Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

Har spurt tidligere men håper å få ett nytt svar og litt mer fyldigere. Har -2.50 (høyre) og -2.75 (venstre) og er redd for at hæren hindrer meg i å ta førstegangstjeneste om to år.Tenkte å ta hundetjeneste/K9 som førstegangstjenste.

 

Kunne noen også forklare hva løpeplikt vil si?

 

Har samme styrke som deg, jeg klarer meg helt fint med månedslinser. Nettopp ferdig med rekrutten for å bli grensejeger. Kan hende at reglene endres når du skal inn, men forsvarets holdninger til mye på det helsemessige plan er: Plager det ikke deg, plager det ikke oss. Det er vanskelig å finne konsis informasjon når det gjelder syn og tjeneste, bare ikke få det til å høres ut som et stort problem når du snakker med legene. Lykke til, mye kan skje på to år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varsel om planlagt inkalling Januar 2013. Har luftforsvaret innrykk i januar? Trodde det var mot våren jeg

 

Har søkt litt på siden til forsvaret om når innrykk er men kunne ikke finne det.

 

Noen som har erfaring fra luftforsvaret, som evt kan fortelle litt hva en burde velge for og få noe ut av førstegangstjenesten i luftforsvaret (Jeg har sendt brev om og få bytte til hæren)? :)

 

Takk!

Lenke til kommentar

Luft og sjø har fire årlige innrykk.

Takk for svar :)

 

Vet ikke om du kan svare på dette men er det sånn at om jeg virkelig klarer rekrutten utrolig bra, så er det mer sannsynlig for at jeg kan bli overført til førstevalget mitt (hæren)? Eller blir jeg i luftforsvaret siden jeg er kalt inn der.

 

Dumt spørsmål men ja.. Lov og spør :hmm:

 

Hadde valgene sånn:

1.hæren

2.sjø

3.GSV

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar

Det skal helt eksepsjonelle ting til for å bytte forsvarsgren, og at du er skikkelig, skikkelig flink og har skikkelig, skikkelig lyst er ikke nok.

 

Ok takk.

 

For satse på brevet jeg sender, gjør at de evt flytter meg over til hæren.. (ringte og spurte om det er sannsynlig og det virket som det var det)

Lenke til kommentar

Hei. Hva slags tester må man egentlig gjennom når man kommer inn til vanlig førstegangstjeneste? Skal inn om drøyt en uke nå. (Sjøforsvaret)

 

3000-meter og styrketester i situps, pushups og pullups.

Ok. Ikke noen norsktest/figurtest/mattetest etc. som det var på sesjon?

Nei, du skal ikke ta noen slike tester igjen, med mindre du søker befalskurs. Du skal også ha en svømmetest.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er nokon reglar på akkurat det der. Hugsar ikkje akkurat, men trur det er noko slik at lånet har blitt tatt opp for lenger enn 6mnd sidan, så blir rentene elns dekka av forsvaret. Ring VPV for å vere på den sikre siden du.

Har hatt lånet siden februar :p

Hvis det er som du sier at rentene blir dekket, så kan jeg fryse lånet og forsvaret kan dekke rentene :p

 

Får ringe de når jeg har samlet opp litt spørsmål :p

Lenke til kommentar

Det er ikke lovlig å utgi seg for å være offentlig tjenestemann, noe du gjør i en militæruniform. Videre er det vel ikke akkurat lovlig for tjenstegjørende ihvertfall å være synlig beruset i uniform, og tror ikke det er særlig formildende at du ikke har rett til å gå i uniformen i utgangspunktet.

 

22. juli eller ei, uniform og fest og fyll utgår med høye kneløft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...