Gå til innhold

Humanistisk reklamekampanje på London-busser


Anbefalte innlegg

marcusss: Akkurat som de kristne misjonerer hva de tror er best for folk, så finnes det også ateister som misjonerer ateismen fordi de mener denne er best for folk. Jeg ville ikke ha kalt deg sprø for å misjonerer ditt eget syn... Vil du kalle en ateist sprø for å misjonere sitt syn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

There is no god, enjoy your life.

 

Smoke Winston sigarets!

Winston taste good like a sigaret shuld!

 

___________________________________________________________________________

 

Måtte berre.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
There is no god, enjoy your life.

 

Smoke Winston sigarets!

Winston taste good like a sigaret shuld!

 

___________________________________________________________________________

 

Måtte berre.

He he, ja kanskje det? Kanskje kirken skulle gjort noe av det samme? Kom til kirken og røyk litt tjall og se jesus i egen høye person.... Med engle band som spiller "levende" muslikk og hele pakka... Det hadde, om ikke annet, spritet opp de nitriste talene til himmel losene i kirken ihvertfall....

 

Måtte bare :)

Lenke til kommentar
marcusss: Akkurat som de kristne misjonerer hva de tror er best for folk, så finnes det også ateister som misjonerer ateismen fordi de mener denne er best for folk. Jeg ville ikke ha kalt deg sprø for å misjonerer ditt eget syn... Vil du kalle en ateist sprø for å misjonere sitt syn?

 

Nei, det ville jeg ikke. Jeg har bare følelsen av at ateisme er mer "allment akseptert". Men jeg er også lei av "lekmenn" og andre som skal omvende meg på gata, jeg kan innrømme det.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så utrolig viktig at kristne må slutte å tro på det de lever for?

 

I begynnelsen sto det "there is no god, enjoy your life"

 

Dette viser bare at atheister ikke engang vet hvordan kristne tenker... De har det bra med Gud, og religionen gjør dem lykkelig... Noen blir hjulpet til å velge en mer moralsk vei, og noen blir hjulpet gjennom vanskelige tider...

 

Er folk nødt til å prøve å bevise at en av grunnene til at de har det bra er bløff? jeg ser ikke vitsa...

Lenke til kommentar

Det er ikke det at kristne burde slutte å være kristne som er det viktige... Det viktige er at folk som allerede ikke tilhører noen religion blir religiøse, uansett om man snakker om kristendom/islam/buddisme etc.

 

Ateistene i denne kampanjen prøver ikke å bevise at Gud ikke eksisterer, bare at man ikke trenger noen Gud for ha et fint liv. Og tilsynelatende så lider folk ingen nød uten Gud. :)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Vet ikke hva som dere mener er moralskt, men vet om noen som har vært med i gjenger og oppi mye kriminalitet, men når de ble kristne, ble de noen av de mest godhjertede jeg har møtt...

Såklart er det mange som har det bra uten å være religiøse, men for en del, så hjelper religion...

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så utrolig viktig at kristne må slutte å tro på det de lever for?

 

I begynnelsen sto det "there is no god, enjoy your life"

 

Dette viser bare at atheister ikke engang vet hvordan kristne tenker... De har det bra med Gud, og religionen gjør dem lykkelig... Noen blir hjulpet til å velge en mer moralsk vei, og noen blir hjulpet gjennom vanskelige tider...

 

Er folk nødt til å prøve å bevise at en av grunnene til at de har det bra er bløff? jeg ser ikke vitsa...

 

 

Det var vel også mye for å komme med en positiv motpart til de 'hvis du ikke er kristen skal du brenne i helvete' annonsene som ble nevnt i artikkelen.

Lenke til kommentar
Hvor driver kristne med mer kriminalitet enn andre folk?

 

USA er et ærke eksempel, kriminaliteten er MYE høyere i bibel statene enn i de mer sekulære statene i vest og øst.

Texas er den staten med høyest kriminalitet i usa og det er også kanskje den mer kristene, og det gjelder ikke bare små ting som stjeling av biler eller inbrudd men også voldtekt og mord

Lenke til kommentar

HVEM ER DU til å bestemme hva kristendomen er, du er bare et vanlig menneske, du har ikke en gang noe med utviklingen av kristendom å gjøre, du har den egene little versjon av kristendom som DU mener er den riktige, det finnes mange flere som tror på en helt annen kristendom, de som sprenger abort kliniker er LIKE kristene som deg,

 

Ren frekkhet er det å på stå at du vet hva kristendom er, hadde jeg vært kristenselv ville jeg vært ekstemt fornærmet

Lenke til kommentar
Når det gjelder drap og voldtekt, tør jeg påstå at det ikke finnes noen kristne religioner som støtter det...

Fundamentalistisk kristendom kanskje? Det finnes forkjempere i blant annet USA som kjemper for dødsstraff for alle homofile i USA. Også har du da sharia-lover som ikke går under kristendom men jeg følte litt for å nevne de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...