Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Bruk Windows utforsker og drag/drop? Hva er Android filoverføring godt for?

Android filoverføring er alternativ for Mac, så derfor blir nok Windows drag/drop vanskelig.

 

 

Spørsmål angående overføring av store filer:

 

Har et Xperia Z2 Tablet med nyeste android. Kobler det til maskinen med USB kabel og skal overføre filmer ved hjelp av "Android Filoverføring". Når jeg forsøker å overføre filer som er større enn 4GB så får jeg melding om at dette ikke er mulig.

 

Noe tips til hvordan jeg kan få til dette?

 

Takk

 

Ser ikke ut som det støttes større filer enn 4GB

 

  • Use the USB cable that came with your Android device to connect it to your Mac.
  • Double-click Android File Transfer to open it the first time (subsequently, it opens automatically).
  • Browse the files and folders on your Android device, add folders, copy files up to 4GB to or from your Mac, delete files, and more.
  • Choose Help > Android File Transfer Help to learn more.

https://www.android.com/filetransfer/

 

Et alternativ er og bruke AirDroid.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid&hl=no

 

Kom også over et annet tips om hvordan man kan løse det, installer en ftp service på Mac-en og hent filene derfra. https://plus.google.com/+MattAbdou/posts/APi2mqEWCMG

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formater minnekortet med exFat som filsystem. Det støtter filer på over 4 gb, i motsetning til Fat32.

Så vidt jeg forsto så er det ikke til minnekort ting skal overføres, ei heller hadde det hjulpet i dette tilfellet så vidt jeg har forstått. Begrensningen er uavhengig av om det er til exFat eller Fat32 etter hva folk rapporterer.

 

 

Both my phone and my SD card (exFAT formatted) support big file size. However, Android File Transfer app does not allow send files bigger than 4GB. Is there a way to bypass the limitation?

https://android.stackexchange.com/questions/48812/bypass-4gb-limitation-of-android-file-transfer

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Ja, det vi forsøker finne ut av er hva som er beste metoden for å flytter filer som er større enn 4GB over til Android-enheter fra en Mac maskin. :)

 

Og så langt vet vi at Android File Transfer kun støtter 4GB filer, som er litt sært (dette er Android/Google's egen programvare til Mac for å flytte filer mellom Mac og Android). Forslaget mitt så langt er å bruke AirDroid (app), som burde fungere fint, men som kanskje er en litt treg løsning for store filer, eller alternativt å sette opp en egen FTP-server på Mac-en, og så koble Android enheten til den og hente filene man trenger.

Men er selv ikke så bevandret innen Mac verdenen, så mye mulig det finnes bedre løsninger enn hva jeg forslo.

Lenke til kommentar

 

Ja, det vi forsøker finne ut av er hva som er beste metoden for å flytter filer som er større enn 4GB over til Android-enheter fra en Mac maskin. :)

 

Og så langt vet vi at Android File Transfer kun støtter 4GB filer, som er litt sært (dette er Android/Google's egen programvare til Mac for å flytte filer mellom Mac og Android). Forslaget mitt så langt er å bruke AirDroid (app), som burde fungere fint, men som kanskje er en litt treg løsning for store filer, eller alternativt å sette opp en egen FTP-server på Mac-en, og så koble Android enheten til den og hente filene man trenger.

Men er selv ikke så bevandret innen Mac verdenen, så mye mulig det finnes bedre løsninger enn hva jeg forslo.

 

 

Nå fant jeg ut en enkel måte man kan gjør det på. (Har forsøkt med AirDroid men tar for laaang tid)

 

Den enkleste måten er å laste ned "Sony Bridge for Mac" http://www.sonymobile.com/no/tools/bridge-for-mac/

 

Sony sitt eget oveføringsprogram. Enkel drag and drop.

 

Da fikk man overført filer som er større enn 4 GB til både enheten og minnekortet.

 

 

Får dere tv2 sumo appen til å fungere?

 

Ja, ingen problem her. Sony Xperia Tablet Z2. Versjon: 4.4.2

 

Da er det nok noe feil med nettbrettet, hvis du har slettet, installert på nytt, oppdatert osv.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Ja, det å drive med 4GB+ filer over sky-tjenester kan kanskje være en liten tålmodighetsprøve, selv filer på kun 2-300 MB syntes jeg er tungvint og håndtere over sky-tjenester.

 

 

Edit: Er forsten ingen som vet om en enkel måte og automatisk markere SMS fra et par bestemte avsender som lest? Begynner få mange sånne engangskoder på SMS både i jobb og privat sammenheng, og de blir ofte liggende som uleste, litt senere kikker jeg på mobilen og tror jeg har fått en SMS, som ikke er tilfellet.. ikke at det er et kjempe problem men.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, er det noen som kan hjelpe meg med et lite problem i Chrome? Jeg har tidligere brukt iOS, så er ikke dreven ennå.

 

Når jeg har valgt vekk Google Translate i Chrome, slår den seg på igjen hvis jeg slår av prosessen via et slikt sveip. Hvordan kan jeg få translate til å være av selv om jeg slår av prosessen?

Obs, jeg tvinger ikke frem avslutning eller clearer cache. Kjører en OnePlus One, men det skal vel ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...