Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hva fonten heter som blir brukt på klokka på låseskjermen på Galaxy S3?

 

Extract Font klarer hente ut en del fonter fra telefon og diverse apper, har ikke S3 selv så får ikke testet om den får tak i den spesifikke fonten du er ute etter, men du kan gjøre et forsøk. Jeg fikk f.eks flere fonter hos som blant annet androidclockmono.ttf som brukes i klokka hos meg, men det er ikke samme som på S3.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.extract.fonts

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet hva fonten heter som blir brukt på klokka på låseskjermen på Galaxy S3?

Extract Font klarer hente ut en del fonter fra telefon og diverse apper, har ikke S3 selv så får ikke testet om den får tak i den spesifikke fonten du er ute etter, men du kan gjøre et forsøk. Jeg fikk f.eks flere fonter hos som blant annet androidclockmono.ttf som brukes i klokka hos meg, men det er ikke samme som på S3.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.extract.fonts

Takker for forslaget. Den appen fant mange flere ukjente fonter på telefonen, men den fant faktisk ikke alle jeg visste om... Og ikke den jeg leter etter. Tror jeg ikke stresser mer med dette, det er nok noe proprietært som syar2003 sier.

Lenke til kommentar

Min mor har klart å få reklame på mobilen sin. Enten via en dårlig app hun har installert, eller fått noe "spyware" på telefonen. Vi bor på forskjellige ender av landet så jeg får ikke gjort noe særlig for å hjelpe.

 

Hun tok bilde av det for å vise hvordan det ser ut

GyImPDj.jpg

 

Noen som kjenner igjen reklamen? Hvilken app kan gjøre dette og hvordan fjerner man det? Noen tips?

Thanks!

Lenke til kommentar

Noen som kjenner igjen reklamen? Hvilken app kan gjøre dette og hvordan fjerner man det? Noen tips?

Er umulig og kjenne igjen reklamen da den bare blir pusha ut fra et reklame nettverk og da kan stamme fra uendelig mange forskjellige apper. For å fjerne det må man enten avinstallere den aktuelle appen som sender reklamen, eventuelt kunne man ha rootet telefonen for å så kunne blokkere slik rekklame. For å finne ut hvilke app som er synderen kan man installere en app som søker opp hvilke apper som sender forskjellige typer reklame, f.eks Lookout Ad Network detector.

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta backup av forskjellige programmer samt brukernavn/passord til programmet og så legge de inn igjen når man feks har lagt inn ny rom på telefonen. Og er det mulig å lagre, wifi innstillinger osv også?

Med root ville jeg brukt Titanium. Uten root, Helium. Titanium er helt klart greiest når man driver og bytter rom.

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta backup av forskjellige programmer samt brukernavn/passord til programmet og så legge de inn igjen når man feks har lagt inn ny rom på telefonen. Og er det mulig å lagre, wifi innstillinger osv også?

En del passord vil det ikke være mulig og da backup av, samt en del app data kan ofte ligge på en server og ikke selve telefonen og da heller ikke bli med i backupen, wifi nettverk og passord blir automatisk lagret på Google kontoen med mindre du huket ut dette under oppstarten, appene som foreslås over er nok blant de mest solide, bruker selv Titanium... har hatt lyst til å prøve Helium også, men siden det ikke har vært noe behov enda så har det ikke skjedd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Herre min hatt som jeg digger Chromecast.

Har en i stuen nå, men skal skaffe en til for å ha på soverommet.

Bruker for det meste Plex og YouTube.

Et av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Har en selv men har ikke funnet noen fornuftige bruksområder bortsett fra youtube og Netflix.

Problemet jeg har er at jeg ikke får 5.1 lyd når jeg bruker Netflix.

Noen som har en løsning på det problemet?

 

Og er det noen ting som er bra å bruke den til? :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Jeg har en Sony LT26i med android 4.1.2. Jeg liter litt med at Google Play rapporterer om mangel på lagringsplass når jeg oppdaterer apper eller laster ned nye. Når jeg sjekker status inne på "Lagring" i innstillingene så har jeg plenty med plass både på enhetsminne og intern lagring. Samtidig så går det greit dersom jeg sletter en app, for å oppdatere en annen - så det ser ut som om det likevel er et plassproblem. Noen som har opplevd lignende eller som har en løsning på dette? :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Herre min hatt som jeg digger Chromecast.

Har en i stuen nå, men skal skaffe en til for å ha på soverommet.

Bruker for det meste Plex og YouTube.

Et av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Har en selv men har ikke funnet noen fornuftige bruksområder bortsett fra youtube og Netflix.

Problemet jeg har er at jeg ikke får 5.1 lyd når jeg bruker Netflix.

Noen som har en løsning på det problemet?

 

Og er det noen ting som er bra å bruke den til? :p

Bruker den og med Play Music, kom jeg på. Spotify har enda ikke inkludert Chromecast, og play music er hakket billigere. Så jeg byttet bare. Sweet sweet stuff.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...