Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det slik at iPhone sin SoC kan yte like bra eller bedre enn Android sine 4/6/8 kjerners varianter med MYE høyere klokkehastighet. Vet ikke om det er mulig å ha en saklig diskusjon om det, men syntes det er veldig interessant. Jeg kan forstå at en tokjerner yter bedre på single core enn en 6 kjerner, men på multi core så var fortsatt iphone 6s hårfint forran Note 5, og det er for meg uforstående.

 

iPhone kjører på lave klokkehastigheter, men allikevel yter SoC'en deres så godt.

 

iphone6sbenchmark-1-e1442871563810.png

Lenke til kommentar

Jeg fikk iallefall Sumo-appen til å fungere. Hadde en backup av versjon 1.3 fra desember ifjor som jeg installerte nå. Måtte også avinstallere oppdateringene til Android WebView.

 

Vet du om det er helt umulig å få Sumo til å virke uten å installere gamlere versjoner? Har kun prøvd RootCloak, men det virket ikke. Xposed har jo så mye potensiale at å gjemme root-status for en relativt dårlig laget app som tv2 sumo burde jo gå ann?

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri hatt problemer med root og Sumo-appen. Fikk grå skjerm med de nyere versjonene, men jeg vet ikke om det er relatert.

Har Googlet litt og Sumo-appen bruker visstnok noe som heter "Kernel-detection" til å sjekke om mobilen er rootet. Bruker du AOSP-ROM eller noe lignende? Kjører selv custom ROM, men den er basert på original software. På kjerneversjon i innstillinger så står det ikke et spesifikt navn, men noen tall og bokstaver, tror den også er noenlunde original. 

 

Hvis du får root-problemer med de eldre versjonene også så fant jeg en versjon hvor blokken har blitt fjernet,  men jeg tror det er versjon 1.1, altså 1,5 år gammel. Alternativt så kan du finne guider til å fjerne root-blokken selv.

 

http://forum.xda-developers.com/android/software-hacking/mod-tv2-sumo-app-rooted-devices-t2820005

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri hatt problemer med root og Sumo-appen. Fikk grå skjerm med de nyere versjonene, men jeg vet ikke om det er relatert.

Har Googlet litt og Sumo-appen bruker visstnok noe som heter "Kernel-detection" til å sjekke om mobilen er rootet. Bruker du AOSP-ROM eller noe lignende? Kjører selv custom ROM, men den er basert på original software. På kjerneversjon i innstillinger så står det ikke et spesifikt navn, men noen tall og bokstaver, tror den også er noenlunde original. 

 

Hvis du får root-problemer med de eldre versjonene også så fant jeg en versjon hvor blokken har blitt fjernet,  men jeg tror det er versjon 1.1, altså 1,5 år gammel. Alternativt så kan du finne guider til å fjerne root-blokken selv.

 

http://forum.xda-developers.com/android/software-hacking/mod-tv2-sumo-app-rooted-devices-t2820005

 

Jeg kjører custom ROM, men det er egentlig bare et stock LG G3 ROM med små modifikasjoner.

På instillinger står det "Kernel versjon 3.4.0" så da tror jeg at jeg kjører stock kernel. Merkelige saker.

Lenke til kommentar

Angående å bruke en google konto på to enheter.

Er det mulig å gjøre slik at den "andre" enheten bare synkroniserer fra kontoen, og ikke tilbake.

Eller vil endringer gjort på enhet 1,2,3... påvirke hverandre.

Det er vel litt av poenget med google-konto. At det man gjør synkroniseres med kontoen uansett hvilken enhet man bruker.

Men hva er det du vil ikke skal synkroniseres tilbake fra den ene enheten?

Lenke til kommentar

 

Angående å bruke en google konto på to enheter.

Er det mulig å gjøre slik at den "andre" enheten bare synkroniserer fra kontoen, og ikke tilbake.

Eller vil endringer gjort på enhet 1,2,3... påvirke hverandre.

Det er vel litt av poenget med google-konto. At det man gjør synkroniseres med kontoen uansett hvilken enhet man bruker.

Men hva er det du vil ikke skal synkroniseres tilbake fra den ene enheten?

 

Du kan fint bruke én google-konto på plenty apparater, og du kan velge hvilke som skal ha på synk.

Jeg har 2 gamle telefoner og et nettbrett(i tillegg til telefonen jeg bruker), alle er pålogget samme googlekonto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

attachicon.gifScreenshot_2015-09-18-08-40-05.png

 

Finnes det enkle måter å gjøre dette på min z3 compact? Kjører siste Android fra Sony.....

Du har jo spurt flere ganger om dette med "flytt til SD", og endelig har jeg støtt på det selv, med et Gameloftspill på 1,5gb - mesteparten av spillet ligger i én fil, en OBB-fil - og den kan ikke flyttes. Det som flyttes er ergo bare piss i havet. Feilen ligger ikke hos Android, men utvikler.

Eneste måten å komme rundt det på er root, og deretter "GLtoSD", "Link2SD" eller annen app som kan simulere(linke) filen fra minnekortet til interminnet, for å "lure" spillet.

 

Tidligere har jeg hatt apper som tar max 100mb, nå skjønner jeg plutselig din tidligere frustrasjon :p

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...