Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God daaamn for en del-avslutning. Man kunne se at alt bare falt på plass i hodet til Hank! Og selvfølgelig måtte det skje etter at Walt sier han er ute, de i fengslene er fikset, og de har penger nok til å ta det med ro resten av livet.

 

Noen ideer om hva som skjer framover? Blir Hank å gå etter Walt, eller blir han å holde det litt for seg selv. Kanskje han lar seg bestikke?

Ang. scenen i førsteepisoden tror jeg det kan gå på at de andre han samarbeider med blir sur når Walt trekker seg og han må beskytte venner og familie (inkl. seg selv). Eventuelt at de skjønner at Hank kommer nær, de tar seg av han og Walter tar hevn. Eller så kan det være fordi kreften kommer tilbake, og Walt tar med seg så mange av de onde han klarer før han går bort?

 

De har så mange muligheter her, synd at det er så lenge å vente!

Lenke til kommentar

Hank er for prinsippmenneske til at han vil la seg kjøpe. Jeg tror han vil ta Walt, men han vil ikke gjøre det med en gang. Han må være helt sikker før han gjør noe. Tipper neste del av sesongen starter med en "appetizer", som mange episoder starter med, før den går tilbake og fortsetter scenen som avsluttet. Jeg gleder meg som en unge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var vel kanskje et lite hint om at kreften har kommet tilbake? Tenker på scenen der han er på sykehuset.

 

Fin samtale mellom Jesse og Walt, virket litt som Walt tenkte tilbake på hvor mye bedre det egentlig var før. Men skjønte ikke helt greia med pistolen til Jesse. Var den for å beskytte seg mot alle, eller spesielt mot Walt?

Lenke til kommentar

Var vel kanskje et lite hint om at kreften har kommet tilbake? Tenker på scenen der han er på sykehuset.

 

Fin samtale mellom Jesse og Walt, virket litt som Walt tenkte tilbake på hvor mye bedre det egentlig var før. Men skjønte ikke helt greia med pistolen til Jesse. Var den for å beskytte seg mot alle, eller spesielt mot Walt?

 

Pistolen var spesielt mot Walter. Husk at han ser ut av vinduet, ser at det er walter som ringer på "tenker å faen, kommer han for å ta seg av meg nå?" ettersom han allerede vet at Walter har drept 10 mennesker i fengsel. Det er også etter han har sett ut av vinduet at han går for å hente pistolen.

 

Angående hvorfor han valgte å gi seg så tror jeg ikke det er fordi det er en mulighet for at kreften kommer tilbake. Det er nok heller det at han ser at han nå har sjansen til å bringe familien sammen igjen, han har nok penger til å livnære familien i flere tiår fremover pluss inntekten til bilvasken.

 

Jeg er spent på å se om det er Todd som har tatt over meth-buisnissen nå da, isåfall blir jo han den neste kingpin ettersom det ville være han som blir kontaktpersonen for phoenix mafian.

 

Angående flashforwardet vi så i første episode, så kan jeg forestille meg at Hank går etter Walt, men ettersom Walt har så mye respekt for Hank så kan han ikke drepe han. Det fører sikker til at Walter drar til Tjekkia via Lydia som connection og begynner å koke litt meth der for å bygge opp pengehaugen sin ettersom Hank antagelig kommer til å beslaglegge den han har nå etterhvert.

 

Er det noen som har klart å finne ut av hvilken by han er i? Hvis han er i phoenix eller utenfor Phoenix så vet vi at det er de han kommer til å gå etter. Om han derimot er i hjembyen Albuquerque så er det noen andre han går etter. Jeg tror han er i Albuquerque ettersom hvis ser på veggen ved døra når han sitter å spiser så er det et bilde/plakat hvor det står New Mexico.

 

Spørsmålet er da hvem han har planer om å knerte med noe så stort som en M60.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Hvorfor bestemte han seg for å slutte? I forrige(?) episode skulle han bygge et imperium?

 

Så jo litt ut som det var dårlige nyheter fra sykehuset. Dessuten er jo dette flere måneder etter forrige episode (ungene har vært borte i 3, samtidig som du ser hvor stor haugen med penger er).

Lenke til kommentar

Hvorfor bestemte han seg for å slutte? I forrige(?) episode skulle han bygge et imperium?

 

Så jo litt ut som det var dårlige nyheter fra sykehuset. Dessuten er jo dette flere måneder etter forrige episode (ungene har vært borte i 3, samtidig som du ser hvor stor haugen med penger er).

 

Man så jo når han vasket hendene på sykehuset at tørkepapirholderen var slått inn. Vil tippe at det var Walt som fikk dårlige nyheter og tok ut raseriet. Kanskje vasket litt blod eller noe fra hendene før han gikk ut igjen.

Lenke til kommentar

Hvorfor bestemte han seg for å slutte? I forrige(?) episode skulle han bygge et imperium?

 

Så jo litt ut som det var dårlige nyheter fra sykehuset. Dessuten er jo dette flere måneder etter forrige episode (ungene har vært borte i 3, samtidig som du ser hvor stor haugen med penger er).

 

Man så jo når han vasket hendene på sykehuset at tørkepapirholderen var slått inn. Vil tippe at det var Walt som fikk dårlige nyheter og tok ut raseriet. Kanskje vasket litt blod eller noe fra hendene før han gikk ut igjen.

 

Han slo jo inn den tørkepapirholderen allerede i sesong 2 da han fikk nyheten om at var på bedringens vei.

Lenke til kommentar

Hvorfor bestemte han seg for å slutte? I forrige(?) episode skulle han bygge et imperium?

 

Så jo litt ut som det var dårlige nyheter fra sykehuset. Dessuten er jo dette flere måneder etter forrige episode (ungene har vært borte i 3, samtidig som du ser hvor stor haugen med penger er).

 

Man så jo når han vasket hendene på sykehuset at tørkepapirholderen var slått inn. Vil tippe at det var Walt som fikk dårlige nyheter og tok ut raseriet. Kanskje vasket litt blod eller noe fra hendene før han gikk ut igjen.

 

Det skjedde i sesong 2 (når han fikk vite at kreften var borte og at han ikke fikk den raske avslutningen han trodde).

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at Gale ga Walt den boka, når skjedde det?

 

Sesong 3, episode 6. Det er Gales første dag på jobb. Walt og Gale har en pause der de snakker om hvordan de elsker kjemi og at kjemien er like magisk for dem den dag i dag. Gale sier at han mens han var på jakt etter doktorgraden sin ble han lei av all den ufaglige rompeslikking som fulgte med, han kom til å tenke på Walt Whitmans dikt, som han gjenforteller ordrett:

 

WHEN I heard the learn’d astronomer;

When the proofs, the figures, were ranged in columns before me;

When I was shown the charts and the diagrams, to add, divide, and measure them;

When I, sitting, heard the astronomer, where he lectured with much applause in the lecture-room,

How soon, unaccountable, I became tired and sick;

Till rising and gliding out, I wander’d off by myself,

In the mystical moist night-air, and from time to time,

Look’d up in perfect silence at the stars.

 

Der "the learned astronomer" representerer det Gale ikke liker med den akademiske verden og "Look’d up in perfect silence at the stars." representerer magien.

 

Etter denne scenen kommer det en scene der Hank ringer Walt. Da sitter Walt hjemme hos seg selv, og har plutselig et eksemplar av Leaves of Grass i hendene. Tydeligvis har han fått det av Gale (off screen).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han slo jo inn den tørkepapirholderen allerede i sesong 2 da han fikk nyheten om at var på bedringens vei.

Det skjedde i sesong 2 (når han fikk vite at kreften var borte og at han ikke fikk den raske avslutningen han trodde).

 

Haha. Her ser man. Glemmer ting allerede etter noen sesonger. Takk for oppklaringen. Fin detalj at de tok med et klipp av den da.

 

Heldigvis begynner det haugevis med serier om ikke så lenge, så noe har man å holde seg opptatt med i mellomtiden! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...