmekanismer"? Hva er alternativet? At de kan bruke så mye de bare ønsker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei. Jeg påpeker stadig løgner om Frp som fremsettes i dette forumet.

 

Sandberg mente at de som bodde i nynorsk-kommuner skulle tvinges til å bruke nynorsk som hovedmål, uansett hva deres eget hovedmål var. Det er det medier har gjengitt og det er ingen løgn. Løgnene er det, som vanlig, du som står for.

 

Apropos: Dette begynner å bli pinlig nå men, har du tenkt til å svare på disse løgnene dine snart?

 

Hvilken feil påstand har jeg kommet med? Konkret sitat.

Hvilke usannheter har jeg kommet med om FrP og FpU? Konkrete sitater.

Benekter du at de omtalte personene selv meldte seg ut av FpU

Benekter du at du skrev noe usant da du hevdet de hadde blitt sparket ut?

Lenke til kommentar
bare 33 % av alle ikke vestlige innvandrere lever på sin egen inntekt.. Dette viser hvor utrolig mye penger vi mister på alle disse innvandrerne som skal få trygd. De bidrar rett og slett ikke.

Har du en kilde eller to å vise til her?

 

Såvidt jeg kan se fra SSB sine sider er det over 90% som er i arbeid. Dessuten viser en artikkel i aftenposten som kom ut for litt over et halvt år siden at den norske stat tjener penger på ikke-vestlige innvandrere.

Lenke til kommentar
Ja, dette er kun vage påstander, og ingenting du har kommet med har vært i nærheten av å være konkret. Du har ikke vist til Frps program EN ENESTE GANG!

 

I SV sitt program står det at de kan fjerne fattigdom med et pennestrøk. I AP sitt står det at de vil la eldreomsorgen skinne. Og i Høyre sitt står det at de vil fjerne nynorsk som obligatorisk. Dette har ingen av partiene gjort i noen av deres regjeringsperioder. Hvorfor tror man da at et parti som FRP vil gjøre det noe bedre. Spesielt nå som ssb ikke går god for deres budsjett. Det er mye klarere å se hva deres politikk vil føre til utifra deres politiske ståsted. FRP, Thatcher og Reagan har da likt ståsted. Det er ofte en klarere indikator enn et partiprogram som plutselig falmer når de først kommer i posisjon.

 

Ok, så du VET IKKE hva Frp faktisk mener, men dikter bare opp hva du mener de burde mene?

 

QED.

 

Jeg sier bare at det er en naturlig del.

 

Men hvorfor i ALL VERDEN begynte du å slenge rundt deg med påstander om Frp uten å faktisk sjekke hva de sier om saken først?

 

Nå er FRP et vingleparti til tider. Først ville de hive ut Krekar, nå er det plutselig ikke like aktuelt. Først ville de ha en skattelette på 50 mrd, for litt siden var den nede på mellom 20-30 mrd. Det er ikke så lett å følge med hele tiden. Dette var nemlig noe de mente før.

 

Dette er igjen en tom og vag påstand. På hvilke områder, og på hvilken måte, helt konkret?

 

Jeg tror jeg har sagt det rundt 11 ganger, så nå gidder jeg ikke mer, kan ikke du heller si hva som blir så mye bedre under FRP, helt konkret.

 

Du vet jo ikke hva politikken deres går ut på engang! Du var ikke klar over at Frp vil at staten skal være garantist for at folk får hjelp! Da er det ekstremt lite troverdig når du fremmer diverse påstander om partiet og dets politikk!

 

Jeg vet godt hva FRP står for. De er et mørkeblått parti som favoriserer det frie markedet, og som vil privatisere både lånekassa og det som er. De vil slippe til private aktører innenfor helse og utdanning, og vil kjøre en strammere innvandrings politikk, blant mange andre ting.

 

Du vet ikke hva Frp ønsker å gjøre. Hvordan kan du da komme med påstander om det er prøvd ut andre steder eller ikke?

 

Står nå forklart rett over.

 

Så å gi et sykehus et budsjett å holde seg til er "markedsmekanismer"? Hva er alternativet? At de kan bruke så mye de bare ønsker?

 

Hadde du lest artiklene jeg har vist til ser du at det du sier nå er helt feil.

Endret av Minitrotsky
Lenke til kommentar

Innvandrere stemmer FrP - som folk flest

Frp går sterkt frem fra da den flerkulturelle avisen målte temperaturen på innvandrernes stemmegivning før valget i 2005. Da fikk Frp bare 2,6 prosent. Nå er partiet helt oppe i 10 prosent.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1241108471070_462.jpg

Foto: BJØRN LECOMTE

9 prosent av afrikanske og østeuropeiske innvandrere vil stemme Frp ved årets valg, viser undersøkelsen. Fra Vest-Europa vil hele 22 prosent av innvandrerne stemme på partiet, mens bare tre prosent av asiatiske velgere sier de er Frp-velgere, skriver Utrop

 

Undersøkelsen viser at innvandrere er som folk flest. Innvandrernes partipreferanser skiller seg ikke stort fra resten av befolkningen, sier redaktør i det flerkulturelle bladet Utrop.
Oppsvingen blant innvandrere overrasker meg ikke i det hele tatt. Når vi ser resultatet av innvandrings- og integreringspolitikken som har vært ført, har vi innvandrere tapt like mye som samfunnet for øvrig, sier Frps 5. kandidat ved stortingsvalget i Oslo.

Han viser til at innvandrere kommer dårlig ut både i arbeidsmarkedet, kriminalstatistikken og blant de som dropper ut fra videregående skole.

 

Det er gledelig at vi har økt andelen, det stemmer med mine inntrykk. Det begynner også å komme mange Frp-kandidater med ikke-vestlig bakgrunn. Jeg tror det er et fordel for et folkeparti å ha stor bredde, det er med å forsterke et positivt inntrykk.

Hvem sa FrP var rasistiske?

 

:)

Lenke til kommentar

At innvandrere stemmer på FrP, betyr ikke automatisk at FrP ikke er rasistiske. Eller ei, skal ikke si at de er det heller. Allikevel ikke noe nytt for meg at innvandrere stemmer FrP, jeg kjenner mange innvandere med fremtredende planer om å stemme FrP.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Det er også en kjent sak at innvandrere (særlig andre generasjon og utover) begynner å bli lei innvandrere. Leste en artikkel på VGNett for noen dager sider, der en muslimsk far tok ut sine barn fra en skole med over 90 prosent fremmedspråklige og plasserte de i en skole med flere barn fra Norge, blir glad av slike historier. Det viser at mange innvandrere i Norge ønsker å adaptere og leve sammen med oss og ikke mot oss. Dessverre er det fortsatt mange som øsnker det motsatte. Hvem av disse som stemmer FrP er jeg usikker på, men jeg regner ikke med at det er første generasjons innvandrere.

 

:)

Lenke til kommentar
Det er også en kjent sak at innvandrere (særlig andre generasjon og utover) begynner å bli lei innvandrere. Leste en artikkel på VGNett for noen dager sider, der en muslimsk far tok ut sine barn fra en skole med over 90 prosent fremmedspråklige og plasserte de i en skole med flere barn fra Norge, blir glad av slike historier. Det viser at mange innvandrere i Norge ønsker å adaptere og leve sammen med oss og ikke mot oss. Dessverre er det fortsatt mange som øsnker det motsatte. Hvem av disse som stemmer FrP er jeg usikker på, men jeg regner ikke med at det er første generasjons innvandrere.

 

:)

De fleste innvandrere ønsker å leve sammen med oss, det er bl.a. derfor de er her. Men det er kanskje litt vanskelig å leve sammen med oss som likeverdige når det stadig er mehe blant oss som ønsker å nekte dem å beholde sin kultur.

Lenke til kommentar
Det er også en kjent sak at innvandrere (særlig andre generasjon og utover) begynner å bli lei innvandrere. Leste en artikkel på VGNett for noen dager sider, der en muslimsk far tok ut sine barn fra en skole med over 90 prosent fremmedspråklige og plasserte de i en skole med flere barn fra Norge, blir glad av slike historier. Det viser at mange innvandrere i Norge ønsker å adaptere og leve sammen med oss og ikke mot oss. Dessverre er det fortsatt mange som øsnker det motsatte. Hvem av disse som stemmer FrP er jeg usikker på, men jeg regner ikke med at det er første generasjons innvandrere.

 

:)

De fleste innvandrere ønsker å leve sammen med oss, det er bl.a. derfor de er her. Men det er kanskje litt vanskelig å leve sammen med oss som likeverdige når det stadig er mehe blant oss som ønsker å nekte dem å beholde sin kultur.

Kanskje det mest fornuftige jeg noensinne har lest i Politikk & Samfunn-delen av forumet, og det attpåtil i en FrP-tråd. :)
Lenke til kommentar

Litt rart Frp får stemmer, når de fortsetter i samme gamle stigmatiserende stil i 2009 valget

 

post-10740-1251836964_thumb.jpg

 

Mulig det skremsels-budskapet går hjem hos slike som ikke vet bedre, men for de som vet noe om narko og pushing, vet godt at "etnisk norske" har greid dette "fint" selv, helt siden 1960-tallet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

De fleste kommer hit pga lett-tjent velferd. Er det fint man kan få det så lett bare ved å flykte halve kloden. Ved å flykte fra landet man kommer ifra istedenfor for å hjelpe bygge det slik man i Norge har gjort i flere hundre år. Folk dolker sitt hjemmland i ryggen rett og slett. Det man har lært i Norge er at kun arbeid bygger ett land. Flykter man så blir ikke arbeidet gjort og det betyr mindre velferd fordi en skatteyter forsvinner fra systemet.

 

Feks: Hvis Norge var tilbake i 1900 hvor godt ville det gjort Norge økonomisk hvis 90% av befolkningen stakk til kanada?

 

Folk blir jo hjernesvakset her og der. slik som Jehovas vitner.

 

Hele Norge er jo som ett Asylmottak, vi tar inn mange flere enn Sverige og Danmark.

Småkommuner som aldri har vært interessert i politikk får motvillig en masse id løse personer som nærmeste naboer. I noen fordobles folketallet.

 

Kan noen si meg hva godt det gjør hjemmlandet til disse personene da de mister arbeidere eller folk som kunne ha dyrket jord?

 

Er noen som i det hele tatt har lært av historien? Hvor godt passet Nybyggere og Indianere sammen i USA? Er USA i dag ett prakteksempel på fredelig sammeksistens?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Litt rart Frp får stemmer, når de fortsetter i samme gamle stigmatiserende stil i 2009 valget

 

post-10740-1251836964_thumb.jpg

 

Mulig det skremsels-budskapet går hjem hos slike som ikke vet bedre, men for de som vet noe om narko og pushing, vet godt at "etnisk norske" har greid dette "fint" selv, helt siden 1960-tallet

 

Ser du noe der som IKKE stemmer?

 

Poenget du overser her, er at vi ikke trenger å IMPORTERE kriminelle fra utlandet. Folk som kommer hit for å få asyl, skal faen meg ikke selge dop til ungene våre. Nå har ikke jeg unger, men faen heller. De står langs skoleveien til unger og ungdom og pusher dop. Nå må du jammen bremse ned og tenke deg litt om, hva du egentlig forsvarer her.

 

FRP har ingen innvendinger mot innvandring, men mot import av kriminelle og at disse skal vandre fritt på gatene våre. Jeg kan ikke se at det er negativt i det hele tatt jeg. Vi har mer enn nok av kriminelle etnisk norske her i landet, om vi ikke skal importere dem også. De fleste innvandrere er topp, men de få ødelegger for de mange, siden media slår stort opp om problemene innvandringen fører med seg. Det er derfor på tide at asylsøkere som begår alvorlig kriminalitet blir sendt på hue og ræva ut, FØR de får festet rot her. Vil de ha hjelp, så får de for pokker oppføre seg også.

 

Du må gjerne forklare hvorfor vi skal importere kriminelle.

Lenke til kommentar
@Snotrus, det ligger i menneskets natur å alltid ville forsøke forbedre sin livsituasjon og livsgrunnlag hvis man lever i elendighet. DU hadde gjort akuratt det samme hvis du hadde vært i samme sko.

 

De lever ikke lenger i elendighet når de er kommet hit og får alt det de trenger. De lever i luksus her, i forhold til det de gjorde i hjemlandet sitt. Slutt med disse bortforklaringene nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
@Snotrus, det ligger i menneskets natur å alltid ville forsøke forbedre sin livsituasjon og livsgrunnlag hvis man lever i elendighet. DU hadde gjort akuratt det samme hvis du hadde vært i samme sko.

 

Tippoldefaren min levde under elendige forhold i Norge men han stakk ikke av for det. Er klar over at mange personer faktisk stakk til USA.

 

Men familien min har aldri sivilt desertert Norge.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Du må gjerne forklare hvorfor vi skal importere kriminelle.

Selv ikke Frp kan lage lover som bestemmer hvor mange asyssøkere som kommer hit til landet. Vet du ikke det?

De kan avgjøre hvor mange vi skal slippe inn. Det er ikke noe som helst problem å begrense innvandringen og å sette klausuler i innvandringspolitikken som fører til umiddelbar utsendelse ved brudd på kontrakten.

 

Jeg stiller spørsmålet igjen: "Hvorfor skal vi importere kriminelle, når vi har mer enn nok med å ta oss av de kriminelle vi allerede har her?"

Lenke til kommentar
Tippoldefaren min levde under elendige forhold i Norge men han stakk ikke av for det. Er klar over at mange faktisk stakk til USA. Men i dag så yter de ikke velferd i Norge heller.

Nå var denslags sikkert litt mer omfattende avgjørelse å ta den gangen, enn i dag med moderne kommunikasjon osv.

 

Vi lever i en moderne tidsalder hvor folk worldwide vet litt mer om omverden og det har blitt letter å ta seg frem. Jeg tror det er utopi å tro at vi helt kan stenge omverden ute.

 

Jeg stiller spørsmålet igjen: "Hvorfor skal vi importere kriminelle, når vi har mer enn nok med å ta oss av de kriminelle vi allerede har her?"

Hva mener du med importere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Krev ID papirer og Norsk, det må være minstekravet, det tar en hel time å forklare folk som ikke kan Norsk ting og tang. Feks: på enkelte skoler går halve timene på at ting som blir sagt på skoletavlene må oversettes. Jeg går på skole ennå.

 

Man vet ikke hvem Id løse er, kan godt hende de også har en ukjent krimenell historikk, som kommer fram igjen når de gjentar det i Norge.

 

Edit: Mener ikke at man skal stenge verden ute men synes egentlig turister og handelsfolk er nok.

 

Ellers vil man i 2030 måtte dele Norge opp i mange forskjellige kulturelle deler.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...