Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant episoden kjedelig i det store og hele.

Var forutsigbart og for mye "moral". En serie som omhandler folk som har laget mange hundre (tusen) kilo meth tar livet av et lite barn og det opptar hele episoden? Ser på hendelsen som at de tok livet av et vitne for å skjule spor (om det var en voksen mann ville det ikke blitt like mye drama).

Og at Todd har glasset så jeg mer på som et anger, et minne om hva han hadde gjort og ikke et trofe.

 

Isolert sett var middagen morsom, men det ga ikke serien noe som helst annen enn en morsom scene.

Lenke til kommentar

Nå som vi snart er halveis i sesongen, noen tanker om hva introen til årets sesong kan handle om?

 

Walt med falsk navn fyller 52 (så egentlig 1 år fram i tid, men med falsk id trenger jo ikke det å bety noe) og feirer med å kjøpe seg våpen med stor V. Skjegg og hår har han også fått så litt fram i tid er det uansett.

 

Min tanke er at han er på flukt, og at han derfor har levd i New Hampshire. Men mer enn det har jeg ingen aning om.

 

Så forresten de 2-3 første episodene i sesong 1 her om dagen. Veldig stor forskjell i personen Walt der og sånn han er nå. Virker som alt av følelser er helt borte nå.

Lenke til kommentar
Jeg synes denne episoden var svak til å være BB (6/10).

 

Men ganske sterk til å være episode 6 av 8? :wee:

Evt 16... Sesong 5 er todelt. 8 episoder nå. De 8 siste kommer på nyåret.

Frempeket i S05E01 finner antagelig sted i siste episode (16). Ligger ikke an til happy ending nå...

 

Når det gjelder den siste planen til Walt, kan det være at Phoenix-banden får methylamine-tønnene fra lageret. Isåfall blir DEA ledet til feil lab, og Walt kan ha fått en ny stor trussel mot seg og sin familie, som også kan være "cliffhanger" etter episode 8. Det henger godt sammen med oppbygningen hittil i sesong 5, der det har vært stort fokus på familiens sikkerhet og trusler utenfra. Blir ikke forundret om det skjer noe med et av White-barna når vi nærmer oss den endelige finalen. Eller at han mister hele familien, men sitter igjen med penger og et imperium, som er den rake motsetningen til utgangspunktet for at han begynte å koke meth.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...