Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går an å sette på passord, kun for når jeg skrur mobilen på?(ikke når jeg skrur av skjermen)

 

Kryptering av telefon? :)

 

Bare husk at kryptering ikke er noe man kan slå på og av igjen, for å f.eks "teste det ut". Når telefonen først er kryptert er eneste måte og slå det av igjen og kjøre en full wipe av data, samt at krypteringen kan gjøre telefonen blir litt tregere i bruk, og har sikkert er flere ulemper når det gjelder vanlig bruk, men også fordeler med tanke på sikkerhet.

 

:)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Madammen har en xperia v, og etter siste oppdatering (4.3) så oppfører den seg litt merkelig.

 

F.eks så hender at det telefonen skrur av når hun mottar samtaler. Mistenker at det kan ha sammengheng med stamina-modus da det virker som enkelte apper forsøker å komme på nett når skjermen våkner til. Noen tanker rundr dette?

 

Også har alarmen blitt noe eksentrinsk. Av og til når hun går inn på klokkealarmen, så er knappen for å legge til ny alarm borte. Må lukke og åpne appen for at den skal komme tilbake.

 

Ideer for løsninger? Spesielt det at slår seg ved innkommende anrop er en pest og en plage.

Lenke til kommentar

Madammen har en xperia v, og etter siste oppdatering (4.3) så oppfører den seg litt merkelig.

 

F.eks så hender at det telefonen skrur av når hun mottar samtaler. Mistenker at det kan ha sammengheng med stamina-modus da det virker som enkelte apper forsøker å komme på nett når skjermen våkner til. Noen tanker rundr dette?

 

Også har alarmen blitt noe eksentrinsk. Av og til når hun går inn på klokkealarmen, så er knappen for å legge til ny alarm borte. Må lukke og åpne appen for at den skal komme tilbake.

 

Ideer for løsninger? Spesielt det at slår seg ved innkommende anrop er en pest og en plage.

Root og kast inn CyanogenMod: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Tsubasa_Info

 

Oppdateringer har en tendens til å ødelegge dessverre og en factory reset kan være nødvendig. Midlertidig løsning kan være å å tømme cach til de forskjellige app'ene-

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det går an å sette på passord, kun for når jeg skrur mobilen på?(ikke når jeg skrur av skjermen)

 

Kryptering av telefon? :)

 

Bare husk at kryptering ikke er noe man kan slå på og av igjen, for å f.eks "teste det ut". Når telefonen først er kryptert er eneste måte og slå det av igjen og kjøre en full wipe av data, samt at krypteringen kan gjøre telefonen blir litt tregere i bruk, og har sikkert er flere ulemper når det gjelder vanlig bruk, men også fordeler med tanke på sikkerhet.

 

:)

Jeg ser at det er mulig og kryptere den i android nå, er det noe nytt? Har aldri tenkt over det tidligere, trodde jeg måtte ha root for det :p

Takk for svar, blir nok så jeg gjør det, må bare lese litt, for å se om det merkes godt på ytelsen

Lenke til kommentar

 

 

Madammen har en xperia v, og etter siste oppdatering (4.3) så oppfører den seg litt merkelig.

 

F.eks så hender at det telefonen skrur av når hun mottar samtaler. Mistenker at det kan ha sammengheng med stamina-modus da det virker som enkelte apper forsøker å komme på nett når skjermen våkner til. Noen tanker rundr dette?

 

Også har alarmen blitt noe eksentrinsk. Av og til når hun går inn på klokkealarmen, så er knappen for å legge til ny alarm borte. Må lukke og åpne appen for at den skal komme tilbake.

 

Ideer for løsninger? Spesielt det at slår seg ved innkommende anrop er en pest og en plage.

Root og kast inn CyanogenMod: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Tsubasa_Info

 

Oppdateringer har en tendens til å ødelegge dessverre og en factory reset kan være nødvendig. Midlertidig løsning kan være å å tømme cach til de forskjellige app'ene-

Takk.

Skal prøve de tingene.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått meg Nexus 5 etter å ha brukt iOS i ca 7år.

Må si jeg er veldig fornøyd med telefonen i seg selv, selv om det tar litt tid å få inn de nye "android" vanene.

 

Men det er en ting/bug jeg sliter med når det kommer til Spotify appen.

Jeg har en spilleliste som heter Oasis. Den inneholder 13 låter, det står det når jeg browser playlists på telefonen. Men når jeg går inn på den ligger det bare 6 låter?

Jeg har prøvd å opprette en ny spilleliste å bare copy pastet inn disse låtene og synket til telefonen, men det er bare de samme 6 som ligger der.

 

Dette var aldri noe problem med iPhone.

Noen som vet hva dette kommer av? Har bare oppdaget det på denne ene spillelisten til nå.

Lenke til kommentar

Det kan se ut som om det har vært flere tilfeldigheter som har spilt inn.

For ser nå når jeg åpnet klienten på den stasjonære pcen min har ett Oasis album blir fjernet fra Spotify.

Typ ikke tilgjengelig i Norge. Men den var det før i dag da jeg skrev første innlegget her å var pålogget via laptopen.

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta backup av Microsoft Exchange konto detaljer på en Galaxy S3?

Telefonen har blitt så utrolig treg i det siste, så tenkte å ta en fabrikk-innstillinger eller legge inn en ny rom, og hadde håpt å mast på jobben om å få lagt inn Micosoft Exchange kontoen på nytt..

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta backup av Microsoft Exchange konto detaljer på en Galaxy S3?

Telefonen har blitt så utrolig treg i det siste, så tenkte å ta en fabrikk-innstillinger eller legge inn en ny rom, og hadde håpt å mast på jobben om å få lagt inn Micosoft Exchange kontoen på nytt..

Du må legge inn på nytt.

Jeg tok factory reset i forrige uke. Og å sette opp activesync igjen manuelt var det kjappeste av alt å få inn igjen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...