Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og nei pottifar, du blir ikke kvitt meg. Jeg ser så mye film som jeg bare orker. 

 

Det skal du bare bare gjøre. Film og serier er flott å se på. Men finnes det ikke en Facebook-side eller noe der du kan møte likesinnede som det blir lettere for deg å diskutere i?

 

Jeg synes det er fint å diskutere her. Er det noe du ikke liker? Blir du sur fordi jeg synes BB er dårlig? Det er bare min mening, og jeg respekterer din mening. Sånn er det bare. Vi liker forskjellige ting. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri sett fem sesonger av en serie jeg synes er ræva. Livet er for kort til det.

H*n er bare uenig i at hovedkarateren blir ond. Personens "moralske kompass" passer ikke i premissene til serien og derfor liker han egentlig ikke slutten da h*n ønsker en "happy ending" hvor "justice prevails" som en type Disney-fisering av alt som er på TV. Alt har en happy ending og alle er gode og snille og de snille vinner alltid til slutt. H*r en mistanke om at vedkommende har tittet mye på den type serier når han/hun var liten så det moralske kompasset har tilpasset seg deretter.

 

Derfor er h*n så uenig. Samtidig så oppnår h*n fryktelig mye ved å kommentere slik h*n gjør da

Endret av b-real
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy faen for et svin Walt er, håper han får en grusom død. Den største kødden jeg har sett på film. En ondskapsfull jævel. Sesong fem, episode åtte. 

Da har du sett skremmende lite høres det ut som.

 

Alle som inneholder Hitler, Romerriket, div verdenskriger samt de fleste Marvel og DC Comics produksjoner er reine svartedauen i forhold...glemte nesten Deadpool.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde aldri sett fem sesonger av en serie jeg synes er ræva. Livet er for kort til det.

H*n er bare uenig i at hovedkarateren blir ond. Personens "moralske kompass" passer ikke i premissene til serien og derfor liker han egentlig ikke slutten da h*n ønsker en "happy ending" hvor "justice prevails" som en type Disney-fisering av alt som er på TV. Alt har en happy ending og alle er gode og snille og de snille vinner alltid til slutt. H*r en mistanke om at vedkommende har tittet mye på den type serier når han/hun var liten så det moralske kompasset har tilpasset seg deretter.

 

Derfor er h*n så uenig. Samtidig så oppnår h*n fryktelig mye ved å kommentere slik h*n gjør da

 

Han oppnår ingen ting. Han snakker til døve ører. Hans moralske kompass er der hvor det skal være. Er ikke dumt med "happy ending" 

Lenke til kommentar

Det er jo ikke jae-ols som er problemet her, men alle som gir han akkurat det han vil ha. Selvfølgelig fortsetter han når dere mater han på denne måten. La nå fyren være i fred, og overse dritten han kommer med.

Så du kaller det jeg skriver for "dritten", hva er problemet ditt? Er du bedre en meg? Du må tåle at andre er uenig med deg. Slutt å svar på innlegg fra "Bruker" . Han blir bare verre da. 

Lenke til kommentar

 

Jesse er ikke dum, han er bare skolelei, og som det heter selv om du glemmer at en og en er to... Så er Jesse snill.

 

Ja og drepe folk er jo sjarmerende og tyder på at det er en snill person.

 

 

## sitatbonanza fjernet av ilpostino ##

 

 

Å drepe er ikke nødvendigvis godt eller ondt.. Det var en grunn til at Jesse drepte, og den han drepte var ikke verdens snilleste han heller. Veldig kynisk, faktisk mer kynisk enn Jesse.... Og dessuten var han etisk skyldig en viss fyr om å drepe ellers hadde han blitt drept.

 

Så du kan si at han drepte for å redde en venn fra døden.

 

Og venner gjør man ekstreme ting for å redde.

Men la oss ta tre hovedkarakterers personlighet... Jesse, Saul og Mike viser alle stor empati og anger når de gjør noe som er i konflikt med samvittigheten. For de som ikke vet det, onde mennesker som Psykopater, for eksempel føler ikke anger eller skyld...

 

 

 

 

Og Walt er bare et resultat av en veldig inhumant helsevesen i USA som nå Trump har gjort værre etter sletting av Obamacare.

 

Man kan si at en helgen av en person ville lagt inn årene og dødd, istedenfor å bli kriminell... Men i Walts story så handler det om hvordan familien skal overleve uten ham, og med alle legeregninger bare for å dø sakte... 

 

Selvfølgelig tar griskheten helt overhånd, med bilkjøp til ungen, og alt annet. Men USAs umennskelige betal eller dø helsevesen er et godt poeng. Breaking Bad er feks ikke mulig i Norge.. I værste fall må man om man har en sjelden kreftsykdom finansiere 100000K, av og til hører man om sånne tilfeller. Men de fleste kreftsykdommer i Norge behandles med cellegift eller stråling finansiert av noe som heter skatt.

 

 

Det er nettopp det som er bra med BB, man vet ikke hvordan det går, og ting er satt opp med hverandre.

 

Håper det ikke var spoiler at en kidd fikk en bil, er ikke sikkert han får den allikevell :)

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...