Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Ang. Miranda og Jack.

 

Med høy nok Paragon/Renegade, kan du få begge til å innse sine feil under konfrontasjonen, og i etterkant om du valgte bare en av dem. (dog langt høyere krav). Problemet er at velger du den ene, mister den andre lojaliteten din.

 

Og ja, du kan få Jack i sengs og, hun er virkelig et sårbart menneske, til tross for sine høye og tykke murvegger.

 

 

*edit*

 

Jeg klarer foresten ikke å spille igjennom som Renegade*. Jeg er for snill.

 

*edit2* :dremel:

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo selvsagt kulere å punche folk gjennom vindu i en skyskraper istedet for å være snill og la dem gå, ja. Jeg greier ikke å være 100% det ene eller det andre, velger gjerne dialoger som virker naturlige for meg å si. Om det blir et +2 renegade og +4 paragon etterpå griner jeg ikke over. Bare et par ganger jeg har reloadet hvis jeg gjorde noe på slutten av et mission som tilsier at jeg får +25 renegade points (jeg spiller som "snill"). Da reloader jeg og velger den andre utveien så jeg ikke blir sånn midt-på-treet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Blir veldig balansert her også merker jeg. Mer enn i første spillet faktisk. Kunne godt ha tenkt meg å spille gjennom begge spillene som den gretne surpompen og sett hvor forskjellig spillet hadde blitt, ettersom jeg primært er snill og grei.

Lenke til kommentar

Eg spelar mest som paragon, men i situasjonar der renegade passar, vel eg det. Som når eg slapp laus Grunt, passa det liksom ikkje å kjefte når ein har DET vesenet opp i trynet, men det passa heller ikkje å glise på ein sjuk måte å vere heilt roleg :/

 

 

På Horizon, gjekk det eigentleg an å recruite ashley? må eg kanskje ta det seinare i spelet? Litt dumt om eg ikkje får ho med på laget.

 

 

Må få seie at førsteinntrykket ikkje var bra, men spelet forbetra seg litt etter kvart. Som den sci-fi og detalj-kåte nerden eg er, vart spelet ein del betre når eg fekk fare fritt rundt og utforske og scanne. Den effekta når ein har lite helse att er litt irriterandes though.

 

Major spoilers for ME1

 

Men det er ein del stadar der spelet motseier seg sjølv. To raser, 127 000 år sidan, mass effect fields på skipa. Det var det som sto på ein planet med skipsvrak og mykje element zero. Dei fleste bør vel vite dette? Men i dei fleste databasar står det at Protheanss oppfant mass effecten.

 

Og på The reapers påstår spelet at dei utryddar galaktisk sivilisasjon kvart 50 000. år. Men det var 50 000 år sidan reapers var der sist, og det hadde gått lenger tid fordi nokre Prothean scientists hadde klart å stenge porten til the void. så The Reapers hadde vel komt tidlegare om porten hadde vore open?

Kan nokon forklare/oppklare det her?

 

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke recruite henne. Er kun

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Tali og Garrus

 

du kan få fra eneren. De andre holder på med sine egne greier nå.

 

Jeg syns det er både pros og cons med det nye mission-systemet. Pro er at oppdragene blir bedre designet og omgivelsene er finere, istedet for ENDA en generisk rød/blå/hvit planet med et par tilfeldige hotspots på.

 

Cons er at man mister all friheten man hadde.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Major spoilers for ME1

 

Men det er ein del stadar der spelet motseier seg sjølv. To raser, 127 000 år sidan, mass effect fields på skipa. Det var det som sto på ein planet med skipsvrak og mykje element zero. Dei fleste bør vel vite dette? Men i dei fleste databasar står det at Protheanss oppfant mass effecten.

 

Og på The reapers påstår spelet at dei utryddar galaktisk sivilisasjon kvart 50 000. år. Men det var 50 000 år sidan reapers var der sist, og det hadde gått lenger tid fordi nokre Prothean scientists hadde klart å stenge porten til the void. så The Reapers hadde vel komt tidlegare om porten hadde vore open?

Kan nokon forklare/oppklare det her?

Det er ikke slik jeg forstod det. Reapers kom gjennom porten, utryddet stordelen av Protheans, men det var et par overlevende på Ilos som fant ut sammenhengen mellom reapers, keepers og the citadel, og skapte The Conduit for å dra til The Citadel slik at de kunne kludre til signalet som fikk The Keepers til å aktivere portalen. Kort sagt, The Keepers var de som vanligvis aktiverte porten, men de gjenværende protheans gjorde sånn at det måtte gjøres manuelt.

 

Og det med at Protheans oppfant måten å bruke Mass Effect, det er jo feil. Som sagt har det gått i sykluser, og for at en ny syklus skal starte må sivilisasjonen ha kontroll på Mass Effect. De blir da utryddet og syklusen begynner på nytt, hvor en ny rase oppdager mass effect.

Lenke til kommentar

Dere som synes Liara var blitt veldig bitchy og kald, fikk dere snakket med henne om hvorfor hun var blitt slik? Jeg gikk først glipp av den samtalen, men ble tipset av en fyr om at Liara forklarte godt for seg hvorfor om man spurte om det. Problemet er at denne samtalen er lett og overse og dermed mister man faktisk mye mer bakgrunnstoff enn det man skulle tro Bioware skulle la folk gå glipp av.

 

Det forandret mitt syn på Liara i Mass Effect 2. Jeg kjørte alltid romansen min med henne i alle mine playthroughs av det første spillet og ble litt overrasket over at hun ikke var med imøtekommende enn det hun var. Samtalen man kan ha med henne er den samme uansett om man hadde en romanse med henne i det første spillet eller ikke, men den veier en del mer for de av oss som likte hun.

 

Without further ado:

Lenke til kommentar

Tja, men synes du det var logisk da? :)

 

Jeg fikk med meg all dialogen med Liara, men å gå fra: "When this is done I want to come back to Ilos and study everything about the Proteans" til "I will kill you with my mind!" på 2 år synes jeg var urealistisk uansett hva hun har vært gjennom.

 

Og at hun som nesten aldri har omgås andre vesener, var ekstremt sky, forsiktig og tilbakeholden i eneren skal bli en av de største information brokerne i toeren synes jeg var litt far fetched.

 

Og stemmen hennes var jo så snål i toeren. Hun hadde supersexy stemme i eneren, men den var ekkel i toeren. Jeg synes hun Kelly Chambers i toeren var litt frisky da og hun var den eneste jeg virkelig ikke ville miste på Suicide missionen, men så endte det med at jeg fikk se henne smelte i tanken. Det var grusomt. :)

 

Artig at karakterene i spillet er så velskrevne at man virkelig danner seg forhold til de. F.eks Miranda unngikk jeg så mye som mulig siden hun virket som en bitch og han Zaeed hadde jeg lyst til å bare dytte inn i den søppelpressa han står ved siden av på skipet. :) Garrus var awesome da. Beste overaskelsen i hele spillet når man møter han for første gang. Spesielt etter at BioWare hadde sagt at man ikke kunne rekrutere noen av de gamle squad matene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...