Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en kollega med Samung Galaxy Alpha som fikk en oppdatering av telefonen i helga. Etter oppdateringen så får han ikke sett om han har fått tapte anrop eller meldinger i øverste del av skjerm uten å låse opp telefonen med pin-koden.

Det var ikke slik før oppdateringen.  Noen som har opplevd det samme, eller tips?

Lenke til kommentar

Nye Google Foto lager jo automatisk historier basert på bilder man tar. Disse dukker opp med jevne mellomrom som forslag. Her om dagen sveipet jeg bare vekk et slikt forslag. Nå finner jeg det ikke igjen. Ligger disse forslagene noe sted?

 

Det samme harSonys egen Movie Creator gjort en god stund, og du finner alle historiene samlet inne på appen. Rekner med det er samme greia med Google Foto da?

Lenke til kommentar

 

Dere misforstår hverandre. JO, du har eksternt minnekort, og JO, du kan flytte innhold dit.

Det virker ikke som mixy forstår forskjellen på /sdcard(intern lagringspartisjon) og /ext_sdcard (fysisk minnekort, som jotun snakker om).

 

Joda, jeg kjenner til den forskjellen, men "Flytt til sd kort" flyttet i alle fall lenge kun til /sdcard, og IKKE til /ext_sdcard. https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=29220Kan vesentlig mer om dette enn meg i alle fall.

 

Generelt vil jeg si at telefoner og nettbrett bør lages UTEN mulighet for eksternt sd-kort, men heller leveres med mer lagringsplass. Jeg ser fordelene med eksterne kort, billigere lagring, mulighet til å ha med seg 5 kort på ferie, og en backup man kan enkelt ta ut dersom noe skulle skje.. MEN for den gjengse bruker er det bare veldig forvirrende, og man vet ikke hvor man har noen av dataene sine. Dette er min erfaring etter mange år bak serviceskranken hos elektrosjappa.

 

Det bør jo ikke være så veldig avansert da.  Man setter SD-kortet inn i PCen ( eventuelt kobler til nettbrettet/telefonen til PCen med SD-kortet i), legger over det av filmer,bilder etc man vil ha, så vips er man ferdig.  Har funket utmerket for meg på min Panasonic PH-02D, Kindle Fire HD og Z1, Z3 Compact Tablet og Z3 ihvertfall.

 

Lenke til kommentar

Har en kollega med Samung Galaxy Alpha som fikk en oppdatering av telefonen i helga. Etter oppdateringen så får han ikke sett om han har fått tapte anrop eller meldinger i øverste del av skjerm uten å låse opp telefonen med pin-koden.

Det var ikke slik før oppdateringen.  Noen som har opplevd det samme, eller tips?

Lukter litt av oppsett for privacy på notifications?
Lenke til kommentar

 

Nye Google Foto lager jo automatisk historier basert på bilder man tar. Disse dukker opp med jevne mellomrom som forslag. Her om dagen sveipet jeg bare vekk et slikt forslag. Nå finner jeg det ikke igjen. Ligger disse forslagene noe sted?

 

Det samme harSonys egen Movie Creator gjort en god stund, og du finner alle historiene samlet inne på appen. Rekner med det er samme greia med Google Foto da?

 

Finner ikke igjen forslag som ikke er lagret.

Lenke til kommentar

På min Nexus 4 med 5.1.1 sliter jeg med at musikkavspilling fra Play Music via bluetooth-høyttalere pauser* når jeg åpner chrome.

Skal nevnes at jeg ikke har testet andre musikk-apper, bluetooth-høyttalere eller nettlesere. Men tunge spill får ikke musikk til å pause*.

 

*Det pauses ikke i den forstand at Play Music faktisk pauser, men musikken stopper opp så lenge chrome er i forgrunnen, og fortsetter der den slapp når jeg går til homescreen eller åpner noe annet. Som om Play Music bare fryser.

 

Har noen vært borti noe lignende?

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

 

 

Nye Google Foto lager jo automatisk historier basert på bilder man tar. Disse dukker opp med jevne mellomrom som forslag. Her om dagen sveipet jeg bare vekk et slikt forslag. Nå finner jeg det ikke igjen. Ligger disse forslagene noe sted?

 

Det samme harSonys egen Movie Creator gjort en god stund, og du finner alle historiene samlet inne på appen. Rekner med det er samme greia med Google Foto da?

 

Finner ikke igjen forslag som ikke er lagret.

 

Prøv å gå hit, så skal du finne dem igjen:

https://photos.google.com/unsaved

Lenke til kommentar

Noen som kan komme med forslag på hva som kan være feil?

 

Har en sony xperia z3 compact med android versjon 5.1.1 (lollipop? følger ikke så mye med på hva dem heter), som jeg i et halvt års tid har kunnet koble opp mot bilens pioneer avh-x3700dab spiller over blåtann, og har stort sett brukt dette til å spille spotify.

 

Den siste måneden derimot har jeg bare hatt problemer med displayet på pioneer'en, som ikke viser oppdatert sang som spilles men heller kun første sangen i spillelisten.

 

Jeg har forsøkt alt i fra å resette spilleren tilbake til fabrikk-instillinger, har oppdatert spilleren med nyeste programvare, har gjenopprettet mobilen til fabrikk-instillinger.. 

 

Testet også en kamerat sin telefon mot spilleren, og da funket det som det skal. Han har en annen versjon av android, vet ikke hvilken, men da var det klart at det var android versjonen på min mobil som kødder det til.

 

Hjelp? :-)

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med Hangout (SMS-appen) etter den nyeste oppdateringen av den?
Jeg får feks ikke sendt melding til servicenummere (5-sifret), den bare nekter å sende.

Også skulle jeg teste igjen på brusautomaten på jobb, da fikk jeg ikke noe valg for å sende SMS siden jeg ikke hadde nummeret lagret...

Lenke til kommentar

Noen har prøvd denne eller tilsvarende?

 

http://www.24hshop.no/datatilbehor/usb-datatilbehor/adaptere-til-usb/usb-bluetooth-musikkmottaker

 

Har ikke bluetooth i bilen, men har usb inngang.

Så planen er å kunne spille av lyd fra mobilen til bilen via en bluetooth mottaker i usb inngangen?

Spørs hva USB-inngangen i bilstereoen din støtter. Må bare prøve og se om det virker hvis det ikke står noe konkret i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar

Er nok en gang inne med en midlertidig Android telefon, denne gangen en Samsung utrolig nok. Nærmere bestemt Galaxy A3, en liten men effektiv jævel av en telefon faktisk. Ser det ligger mye unødig dritt inne på telefonen i ekte Samsung/android stil og lurer på hva som absolutt bør deaktiveres av apps/systemprosesser og annet lurium greie som måtte ligge i bakgrunnen og spise batteri :) Apper jeg ikke vil bruke deaktiveres stort sett, men om det er andre ting jeg bør se etter så setter jeg pris på en heads-up.

Lenke til kommentar

1. android-sdk_r24.3.4-windows\android-sdk-windows\SDK Manager.exe

2. Velg Android SDK platform tools og eventuelt andre pakker du ønsker å laste ned

Takk for svar, men jeg får ikke åpnet sdk manager.exe. Det som skjer når jeg prøver er at jeg får et cmd vindu i et halvt sekund og så forsvinner det bare :hmm:

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...