Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke kablingsmessig mulig å konvertere noe datastrøm fra USB til analogt RCA uten noen slags konverter boks.

Det er avbildet et minjack RCA hun og ledning til en male USB.

Dette er en rein kabel med fysisk kopling fra RCA til USB han. Eneste bruksområde denne kabelen kan ha er å føre over strøm +/- 5v.

Så Koko_ har nok rett i at det er en lade kabel uten den siste pluggen som skal inn i RCA.

 

Jeg har samme type kabel levert sammen med en powerbank. Den har utskiftbar lade plugg for flere type enheter.

Og det er nok en feil at den er lagt i pakken.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Trenger ikke bety at den er "brukt". Vi har angrerett i Norge på varer som kjøpes over nett f.eks, og for å bruke angreretten skal varen være som ny, da den også skal kunne selges som ny etter den har blitt tatt i retur, så slike ting skjer nok relativt ofte. Jeg tipper det er en kunde som har kjøpt den og returnert den og lagt nedi en feil kabel når de pakket den samme igjen. Uansett bedre med en kabel for mye enn en for lite. ;)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Trenger ikke bety at den er "brukt". Vi har angrerett i Norge på varer som kjøpes over nett f.eks, og for å bruke angreretten skal varen være som ny, da den også skal kunne selges som ny etter den har blitt tatt i retur, så slike ting skjer nok relativt ofte. Jeg tipper det er en kunde som har kjøpt den og returnert den og lagt nedi en feil kabel når de pakket den samme igjen. Uansett bedre med en kabel for mye enn en for lite. ;)

Delvis riktig - returvarer skal være som nye når de kommer i retur, men butikken kan IKKE selge den som ny. Slike varer må selges som B-vare. TV2 hjelper deg bustet endel butikker på akkurat dette. Man har krav på å vite at det er et returprodukt, og skal normalt heller ikke betale full pris.
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen kamera- eller videoapper som man kan lage videoer i sakte filming og rask filming om dere skjønner hva jeg mener? 

Er en funksjon som iPhone har, heter vel timelapse eller noe. Sony xperia z3c har den med sakte film, men ikke den med rask.

Lenke til kommentar

Ugh. Krise.

 

http://www.xda-developers.com/8gb-sony-xperia-m4-aqua-comes-with-only-1-26gb-free/

 

Kjøpte Sony Xperia M4 Aqua når min OPO gikk til helvete for en mnd siden. Var i utgangspunktet fornøyd med kjøpet, men som det blir fortalt i artikkelen over er det så godt som ingen plass ledig. 1.26 Gb på det interne minnet :S. Helt sykt.

 

Noen måter man kan frigjøre plass, eller flytte flere apper over på minnekortet? Er ingen root enda tror jeg.

Har ikke plass til appene mine engang. har under 300mb ledig...

 

Får vel prøve å overleve til OnePlus Two kommer en gang.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noe slikt finnes?

 

I bilen er det usb port som kan brukes til å spille musikk etc. Finnes det usb sticks som lager sirt eget nettverk og som for eksempel mobilen kan koble til slik at en mappe på mobilen da blir "synlig" som filer på usb sticken og kan spilles på bilens anlegg?

 

Av ulike grunner ønsker jeg ikke å bruke Bluetooth pga. begrensinger med protokollen.

Lenke til kommentar

Delvis riktig - returvarer skal være som nye når de kommer i retur, men butikken kan IKKE selge den som ny. Slike varer må selges som B-vare. TV2 hjelper deg bustet endel butikker på akkurat dette. Man har krav på å vite at det er et returprodukt, og skal normalt heller ikke betale full pris.

Ja du har nok rett. Selv om jeg mistenker at det ikke alltid foregår sånn i praksis, slik som du sier TV2 avslørte hos flere butikker. Personlig hadde jeg nok ikke brydd meg om varen var åpnet fra før eller ikke, er det noe feil med produkter har man som regel garanti, samt reklamasjonsrett, men det blir en annen sak. 

Lenke til kommentar

Ugh. Krise.

 

http://www.xda-developers.com/8gb-sony-xperia-m4-aqua-comes-with-only-1-26gb-free/

 

Kjøpte Sony Xperia M4 Aqua når min OPO gikk til helvete for en mnd siden. Var i utgangspunktet fornøyd med kjøpet, men som det blir fortalt i artikkelen over er det så godt som ingen plass ledig. 1.26 Gb på det interne minnet :S. Helt sykt.

 

Noen måter man kan frigjøre plass, eller flytte flere apper over på minnekortet? Er ingen root enda tror jeg.

Har ikke plass til appene mine engang. har under 300mb ledig...

 

Får vel prøve å overleve til OnePlus Two kommer en gang.

Vurderer sterkt å kjøpe denne mobilen selv. Problemet til meg er lite internminne og at det er herdet glass istedenfor gorilla glass. Fant du en løsning på problemet med liten plass?

Lenke til kommentar
 

Vurderer sterkt å kjøpe denne mobilen selv. Problemet til meg er lite internminne og at det er herdet glass istedenfor gorilla glass. Fant du en løsning på problemet med liten plass?

 

 

Ingen løsning nei. Har prøvd å slette unna noen apper jeg ikke bruker såå ofte, flyttet over alt som kan flyttes til minnekort og prøvd å gjort alt, men det er ikke nok.

 

Ble litt irritert, så jeg sendte melding til Sony Mobile på Facebook (en saklig og hyggelig melding såklart), men de hadde heller ingen løsning.

 

Svaret jeg fikk hjalp ingenting.

Hi [Navn]. We can advise that the Sony Xperia M4 Aqua's pre-installed applications can not be uninstalled we do apologise about that, we can only suggest that you back up any media data to an SD card and also clear the data and Cache of the applications which you do not use by going to Settings > Apps > All > Choose Application > Clear Data/ Cache. We appreciate your feedback and shall pass this information on. - Kayleigh

 

Regnet vel egentlig ikke med at de skulle gjøre noe, og en evt. formell klage kommer vel ingen steds det heller. 

 

Kan man få noen kompensasjon for at de reklamerer med 8GB lagring, og det er under 2 når man åpner telefonen? Jeg måtte absolutt ha gått en ekstra runde med hvilken telefon jeg skulle tatt hadde jeg visst dette på forhånd.

Lenke til kommentar

I følge denne linken har den kun 2 gb ram internminne:

 

http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article1593562.ece

 

Slik jeg har forstått det er det at apper blir lagret på internminne, så det kan være en del av problemet.

Ram og lagringsplass er to helt forskjellige ting. Rett under der det står minne så står det:

  • Lagringsplass: 8 GB

Da burde man få miiinst 7GB å bruke. At en telefon kommer med under 25% av den reklamerte lagringsplassen er jo ikke annet enn en skandale. Spesielt når man ikke får flyttet over alt på minnekort (Har 17gb ledig på minnekortet, der blant annet 8-9gb Spotify-musikk ligger lagret).

Lenke til kommentar

 

I følge denne linken har den kun 2 gb ram internminne:

 

http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article1593562.ece

 

Slik jeg har forstått det er det at apper blir lagret på internminne, så det kan være en del av problemet.

Ram og lagringsplass er to helt forskjellige ting. Rett under der det står minne så står det:

  • Lagringsplass: 8 GB

Da burde man få miiinst 7GB å bruke. At en telefon kommer med under 25% av den reklamerte lagringsplassen er jo ikke annet enn en skandale. Spesielt når man ikke får flyttet over alt på minnekort (Har 17gb ledig på minnekortet, der blant annet 8-9gb Spotify-musikk ligger lagret).

 

Det er jeg helt enig i. 

Lenke til kommentar

android OS bruker på min Xperia Z har tydligvis en os partisjon + swap på 4GB jeg ikke ser under lagring.

Enheten har ifølge spec 16GB internminne. I lagring vises 11.73GB og at jeg har 9.63GB tigjengelig.

Gsmarena opplyser den til 11GB user space og 16GB totallet internminne.

Denne er ganske stock , kun 5 apper og ikke noe musikk eller bilder.

 

Så slik jeg ser det bruker sonys android 5.0.2 minst 4GB pluss litt til i user data.

Det er ganske nytteløst å kjøpe en enhet med bare totalt 8GB internminne om man skal installere noe på den. Til og med 16GB er for lite idag og 32GB er ny de-facto standard.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg klarer meg fint med 16gig på z3c nå som "alt" kan flyttes til SD. Masse apper og media, men ingen problemer.

Men under 2gb til brukerdisp hadde fyrt meg ja, det er totalt ubrukelig - særlig om det ikke en gang følger med minnekort. Anbefalte min mor en Aqua da hun har hatt problemer med for lite plass på en galaxy ace.. :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...