Gå til innhold

Dummeste du noen gang har gjort?


Jambimaster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner nå å bli noen dumme handlinger, sånn oppigjennom årene. Men for å ta en av de første jeg husker, var det vel i 10-årsalderen.

Jeg hadde en liten, men ganske tung båt med dobbel bunn. Gikk ganske bra med 8-hestern jeg hadde på.

Fetteren min hadde en enda mindre, hjemmelagd enkeltbunnet båt, som dermed veide ca ingenting. Den gikk lett i plan med 4-hesteren deres. Vi tenkte jo som så, at med dobbelt så mye gamp på den lille, måtte den gå som et uvær. For en 10 åring og en 8åring er ikke en 8-hesters yamaha lett, og vi slet og slet for å få bytta motorene om uten å miste dem i vannet.

Klarte det til slutt da. Fetteren min tok første tur, og balja hoppa og spratt og gikk som om gamleerik selv rodde den. Så var det min tur. Hendelsesforløpet kan forklares fonetisk slik:

vrom-vrom-vrom-vrom-vrom-vrom-VRÆÆOOOOOM-*plask*.

Og der satt jeg med kun bensinslangen i hånda, og den nye motoren godt på vei mot 30 meters dyp. Tror du jeg gleda meg til å fortelle det til pappa og be om hjelp?

Lenke til kommentar

Sommeren 2009. Jeg husker som det var i sommer.

 

Jeg skulle bare slenge meg litt på grusen. Men var ikke nok innpå grusen, bilen tok tak i asfalten igjen. Og bilen rett i en murvegg.

 

Denne 90 graderssvingen til venstre skjedde så himmla fort. Jeg instinktivt trykkte begge føttene mine ned. Jeg hadde clutchen inne og gassen i bånn.

 

ØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØRN BÆÆÆÆÆNBG! Ca 15-30km i timen.

 

3 sek med tullkjøring = 55k, og nå er bilen oppe og går igjen. Flaks at bilen ikke ble kondemnert (Mamma viste ikke at hun hadde Fullkasko = vinne i lotto) Jada...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

På Hove i år rotet jeg rundt på campen og pratet med randoms. Hos den ene gjengen ble jeg tilbudt tequilla-shots. Visst faen! Fikk salt på håndbaken som skulle sleikes rett før shoten. Jeg visste ikke dette og snortet saltet før jeg shota. Har aldri hatt så vondt i nesa :D Folka på campen knakk sammen i latter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tatt ut kruttet fra 5 pinneraketter og lagt det nede i en liten plastsylinder. Kasta en fyrstikk nedi for å se hva som skjedde. Brant opp alt av øyenbryn og øyenvipper og pannelugg. Måtte på sykehus å fjerne metallsplinter fra hornhinnen.

Yes, jeg vet det, den er min feil at pinneraketter ble ulovlig. Unskyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Begynner nå å bli noen dumme handlinger, sånn oppigjennom årene. Men for å ta en av de første jeg husker, var det vel i 10-årsalderen.

Jeg hadde en liten, men ganske tung båt med dobbel bunn. Gikk ganske bra med 8-hestern jeg hadde på.

Fetteren min hadde en enda mindre, hjemmelagd enkeltbunnet båt, som dermed veide ca ingenting. Den gikk lett i plan med 4-hesteren deres. Vi tenkte jo som så, at med dobbelt så mye gamp på den lille, måtte den gå som et uvær. For en 10 åring og en 8åring er ikke en 8-hesters yamaha lett, og vi slet og slet for å få bytta motorene om uten å miste dem i vannet.

Klarte det til slutt da. Fetteren min tok første tur, og balja hoppa og spratt og gikk som om gamleerik selv rodde den. Så var det min tur. Hendelsesforløpet kan forklares fonetisk slik:

vrom-vrom-vrom-vrom-vrom-vrom-VRÆÆOOOOOM-*plask*.

Og der satt jeg med kun bensinslangen i hånda, og den nye motoren godt på vei mot 30 meters dyp. Tror du jeg gleda meg til å fortelle det til pappa og be om hjelp?

 

Noe lignende skjedde med meg en gang. Jeg og noen venner dreiv og kjørte rundt omkring med to båter. Mens vi rånte rundt skulle jeg ta en brå sving. Da jeg snudde meg så jeg at motoren hang skikkelig skeivt, også tenke jeg "faen jeg glemte å skru fast festene" . Og plutslig spratt motoren av, jeg kasta meg etter den og fikk såvidt tak i den. Problemet var at denne motoren var en firetakters 9,9hk som var rimelig tung. I tillegg var jeg ganske ung og ikke sterk nok til å løfte motoren på plass igjen.

 

Så der sto jeg med motorens liv i mine hender livredd for å miste den og tenkte at jeg var fucked. Heldigvis var den andre båten i nærheten og kunne hjelpe meg.

 

Hadde jeg ikke sett bakover bakover akkurat da motoren løsna hadde den vært på havets dyp nå. Tviler på at det hadde vært så gøy å komme hjem og fortelle foreldra om hva som hadde skjedd. :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det var en gang jeg hadde helt utrolig vondt i magen når jeg var på skolen.

Så jeg gikk på do og ble der i 45min, hadde utrolig diare. Lærern begynte og lure på hvor jeg ble av, så hun banka på døra og spurte om det var noen der. Jeg svarte ikke noe (litt dumt)så hørte jeg bare en nøkkel vri seg rundt i låsen og lærern min kom inn mens jeg sto tørka meg ;P

jeg tørte så vidt og snakke til den lærern på flere måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er i hovedsak 3 virkelig dumme ting jeg har gjort, og som jeg angrer på, og kommer sikkert til å angre noe lengre på de..

 

1. Rulleskøyter PÅ HENDENE, som guttunge.. Det gikk som det måtte, og den ene fortannen var ikke lengre melketann, så den måtte opereres inn, og har i mange år sittet fast med en bolt. Blitt mer og mer brun og ekkel siden den ikke har kontakt med noen nerver or summit. Nå sitter jeg her, 18 år etterhvert med streng. Den skal heldigvis byttes ut snart med en sånn falsk tannting og alle tennene blir farget osv, og jeg får et finfint smil.. Men det tok mange år, og det har gått utover selvtilliten all mass ;) Har klart meg passelig fint for det om, hehe :p

 

2. Service og Samferdsel.. Og videre på IKT 2. året! Hvorfor i all verden valgte jeg noe så umenneskelig uninteressant? Jeg gremmes hver dag, og det er så vidt jeg har motivasjon til eksamen, hehe. Gym og de der andre fagene er grei i det minste :) Skulle valgt allmenn som jeg hadde plass på..

 

3. I løpet av 5 år eller noe, har jeg brukt 160 døgn på et spill (RS, omg..) Tenk hvor god jeg kunne vært i feks skating om jeg hadde brukt all den tiden, i tillegg til den andre tiden jeg har misbrukt på det.. Jaja, man lærer av sine feil, og nå spiller jeg knapt noe som helst.. Litt Robot Unicorn Attack på skolen :)

 

Egentlig henger de tre tingene litt sammen, de samles hvertfall tilslutt ser jeg.. Spilling som resultat av 1 og 2, litt i hvertfall :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...