Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du avhengig av allergitabletter sommertid, så kan det fort være nok dessverre.

 

Lest litt rundt og funnet fram at det går an å vaksinere seg mot allergien som mest sannsynlig vil dempe plagene eller få de til å forsvinne. La oss si jeg starter en slik behandling og får redusert allergien betraktelig, det er vel da ingen ting som stopper meg?

Lenke til kommentar

Lest litt rundt og funnet fram at det går an å vaksinere seg mot allergien som mest sannsynlig vil dempe plagene eller få de til å forsvinne. La oss si jeg starter en slik behandling og får redusert allergien betraktelig, det er vel da ingen ting som stopper meg?

 

Neida selvfølgelig ikke! Men du må og tenke på at forsvaret kan så å si velge og vrake blant 50-60 000 vernepliktige. Hadde du satt deg i dems sko og hadde valget mellom en som har litt plager i motsetning til en som har null plager, så sier det seg selv at du velger den med null plager. Men igjen, forsvaret velger ikke bare ut ifra fysikk, det meste ligger mellom øra.

 

Og har du det mentale så er det mulig å se litt bort i fra at du gjerne ikke tar like mange push-ups eller hang-ups som han andre. Mental robusthet vil ta deg langt.

Men som sagt tidligere, ha en plan B men gå for plan A.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. allergier:

Matallergier er de som blir sett mest alvorlig på. Rett og slett siden man må kunne tåle alle de rare feltrasjonene uten å gå i anafylaktisk sjokk ute i felt. Og har du alvorlige matallergier, så er det antageligvis morsommere for deg å starte studier tidlig eller ta et år på FHS enn å dø i skogen. Grønne klær er liksom ikke verdt å dø for i fredstid. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som har tips til hvordan man på en god måte kan gå inn M/77 vinterstid? Lite fristende å fylle de med vann og traske rundt i snøen med dem.

Skoene blir inngått uten at du trenger ha vann i de. Når jeg hadde innrykk i indre Troms var det Januar og fettkaldt! Vi fikk utdelt splitter nye M77 og marsjet i vei, uten noen spesielle triks for å få prosessen til å gå fortere. Du kommer til å svette i de, og det vil holde i massevis for å myke opp skoen

Lenke til kommentar

Ser det er mange som har fått utlevert den nye ops-core hjelmen! bla: MP,enkelte i garden++

 

Noen som har en bedre fasit/liste på hvilken avdeling/tjenester som har denne nå? :)

Tenker hovedsaklig type førstegangstjeneste.

 

Kan i hvertfall bekrefte at MP, 2BN og artilleri har tatt i bruk hjelmene.

Lenke til kommentar

Med tanke på at vi i CSS får disse hjelmene i løpet av noen uker (gjelder eldstekont, rekruttene har denne hjelmen allerede), vil jeg nesten tro at samtlige i hæren allerede har fått det :) Og takk gud for det. Nå har jeg bare prøvd denne nye hjelmen i noen sekunder for å finne størrelse, men den virker ganske mye bedre enn den gamle hjelmen :)

Lenke til kommentar

Har en kompis som var på sesjon i dag, og scorte ganske greit på samtlige tester.

Han går Dataelektroniker VG3, og søkte lærling.

 

Offiseren han snakket med anbefalte han til Etterrettningsbataljonen. Men etter hva jeg har skjønt er jo Etterrettningsbataljonen ganske begrenset hvis du kjører den i FGTJ, eller tar jeg feil?

Vil han havne i Støtteeskadronen da?

 

Bare forstår ikke hva en som driver med Elektronikk/Data/IT og søkte lærling i Forsvaret skal i Etterettningsbataljonen å gjøre.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...