Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Okei. Våknet opp i dag, og plutselig så fungerer verken Facebook eller Messenger på telefonen. Facebook-ikonet er byttet ut med en oransje ugle, og appen heter "No". Skjer ingenting når jeg åpner den heller. Messenger-appen har bare mistet ikonet og vil ikke åpnes. Tenkte først på virus, men det virker litt usannsynlig da jeg ikke har gjort noe spesielt utrygt på telefonen.

 

 

Noen som har hørt om lignende?

 

Legger ved screenshot av problemet

21UZz6B.png

 

Skal restarte telefonen og prøve å fjerne og reinstallere de igjen. Ville bare nevne det her, da det er et særdeles rart problem.

 

edit: Restart og reinstallasjon av appene fungerte. Alt er som normalt, men det er fortsatt et merkelig problem å våkne opp til.

 

What!?

 

Aldri sett eller hørt om noe lignende. Dette er jeg interessert i å få en forklaring på også. Ingen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Noen som kan hjelpe?


 


Jeg rootet min samsung s5 med cyanogenmod, men fant fort ut at Tv2 sumo-appen ikke fungerer på rootede enheter. Derfor tok jeg en unroot vha denne guiden: http://www.androidro...lete-stock.html


 


Til tross for dette så fungerer fortsatt ikke sumo-appen. Jeg har nå ikke root-access. Har lest at appen bruker kernel detection for å oppdage root: http://forum.xda-dev...d.php?t=2644525


 


Kan noen hjelpe meg til å få sumo til å virke igjen?


 


post-392540-0-16319200-1445870020_thumb.


post-392540-0-11576300-1445870021_thumb.


post-392540-0-62387200-1445870018_thumb.


Lenke til kommentar

Det var ikke sumo, men GET jeg hadde samme problemet med - da brukte jeg en app som het noe ala "hide my root" til å lure spesifikke apper.

 

Jeg har prøvd dette, men uten hell. Nå har jeg ikke root-tilgang heller etter factory reset. Virker som sagt som om appen sjekker noe dypere i systemet (kernel eller noe slikt)...? Noen som vet om jeg har en annen kernel eller noe slikt når jeg installerte touchwiz på nytt via http://www.sammobile.com/firmwares/? Hvordan får jeg eventuelt tak i den originale kernel som sumo tillater?

 

Eller har jeg mistforstått noe?

Lenke til kommentar

Hva tenker folk her om HTC One A9 som kommer om få dager?
Noen som har den og kan si litt om den?

Etter godt over 2 år med Samsung Galaxy S4 er jeg nå på utikk etter ny mobil, men er veldig usikker på hva jeg burde gå for nå..
Er veldig lei av utseende til Samsung, synes alt dem gir ut ser så og si likt ut, så vurderer å gi et anna merke sjangsen nå.
Både HTC One A9, Honor 7, Sony  Z5 og Nexus 6p virker som greie mobiler i mine øyne.

Endret av Perfidus
Lenke til kommentar

Hei. Når jeg innstallerer en ny app fra play store, og akkurat når den er ferdig innstallert, så kommer det en sånn hvit "reklame"-banner nederst som sier at appen er klar, og her er noen anbefalte apper. Kan trykke på "open" for å åpne appen jeg akkurat la inn, eller så hvor som helst på skjermen for å lukke denne hvite ruten.

Hva er dette?

Hvor kommer det fra?

Og hvordan i helvette får jeg det vekk?

 

Samsung S5 med AOSP 5.1.1 forresten. Kjører KK launcher. Mulig det er denne...

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

[.....] Kjører KK launcher. Mulig det er denne...

Tipper det er synderen ja. Ser det ligger kommentarer på Google Play som sier det samme.

 

[...] I previously trashed this launcher because of pop up ads [...]

 

------------------------------------

 

Noen som kjenner til en god app som lar meg bruke en Android-enhet som strekkode skanner for en PC? 

 

Ønsker helst en løsning som lar meg bruke telefon til å skanne en kode, som så legger seg til på PC-ens clipboard og lar meg lime den inn hvor som helst, og det må helst gå via wifi.

 

Edit: Tester Kinoni sin løsning nå, ser ut til å fungere greit, men tar likevel gjerne imot anbefalinger. :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hva tenker folk her om HTC One A9 som kommer om få dager?

Noen som har den og kan si litt om den?

 

Etter godt over 2 år med Samsung Galaxy S4 er jeg nå på utikk etter ny mobil, men er veldig usikker på hva jeg burde gå for nå..

Er veldig lei av utseende til Samsung, synes alt dem gir ut ser så og si likt ut, så vurderer å gi et anna merke sjangsen nå.

Både HTC One A9, Honor 7, Sony Z5 og Nexus 6p virker som greie mobiler i mine øyne.

Har hatt HTC m7 i over 2 år og vært svært godt fornøyd, raske og hyppige oppdateringer sammenlignet med andre Android telefoner.

 

Når det gjelder A9 virker den høyt priset. til riktig pris kan den være et godt kjøp. Ser ingen grunn til til å ligge unna HTC, på samme måte som Samsung.

 

Andre gode alternativer er vel LG G4 og Motorola Style, vurdere disse som mest akktuelle selv i tillegg til Nexus 5x og 6p. Styrer unna Sony selv til de har kontroll på glassproblematikken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...