Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler sterkt at du gjør deg ferdig med ME1, ME2 bygger videre på historien til denne.

Men en ting jeg ikke skjønner på ME1 og gjør at det virker litt tynt, er at man må bruke sånn gel for å få tilbake liv, og hvis man ikke har dette er man kjørt. For jeg er på et mission nå hvor jeg har lite liv, må jeg da greie det på det ene livet jeg har eller åssen er det? Blir temmelig irritert over det faktisk. Kan godt hende jeg har feil, men det er ihvertfall det som setter meg tilbake for å fortsette med spillet.

Lenke til kommentar
var det ikke snakk om at man skulle få en spesial ting vist man hadde både dragon age origin og ME2? hvordan får man da? jeg har CE av begge.

 

quoter meg selv, noen som kan bekrefte/avbekrefte?

 

 

Er vel Blood Dragon Armor, som allerede nevnt, slik jeg har forstått det må du ha registrert Dragon Age Origins CE på bioware/ea kontoen din, og du vil da ha muligheten til å laste ned armoren fra bioware/ea kontoen som med alt det andre DLCene til ME2, på PCen. X360 så finner du det vel på markedplace eller noe vil jeg tippe.

 

hva vil dette si:

 

Sniper Time Slowdown: 50.00%

Sniper Time Slowdown Duration: 2.00 seconds

 

Betyr ikke dette at når du ser i sniper siktet, zoomer med sniper riflene altså, at ting rundt deg blir "treige/slowa ned" så du lettere kan line opp skudda dine i 2sec? Altså når du ser ned langs siktet blir alt rundt deg 50% saktere i 2sec?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har også Blood dragon armor. Men alle de er egentlig useless så fort du får noen nye deler til N7-armoren du har default. Mixer sammen deler som gir mye bedre stats enn de special armorene etter 1. eller 2. mission. Pluss at jeg kan farge n7-armoren som jeg vil, så jeg ser ut som Samus i Metroid-spillene :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Anbefaler sterkt at du gjør deg ferdig med ME1, ME2 bygger videre på historien til denne.

Men en ting jeg ikke skjønner på ME1 og gjør at det virker litt tynt, er at man må bruke sånn gel for å få tilbake liv, og hvis man ikke har dette er man kjørt. For jeg er på et mission nå hvor jeg har lite liv, må jeg da greie det på det ene livet jeg har eller åssen er det? Blir temmelig irritert over det faktisk. Kan godt hende jeg har feil, men det er ihvertfall det som setter meg tilbake for å fortsette med spillet.

 

Er enig i at dette kunne være veldig frustrerende i ME1, men bare ta det rolig, i ME2 regenererer livet og skjoldet seg selv, og med-gel blir brukt til å få liv i kamerater, ( i noen tilfeller, NPC).

 

Men fortsett med spillet, du får igjen for det ;)

Lenke til kommentar

Ja, det tok noen timer før jeg ble hekta inn i ME1, syns det var kjipt å leke liksom-FPS i starten..men så kom jeg til Citadel, og videre ut det store åpne verdensrommet og kunne plukke mellom 10-20 missions til enhver tid, da huka det tak i meg skikkelig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Min siste ME1- save var på 37 timer. Da gjorde jeg ALT av sidequests. En kompis var ferdig etter 17 timer, han rushet bare gjennom mainquests.

 

Du veit jo hvilke planeter som driver plottet videre så det er bare å unngå dem og gjøre UNC sidequests eller fly rundt og lande på planeter du finner tilfeldig. Hvis du kan lande er det alltid en liten quest å utføre selv om du ikke har fått den i loggen enda.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
hva vil dette si:
Sniper Time Slowdown: 50.00%

Sniper Time Slowdown Duration: 2.00 seconds

Betyr ikke dette at når du ser i sniper siktet, zoomer med sniper riflene altså, at ting rundt deg blir "treige/slowa ned" så du lettere kan line opp skudda dine i 2sec? Altså når du ser ned langs siktet blir alt rundt deg 50% saktere i 2sec?

 

Det stemmer. Blir en slow motion-effekt hver gang du tar frem siktet.

 

Edit: Er denne tråden spoilerfri forresten, eller bør jeg skygge banen til jeg har spilt igjennom? :p

Endret av Bushmann
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg begynner å nærme meg slutten på spillet nå og hva gameplay i ME2 angår så synes jeg det er innlysende at BioWare har gjort det de kan for å få ME2 så mainstream som mulig. Det går nesten ikke an å kalle dette en rpg med shooter elements, dette er en shooter med rpg elements nå.

 

Historie, dialog og karakterer var de sterkeste punktene i ME1 og de er fortsatt de sterkeste punktene i ME2, men utenom det er det tydelig at combat er det som har fått enestående fokus fra BioWare sin side. Produksjonsverdier, sterk historie, velutviklet univers og god dialog gjør fortsatt at jeg synes ME2 er et knallbra spill, men nesten alt jeg likte eller så potensiale i ME1 utenfor dette er borte eller endre til det enklere/verre.

 

Det jeg misliker mest med ME2 er at hovedparten av spillet går ut på å finne squad mates og så hjelpe squad mates for at de skal bli lojale. Det føltes ikke som man gravde seg dypere i historien, men mer som om man sto på et sted og gikk ut i alle retninger som en stjerne før man gikk et lite stykke ekstra i en retning (hovedhistorien). Og uansett mission så er det 1-2-3-done uten mulighet til å gå feil vei eller gjøre noe feil. Jeg hater at spill holder meg i hånda og tvinger meg ned den rette, eneste, veien, men det er slik spill blir laget nå og man får vel bare venne seg til det.

 

Ting jeg hadde digget å se i ME3, men som jeg vet aldri vil se dagens lys er:

- Inventory alla Baldur's Gate, Diablo osv.

- Tonnevis med tilfeldig generert loot som kan finnes, selges og kjøpes

- Varer og mineraler som kan importeres og eksporteres mellom planeter og solsystemer for profitt

- Dypt skill system med flere og mer varierte skills

- Tradisjonelt level system med exp for kills, utforsking, oppdrag m.m

- Stat system hvor ting som det å hacke, forhandle, true, sjarmere, lyve styres av stats.

- Et fokus på utforsking

- Mulighet til å bygge egne våpen, armor og oppgraderinger

- Mer hardcore, gammeldags, gameplay hvor man må dra til planeter og spørre rundt, bestikke og sjamere for å få clue om hva man bør foreta seg videre

- Mulighet til virkelig å velge sin rolle i spillet og se utfallet av dette - om det er alliance marine, mercenary, cerberus agent osv.

 

Hvor Mass Effect 1 var en diamond in the rough synes jeg Mass Effect 2 er en polished turd. Det var et enormt potensiale i ME1, men det var veldig grovt i kantene. ME2 er ekstremt velgjort, men selve spillet er litt kjedelig synes jeg.

Lenke til kommentar

Enig i at å lage egne våpen og armor selv hadde vært kult.

Resten er jeg litt usikker på. inventory i ME1 var jo noe ala WOW mens man levlet. Masse dritt hvor du selger 98% av det du finner, noen ganger finner du noen "pærler" som er nyttig å spare. Kanskje et system som tar bort haugevis med dritt, eller at f.eks de samme våpnene/dritten stacker slik at det er lettere å ha kontroll over ditt inventory. Inventory kan være veldig moro, men det må lages bra nok. Etter min erfaring i ME1 så er det ikke bra nok. men men.

 

F.eks du kjøper et design, blueprint som sier hvordan et våpen settes sammen, hvilke deler som trengs og der etter løper du rundt og samler opp de delene som trengs får at våpnet kan bygges. det hadde vært moro. Samt våpen grade i farge, som f.eks white-green-blue-purple-orange.

 

 

-Slurpee

Endret av Slurpee
Lenke til kommentar
Enig i at å lage egne våpen og armor selv hadde vært kult.

Resten er jeg litt usikker på. inventory i ME1 var jo noe ala WOW mens man levlet. Masse dritt hvor du selger 98% av det du finner, noen ganger finner du noen "pærler" som er nyttig å spare. Kanskje et system som tar bort haugevis med dritt, eller at f.eks de samme våpnene/dritten stacker slik at det er lettere å ha kontroll over ditt inventory. Inventory kan være veldig moro, men det må lages bra nok. Etter min erfaring i ME1 så er det ikke bra nok. men men.

 

F.eks du kjøper et design, blueprint som sier hvordan et våpen settes sammen, hvilke deler som trengs og der etter løper du rundt og samler opp de delene som trengs får at våpnet kan bygges. det hadde vært moro. Samt våpen grade i farge, som f.eks white-green-blue-purple-orange.

 

 

-Slurpee

 

Tilbake til wow med deg. Shush.

Lenke til kommentar
- Tonnevis med tilfeldig generert loot som kan finnes, selges og kjøpes

- Varer og mineraler som kan importeres og eksporteres mellom planeter og solsystemer for profitt

Nei, fysj, forferdelig å måtte selge flere tonn med skrap i ME1, og det er heller ikke et handelsspill.

- Mulighet til virkelig å velge sin rolle i spillet og se utfallet av dette - om det er alliance marine, mercenary, cerberus agent osv.

Dette er historien om Shepard, ikke tilfeldig person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...