Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det at de er sertifisert verksted tror jeg gjør at du ikke mister garantien. De er sertifiserte av Samsung og iPhone.

 

 

Dessuten kommer det jo litt an på hvor mye du bruker mobilen også da, dersom du er på nett og spiller musikk ofte så går jo batteriet raskere..

Dette er ikke riktig, de eneste verkstedene som er autorisert til å jobbe med Samsung mobiltelefoner er Deltaservice og mCare.

 

http://www.samsung.com/no/support/ServiceLocationsMain.html

Då tipper jeg mobildoktoren er tilknyttet en av disse. Eieren så klart ifra at de var sertifisert for Iphone og Samsung. De kklagde til en av kundene som ville bytte skjerm om at det var mange verksteder som brukte uorginale deler og advarte mot dette.

De er  ikke autorisert. Har du sett på nettsiden deres? Her står det:

"Mobildoktoren AS og Mobildoktoren Sverige AB er ett uautorsiert verkted og har ingen bindinger til Apple, Samsung eller Sony Xperia"

"Mobildoktoren As og Mobildoktoren Sverige AB viderefører ingen garanti fra mobilprodusent på de produkter vi reparerer. (Dvs du mister din garanti fra produsenten)"

I tillegg skriver de: "Merker på ramme etter skjerm/glassbytte kan forekomme". Det er useriøst.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det at de er sertifisert verksted tror jeg gjør at du ikke mister garantien. De er sertifiserte av Samsung og iPhone.

 

 

Dessuten kommer det jo litt an på hvor mye du bruker mobilen også da, dersom du er på nett og spiller musikk ofte så går jo batteriet raskere..

Dette er ikke riktig, de eneste verkstedene som er autorisert til å jobbe med Samsung mobiltelefoner er Deltaservice og mCare.

 

http://www.samsung.com/no/support/ServiceLocationsMain.html

Då tipper jeg mobildoktoren er tilknyttet en av disse. Eieren så klart ifra at de var sertifisert for Iphone og Samsung. De kklagde til en av kundene som ville bytte skjerm om at det var mange verksteder som brukte uorginale deler og advarte mot dette.

De er  ikke autorisert. Har du sett på nettsiden deres? Her står det:

"Mobildoktoren AS og Mobildoktoren Sverige AB er ett uautorsiert verkted og har ingen bindinger til Apple, Samsung eller Sony Xperia"

"Mobildoktoren As og Mobildoktoren Sverige AB viderefører ingen garanti fra mobilprodusent på de produkter vi reparerer. (Dvs du mister din garanti fra produsenten)"

I tillegg skriver de: "Merker på ramme etter skjerm/glassbytte kan forekomme". Det er useriøst.

 

 

Hmm sikker på at det ikke har endret seg? Var innom butikken nylig og eieren forsikret meg om at de var lisenserte for både iphone og Samsung. Det er et gammelt firma som holdt til i Halden før...

 

Mulig at jeg har misforstått, at isteden de brukte originale deler.

 

Men jeg mener han nylig fortalte meg og en drøss andre at de var lisenserte både med apple og Samsung.

 

 

Jeg skal ringe tilbake imorgen å få klarhet i dette.

 

Men man beholder ingen garanti om man fikser noe, men jeg har alltid fått kjempegod hjelp og service der... så jeg vil absolutt si at de virker proffe seriøse og flinke og har mye kunnskap og tips som de gir gratis.

 

Når iphone klikket helt og kom i eplemodus uten å starte opp, så fikset de alt og lastet opp nytt ios for 100 spenn feks, iphone 4s lever i beste velgående med nytt batteri og nyoppdatert og resettet og deretter lastet cloud sikkerhetskopi.. og kona bruker den nå. Men så er for lengst iPhone 4s garanti gått ut da. Den er vel 3-4 år snart.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det er opphørs salg på Elgiganten nordby, den svenske versjonen av Elkjøp..

 

De har endel mobiler og mobiltilbehør på halv pris. Jeg fikk feks ulåst Huawei Y6 for 1014kr cash og skinnlommebok for en hundrings samt 16 gig minnekort og android blad på kjøpet.

 

Ville bare nevne det. Full Elkjøp garanti mot kvittering i Norge følger med.

 

De selger alt annet til 50%, 40% og 20% også, alle tvene er borte. Men de har endel mobilhøytalere, blutooth høytalere og boom bokser samt mobiler og kjøkkenutstyr. Samt filmer og camera. Det er siste liten nå, de stenger snart men har åpent litt ut i neste måned sa de. Nesten alle mobliene de har igjen nå er 1 ukes utstillingsvarer da....

 

Jeg så iallefall 40% på mobiler, mobiltilbehør, cameraer og høytalere og kjøkken utstyr.

 

Hvitevarene er borte, og tvne er solgt ut. Var denne uken jeg var der Mandag.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Full Elkjøp garanti mot kvittering i Norge følger med.

De lover det i Sverige fordi de stenger og du reiser til Norge igjen, men det er ikke riktig. Garantien og reklamasjonsretten gjelder i landet hvor varen er kjøpt. Mulig at produsenten gir garanti utover grensene. Kommer du til Elkjøp for å reklamere på et kjøpt fra Elgiganten blir man i utgangspunktet avvist. Men vet at det noen ganger har gått bra hvis man har truffet en ansatt som vil gjøre noe ekstra på et produkt de vet at de kan få det til med.

Lenke til kommentar

 

Full Elkjøp garanti mot kvittering i Norge følger med.

De lover det i Sverige fordi de stenger og du reiser til Norge igjen, men det er ikke riktig. Garantien og reklamasjonsretten gjelder i landet hvor varen er kjøpt. Mulig at produsenten gir garanti utover grensene. Kommer du til Elkjøp for å reklamere på et kjøpt fra Elgiganten blir man i utgangspunktet avvist. Men vet at det noen ganger har gått bra hvis man har truffet en ansatt som vil gjøre noe ekstra på et produkt de vet at de kan få det til med.

 

 

Igjen forsikret de om det når jeg kjøpte da. Men for min del er ikke det så viktig da jeg bor i Sverige, men praktisk sett så er det kortere vei til Halden eller Sarp da enn Uddevalla.

 

Man kan finne ut hva de har igjen av varer ved å sjekke lageret via nettet...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

S6 gjør jo så og si det samme fra før i Smart Manager? Apper som ikke er brukt på så og så lang tid blir automatisk deaktivert (viktige apper kan ekskluderes).

 

Nei, Android 6 kommer med to ulike batterisparingsfunksjoner, Doze mode og App standby, Samsung sin app-batterisparing er mer som App standby, mens doze mode skal minke strømbruken i idle mode:

 

http://developer.android.com/training/monitoring-device-state/doze-standby.html

 

Suverent! :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger tips!

På jobb er jeg ofte ute å måler linjer og er avhengig av å notere ned resultatene. Bruker idag å skrive ned resultatene på papir, men hadde vært greit å få det på mobilen.

 

Finnes det en app der man selv kan sette inn noe ala "Resultat linje1: resultat linje2: resultat linje3" osv?

 

Litt tungt å forklare, men det er altså en halvferdig mal jeg vil ha.

Excel eller Google sin variant mot dokument lagret i skyen. Da har du dataene klare til du er på kontoret.

 

Dersom dette er for tungt vil alle apper for notat fungere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...