Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei er det noen som vet hvilken telefon produsent som leverer leverer telefonene sine med Android vanilla eller tilnærmet likt android vanilla? Har en Huawei P8 lite som har Emui Android og jeg kan trygt si at jeg ikke liker det. Har sjekka opp custom rom og diverse men det ser ikke ut som det skjer noe på den fronten med det første.

Lenke til kommentar

Hei, er ferks Android bruker da jeg har gått fra Apple 4s til Huawei Y6 og jeg prøver å få orden på musikksamlingen min. Ja jeg har spotify, men av ulike årsaker som mobilt internett etc og det at det er greit å ha litt fast musikk på lager, så er det praktisk med en stabil musikkspiller. Jeg har ikke noe imot Androids musikkspillere de er kjempefine til bruk, men spiller litt for få formater.

 

Er det noen som har noe bra tips, gratis er bra men er sikkert fult av reklame og bugs... Så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Poweramp uten tvil. Last ned skin så ser det finere ut.

 

Apropos Spotify, bare meg som opplever at appen forsvinner fra status baren? Når jeg da åpner den så oppdateres selve spilleren til den nåværende sangen fordi den forrige fortsatt står igjen. Musikken stoppes ikke hver gang, har opplevd at den gjør det noen ganger.

Hadde problemet på Galaxy Note 3 med Lollipop og nå på Nexus 6P med Marshmallow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, er ferks Android bruker da jeg har gått fra Apple 4s til Huawei Y6 og jeg prøver å få orden på musikksamlingen min. Ja jeg har spotify, men av ulike årsaker som mobilt internett etc og det at det er greit å ha litt fast musikk på lager, så er det praktisk med en stabil musikkspiller. Jeg har ikke noe imot Androids musikkspillere de er kjempefine til bruk, men spiller litt for få formater.

 

Er det noen som har noe bra tips, gratis er bra men er sikkert fult av reklame og bugs... Så jeg vet ikke.

 

Du kan jo lagre sanger offline i spotify og da, så slipper du å bruke data for å spille av.

Forøvrig spiller spotify og av .mp3 og sikkert en del andre formater.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Takk for tips, valgte å rippe i wmp høyeste mp3 bitrate til abdroidplayeren, det er het OK for sitt bruk men hadde vært kult med lossless. Vel da må jeg rippe skiver igjen. Bruker endel spotify, men å nettbruk når man bare har 50gig i mnd.

 

Sikkert gode tips, jeg prøvde en gratis versjon som var helt elendig i bruk, fult av spam og krasjet. Hadde en katt med hodetelefon som symbol. Fikk ikke det tipset her inne men på en engelsk side.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Takk for tips, valgte å rippe i wmp høyeste mp3 bitrate til abdroidplayeren, det er het OK for sitt bruk men hadde vært kult med lossless. Vel da må jeg rippe skiver igjen.

Sier du at du nylig rippet CDer til mp3 i Windows Media Player? Litt kjipt å finne ut at man kanskje har lyst til å ha platene i et tapsfritt filformat (jeg har selv vært der for en del år tilbake).

 

Du nevner ikke hvilke formater du vil at spilleren skal støtte. Oversikt over støttede formater ut av boksen i Android: http://developer.android.com/guide/appendix/media-formats.html

 

Denne musikkspillerene ser lovenede ut, resten av de kjente synes jeg er litt utdaterte grafikkmessig (men overlegne når det kommer til antall innstillinger).

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kabouzeid.gramophone

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har en Samsung G S6 hvor batteriet er helt ræva. Ser under batteribruk at Google Play Services bruker sinnsykt mye batteri. Er dette noe man kan deaktivere? Bruker kun Google Play apps. Ikke hverken Google Play movies eller musikk eller aviser. Kan man deaktivere dem individuelt?

Lenke til kommentar

Poweramp uten tvil. Last ned skin så ser det finere ut.

 

Apropos Spotify, bare meg som opplever at appen forsvinner fra status baren? Når jeg da åpner den så oppdateres selve spilleren til den nåværende sangen fordi den forrige fortsatt står igjen. Musikken stoppes ikke hver gang, har opplevd at den gjør det noen ganger.

Hadde problemet på Galaxy Note 3 med Lollipop og nå på Nexus 6P med Marshmallow.

Opplevde dette før jeg meldte meg inn i betaprogrammet til Spotify på min S6 Edge (5.1.1 stock), fungerer helt fint nå. Endret av Enquad
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Play services har lite med appene å gjøre, det er på systemnivå. Dessverre tar det fra tid til annen mye batteri, men bør ikke være sånn konsekvent.

 

Fant ut at ved å deaktivere den sluttet også bl.a. Maps og Google Play(butikken) å funke, så da var det lite nytte i det.

Utrolig at en telefon kan bruke så mye batteri i standby. Har gått fra iPhone 6 til S6 og jeg må si meg utrolig skuffet over batteritiden. iPhone 6 brukte omtrent ikke batteri i standby. S6 bruker masse batteri selv om strømsparing er på og den ikke blir brukt til noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...