Gå til innhold

Humanistisk reklamekampanje på London-busser


Anbefalte innlegg

Har du lest Bibelen? Gud i Bibelen nyter aldri å straffe noen, han hater det.

 

Men han gjør det enda, og flere ganger over små ting ikke en gang saudia arabia dreper folk over lengre,

 

Det finnes mennesker som ikke er kapable til å drepe noen, de kan det rett og slett ikke, de har det ikke i seg, med andre ord viss MENNESKER er BEDRE og SNILLERE en din gud, så hva slags gud er han når selv dødlige mennesker kan overgå han i kjærlighet og godhet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du tror på Gud er du bekymret for å gjøre noe galt mot dine medmennesker. Hva om man slutter å bekymre seg?

 

La oss ta en liten titt på det du skrev en gang til. Når en troende lar være å gjøre noe umoralsk fordi hans gud har sagt at det ikke er lov så er han bekymret for hva? Er han bekymret for a) at guden hans sender han rake veien til helvete og evig lidelse. Eller b), at guden skal bli bekymret og se seg nødt til å straffe han utifra rettningslinjer som guden selv har satt opp....

 

wat

 

Jeg kan ikke si at jeg følger deg helt. Kanskje du kan poste noe mer enn 2 linjer og ikke tilte når noen kritiserer dine to intetsigende linjer?

Hvis du leser på bussen står det: "There's probably no God, so stop worrying, and enjoy your life". Det betyr direkte at man skal slutte å bekymre seg å nyte livet. Det som går imot å nyte livet i Bibelen er hovedsakelig å ikke drikke altfor mye, ikke være utro osv. Bibelen er mest mot livsnytelse som har en tendens til å gå dårlig til slutt. Utover det er det ganske fritt. Selvfølgelig er det ekstremtolkere som finner på enda mer, men dette er neppe rettet til dem. En enkel reklame vil ikke få en ekstremist til å konvertere.

 

A) Hverdagsreligiøse er mest bekymret for "om det faktisk er sant". Livet deres er ikke så veldig mye påvirket av religionen, men de er blitt indoktrinert med ikke vær utro, ikke slå og prøv å vær et så godt menneske som mulig. I tillegg til dette er det å gi til kirken, gifte seg i kirken, døpe barna (en tradisjon jeg håper den norske kirka kan stoppe med snarest mulig) osv.

 

B) Dette avhenger av religioner. De kristne jeg kjenner kan ikke si seg enig i det du sier her, men jeg tror islam går mer ut på det.

 

Dette var den første direkte kritikken av den lille setningen min, og jeg takker deg for den.

 

Har du lest Bibelen? Gud i Bibelen nyter aldri å straffe noen, han hater det.

 

Men han gjør det enda, og flere ganger over små ting ikke en gang saudia arabia dreper folk over lengre,

 

Det finnes mennesker som ikke er kapable til å drepe noen, de kan det rett og slett ikke, de har det ikke i seg, med andre ord viss MENNESKER er BEDRE og SNILLERE en din gud, så hva slags gud er han når selv dødlige mennesker kan overgå han i kjærlighet og godhet

Det er ingenting som hindrer mennesker i å skylde på Gud for noe. Ifølge Bibelen straffer ikke Gud mennesker lenger.

 

Det er få som greier å drepe mennesker, men det gjør dem ikke til engler for det. Er det slik du er ond om du dreper noen i stor smerte?

 

Jeg har ingen Gud.

 

For å komme oss litt tilbake, jeg sa NYTER. En sadist NYTER å påføre smerte.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

Vi snakker ikke om å drepe folk som er i smerter vi snakker om å drepe uskyldige, gud er uten tvil en av de største massemorderne i historien(viss han hadde funnets)

 

Når jeg sier at visse mennesker ikke kan drepe mener jeg dette drepe, de ville ikke kunne drepe om deres egent liv var i fare, noen ville ikke en gang kunne drepe for å redde sine egene barn, om du er enig eller med deres standpunkt er det uansett LANGT bedre enn den massemordene pyskopaten gud er

Lenke til kommentar
En enkel reklame vil ikke få en ekstremist til å konvertere.

 

Naturligvis ikke. En ekstremist har allerede bestemt seg for hva som er sannheten. Målet med denne kampanjen er å få vanlige folk til å tenke, se ting på en ny måte, og å skape debatt ved å fjerne tabutåken som religionsfenomenet i dag er innhyllet i.

 

At Gud nyter å terrorisere, kommer klart fram i Bibelen, men det er irrelevant for diskusjonen. Den virkelige kampen er ikke mellom ateisme og teisme, men mellom rasjonalisme og overtro. Overtro og mangel på kritisk tenkning tilfører menneskeheten langt mer vondt enn godt.

Endret av TheYid
Lenke til kommentar

Tror gjerne en slik kampanje kan virke motsatt.. litt slik som de sier, all PR er god PR.. Vil man at folk skal slutte og bry seg om Gud og leve livet, så tror jeg nesten det vil være mer effektivt og ikke gjøre noe som helst..

 

En kristen lar seg ikke forandre meningen sin av en slik kampanje, heller det motsatt, begynner og forsvare seg.. Og bare det at man ser Gud skrevet på busser gjør at en kristen tenker på Gud og Jesus resten av dagen..

 

Jeg personlig syntes ikke noe særlig om slike kampanjer, men de skal få lov til gjøre som de vil..

Lenke til kommentar
Når du tror på Gud er du bekymret for å gjøre noe galt mot dine medmennesker. Hva om man slutter å bekymre seg?

 

La oss ta en liten titt på det du skrev en gang til. Når en troende lar være å gjøre noe umoralsk fordi hans gud har sagt at det ikke er lov så er han bekymret for hva? Er han bekymret for a) at guden hans sender han rake veien til helvete og evig lidelse. Eller b), at guden skal bli bekymret og se seg nødt til å straffe han utifra rettningslinjer som guden selv har satt opp....

 

wat

 

Jeg kan ikke si at jeg følger deg helt. Kanskje du kan poste noe mer enn 2 linjer og ikke tilte når noen kritiserer dine to intetsigende linjer?

Hvis du leser på bussen står det: "There's probably no God, so stop worrying, and enjoy your life". Det betyr direkte at man skal slutte å bekymre seg å nyte livet. Det som går imot å nyte livet i Bibelen er hovedsakelig å ikke drikke altfor mye, ikke være utro osv. Bibelen er mest mot livsnytelse som har en tendens til å gå dårlig til slutt. Utover det er det ganske fritt. Selvfølgelig er det ekstremtolkere som finner på enda mer, men dette er neppe rettet til dem. En enkel reklame vil ikke få en ekstremist til å konvertere.

 

Snip

 

 

 

Nå tror jeg nesten jeg må få be deg om å lese artikkelen før du kommenterer videre. Ettersom det ikke virker som om du har oppfattet grunnlaget for beskjeden i kampanjen.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Kan legge inn en liten bit for de som ikke gidder lese artiekkelen:

From today's launch, two hundred of the buses will run in London, because the campaign was originally started as a positive counter-response to the Jesus Said ads running on London buses in June 2008. These ads displayed the URL of a website which stated that non-Christians "will be condemned to everlasting separation from God and then you spend all eternity in torment in hell … Jesus spoke about this as a lake of fire prepared for the devil". Our rational slogan will hopefully reassure anyone who has been scared by this kind of evangelism.

Lenke til kommentar
Når du tror på Gud er du bekymret for å gjøre noe galt mot dine medmennesker. Hva om man slutter å bekymre seg?

Statistikk går i hvertfall imot dette. Det er påvist at i USA er kriminalitet, tenåringsgraviditeter og lignende mer og mer utbredt, jo mer religiøst samfunnet er.

 

Påstanden du poster er uansett helt latterlig, fordi du sier mer eller mindre at uten en gud eller overnaturlig vakt som hele tiden ser deg over skulderen, så klarer ikke mennesker å kontrollere seg, nærmest at uten denne bekymringen, så kommer alle til å bli mordere, tyver, løgnere, voldtektsmenn etc. Joda, det er satt på spissen, men det er jo nesten det du skriver at du bekymrer deg for, når du spør oss hva som skjer om en slutter å bekymre seg.

 

 

Antireligiøs reklame synes jeg er latterlig.

En ting er å fremme det ateistiske "livssyn", men alt som har med anti-ettellerannet er og blir feil i et samfunn som bygger på ytringsfrihet.

 

Hadde dere hoppet i taket av glede om det rullet en anti FrP-kampanje på TV-skjermene?

Hvorfor er antireligiøs reklame latterlig i et samfunn som er bygget på ytringsfrihet? Det du sier er jo en direkte selvmotsigelse. En av de største grunnsteinene i et samfunn, er jo at man også kan kritisere. Så kommer du her og sier at det er feil å kritisere noe i et land med ytringsfrihet? Det henger rett og slett ikke på geip.

 

Jeg hadde ikke hoppet i taket om det rullet en FRP-kampanje på skjermene, men jeg hadde ikke reagert noe særlig heller. Men så er jo jeg tross alt for friheten til å ytre sin mening da, til og med om denne meningen er negativ. :)

 

PS: Bare så det er sagt, jeg stemmer heller ikke FRP.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Det jeg syntes er litt rart med slike kampanjer, er vist noen er fornøyd og glade med og være Kristne og tro på dette "eventyret" som jeg mener, burde bare være en motivasjonsfaktor for og bruke sunn fornuft.. Hvorfor ikke bare la dem være det, kan forstå det vist de kristne plager dem eller prøver på og få alle andre til og tro det samme som de gjør..

 

Jeg ser på meg selv som en Kristen av en slag, men jeg er litt likegyldig til hva andre tror på, så lenge de har det bra med seg selv.. Buddhister, muslimer eller tom cruise & co, har de det bra med seg selv og de klarer å oppføre seg bra, så er det helt greit for meg.. Eneste jeg har en trang til og blande meg inn i, er vist noen aldri har hørt om kristendommen, så syntes jeg de skal ta en titt på den.. Men jeg må kanskje til ett annen land en Norge for og treffe noen som ikke har hørt om kristendommen.. ^^

 

Lese artikkelen, ja kanskje jeg skal også gjøre det.. Så bare ett youtube klipp om bussene og ett par intervjuer med ett par london damer..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Når du tror på Gud er du bekymret for å gjøre noe galt mot dine medmennesker. Hva om man slutter å bekymre seg?

 

Hvilken gud ? Gud er funnet opp, og alle de som tror på en gud lager sin egen tro, det er ingen bekymring som kommer eller går det er bare en forandring i tenkesett. Jeg kjønner ikke helt hva poenget dit er. I det hele tatt var spørsmålet løst og tåkefult.

Lenke til kommentar
Vi snakker ikke om å drepe folk som er i smerter vi snakker om å drepe uskyldige, gud er uten tvil en av de største massemorderne i historien(viss han hadde funnets)

 

Når jeg sier at visse mennesker ikke kan drepe mener jeg dette drepe, de ville ikke kunne drepe om deres egent liv var i fare, noen ville ikke en gang kunne drepe for å redde sine egene barn, om du er enig eller med deres standpunkt er det uansett LANGT bedre enn den massemordene pyskopaten gud er

Når drepte han noen uskyldige?

 

De menneskene du prater om eksisterer det nok flere av. Men om de ikke ville drepe en gal morder for å redde sine egne barn lurer jeg på om det bare er et godt hjerte det er snakk om. Har nok noe med en psykisk barriere også.

 

En enkel reklame vil ikke få en ekstremist til å konvertere.

 

Naturligvis ikke. En ekstremist har allerede bestemt seg for hva som er sannheten. Målet med denne kampanjen er å få vanlige folk til å tenke, se ting på en ny måte, og å skape debatt ved å fjerne tabutåken som religionsfenomenet i dag er innhyllet i.

 

At Gud nyter å terrorisere, kommer klart fram i Bibelen, men det er irrelevant for diskusjonen. Den virkelige kampen er ikke mellom ateisme og teisme, men mellom rasjonalisme og overtro. Overtro og mangel på kritisk tenkning tilfører menneskeheten langt mer vondt enn godt.

Ja, det var presist det jeg mente.

 

Gud lot Satan terrorisere Job for å bevise at Job ikke tilbad Gud kun fordi han fikk så mye. Jeg kommer ikke på verre enn det.

 

Når du tror på Gud er du bekymret for å gjøre noe galt mot dine medmennesker. Hva om man slutter å bekymre seg?

 

La oss ta en liten titt på det du skrev en gang til. Når en troende lar være å gjøre noe umoralsk fordi hans gud har sagt at det ikke er lov så er han bekymret for hva? Er han bekymret for a) at guden hans sender han rake veien til helvete og evig lidelse. Eller b), at guden skal bli bekymret og se seg nødt til å straffe han utifra rettningslinjer som guden selv har satt opp....

 

wat

 

Jeg kan ikke si at jeg følger deg helt. Kanskje du kan poste noe mer enn 2 linjer og ikke tilte når noen kritiserer dine to intetsigende linjer?

Hvis du leser på bussen står det: "There's probably no God, so stop worrying, and enjoy your life". Det betyr direkte at man skal slutte å bekymre seg å nyte livet. Det som går imot å nyte livet i Bibelen er hovedsakelig å ikke drikke altfor mye, ikke være utro osv. Bibelen er mest mot livsnytelse som har en tendens til å gå dårlig til slutt. Utover det er det ganske fritt. Selvfølgelig er det ekstremtolkere som finner på enda mer, men dette er neppe rettet til dem. En enkel reklame vil ikke få en ekstremist til å konvertere.

 

Snip

 

 

 

Nå tror jeg nesten jeg må få be deg om å lese artikkelen før du kommenterer videre. Ettersom det ikke virker som om du har oppfattet grunnlaget for beskjeden i kampanjen.

De som ser plakaten leser ikke artikkelen, det er det som er viktig. Man kan gjøre noe i beste mening og det kan bli helt feil, akkurat som kristne tvang kristendommen på norske barn før i tiden. De mente det godt, men det ble vel ikke nødvendigvis bra av den grunn?

 

Det er sikkert en fin tanke bak, men man bør tenke over det litt. Hvordan vil mennesker som ikke vet tanken bak reagere?

 

Når du tror på Gud er du bekymret for å gjøre noe galt mot dine medmennesker. Hva om man slutter å bekymre seg?

Statistikk går i hvertfall imot dette. Det er påvist at i USA er kriminalitet, tenåringsgraviditeter og lignende mer og mer utbredt, jo mer religiøst samfunnet er.

 

Påstanden du poster er uansett helt latterlig, fordi du sier mer eller mindre at uten en gud eller overnaturlig vakt som hele tiden ser deg over skulderen, så klarer ikke mennesker å kontrollere seg, nærmest at uten denne bekymringen, så kommer alle til å bli mordere, tyver, løgnere, voldtektsmenn etc. Joda, det er satt på spissen, men det er jo nesten det du skriver at du bekymrer deg for, når du spør oss hva som skjer om en slutter å bekymre seg.

 

 

En link til den undersøkelsen vil jeg se. Den har jeg aldri hørt om, og det ville vært spennende om det faktisk var slik.

 

Du kan sette ting på spissen, men det grenser til idioti å sette det en person du diskuterer med på spissen slik som du gjør her. Jeg sier ikke at alle blir kriminelle, men at kriminalitet og annen dårlig oppførsel kan øke i noen samfunn tviler jeg ikke på.

 

Jeg ser ikke på en Youtube-film. Om det var noe veldig viktig i den får du heller finne en artikkel om samme tema eller oppsummere den.

Lenke til kommentar
Jeg ser på meg selv som en Kristen av en slag, men jeg er litt likegyldig til hva andre tror på, så lenge de har det bra med seg selv.. Buddhister, muslimer eller tom cruise & co, har de det bra med seg selv og de klarer å oppføre seg bra, så er det helt greit for meg..

 

Hadde de religiøse bare holdt troen for seg selv - og bare seg selv - ville det ikke vært noe problem. Men dette vet vi at de ikke klarer. Ikke bare indoktrinerer de sine egne uskyldige barn; mange av dem forlanger også at religiøse dogmer skal få politisk innflytelse. Våre overbevisninger påvirker alle våre handlinger i alle situasjoner. Derfor er det viktig at vi tenker rasjonelt.

Endret av TheYid
Lenke til kommentar
En link til den undersøkelsen vil jeg se. Den har jeg aldri hørt om, og det ville vært spennende om det faktisk var slik.

 

Du kan sette ting på spissen, men det grenser til idioti å sette det en person du diskuterer med på spissen slik som du gjør her. Jeg sier ikke at alle blir kriminelle, men at kriminalitet og annen dårlig oppførsel kan øke i noen samfunn tviler jeg ikke på.

 

Jeg ser ikke på en Youtube-film. Om det var noe veldig viktig i den får du heller finne en artikkel om samme tema eller oppsummere den.

 

Jeg skal finne artikkelen, men jeg kan informere at Youtube-filmen var ikke noe annet enn et nyhetsinnslag fra MSNBC, om denne undersøkelsen. Man får vite navn på han som skrev denne artikkelen som bekreftet det jeg påstod, og hvilket magasin den ble publisert i. Nyhetsinnslaget har også bekreftet at statistikken er valid av flere andre eksperter på statistikk.

 

Men jeg skal se om jeg klarer å finne artikkelen. :)

 

Jeg satt det ikke noe særlig på spissen, for det er egnetlig irrelevant hvor store disse kriminalitetene som du snakker om muligens ville oppstått. Det var bare et svar på din påstand, eller snarere bekymring at et samfunn uten den kristne gud, muligens ville ha mer kriminalitet, fordi det kunne føre til at folk ikke følte seg tvungen til å holde seg selv ansvarlig for sine handlinger.

 

EDIT: Kildene du ville ha, som er den undersøkelsen de snakker om i YouTube-videoen du nektet å se.

 

Avisartikkel om undersøkelsen i Times Online (men en avisartikkel er sjelden nok i seg selv):

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article571206.ece

 

Selve undersøkelsen i pdf-format:

http://moses.creighton.edu/JRS/pdf/2006-7.pdf

 

Det var også mange andre, men de fleste baserte seg på den samme undersøkelsen som jeg har linket til over, så de syntes jeg ikke er nødvendig å ta med.

 

EDIT2: Jeg fant også noe interresant lesestoff på wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Secular_ethics

http://en.wikipedia.org/wiki/Morality_without_religion

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Jeg ser på meg selv som en Kristen av en slag, men jeg er litt likegyldig til hva andre tror på, så lenge de har det bra med seg selv.. Buddhister, muslimer eller tom cruise & co, har de det bra med seg selv og de klarer å oppføre seg bra, så er det helt greit for meg..

 

Hadde de religiøse bare holdt troen for seg selv - og bare seg selv - ville det ikke vært noe problem. Men dette vet vi at de ikke klarer. Ikke bare indoktrinerre de sine egne uskyldige barn; mange av dem forlanger også at religiøse dogmer skal få politisk innflytelse. Våre overbevisninger påvirker alle våre handlinger i alle situasjoner. Derfor er det viktig at vi tenker rasjonelt.

 

Jeg er født i en kristen familie, jeg lærte mer rett og galt gjennom kristendommen.. Litt som i tegneseriene, en engel sier hva som er rett og en liten djevel sier hva som er galt..

Lærte at Gud skapte verden, lærte at de jeg var glad i kom til Himmelen og der jeg til og være med dem i all evighet når jeg dødde..

 

Syntes det var en fin måte og bli fortalt om livet på, valget om og følge kristendommen eller ikke tar jeg nå.. Og kan tenke på det og hva som er rett for meg resten av livet..

 

Så at barn blir født og oppvokst i religion ser jeg ikke noe galt i.. At alle andre voksne skal bli maset på om de ikke ville omvende seg og ta i mot Jesus vet jeg ikke så mye om.. Har aldri opplevd det, det foregår kanskje i storbyer..

Politikk og Religion er jeg enig i at ikke burde blandes..

Lenke til kommentar
Det jeg syntes er litt rart med slike kampanjer, er vist noen er fornøyd og glade med og være Kristne og tro på dette "eventyret" som jeg mener, burde bare være en motivasjonsfaktor for og bruke sunn fornuft.. Hvorfor ikke bare la dem være det, kan forstå det vist de kristne plager dem eller prøver på og få alle andre til og tro det samme som de gjør..

 

Jeg ser på meg selv som en Kristen av en slag, men jeg er litt likegyldig til hva andre tror på, så lenge de har det bra med seg selv.. Buddhister, muslimer eller tom cruise & co, har de det bra med seg selv og de klarer å oppføre seg bra, så er det helt greit for meg.. Eneste jeg har en trang til og blande meg inn i, er vist noen aldri har hørt om kristendommen, så syntes jeg de skal ta en titt på den.. Men jeg må kanskje til ett annen land en Norge for og treffe noen som ikke har hørt om kristendommen.. ^^

 

Lese artikkelen, ja kanskje jeg skal også gjøre det.. Så bare ett youtube klipp om bussene og ett par intervjuer med ett par london damer..

 

Å være likegyldig til hva andre tror kan være farlig. Tull skaper mer tull. Før du vet det blir du brent som heks eller noe i den duren av en vranglært mengde idioter som ukritisk følger røsten til en sinssvak manipulator eller fler.

Jeg møter utrolig ofte folk jeg ikke kommer godt overns med fordi vi har forskjellige syn på ting. Dette er et reelt problem for mange. Bare fordi du ikke må forholde deg til masse mennesker som tror på tull betyr ikke det at andre ikke må det. Eller at du ikke må det i fremtiden eller dine barn.

Vi trenger mer aksept for hverandre, vi trenger viten, vi trenger en bedre verden. Den kommer fortest tror jeg gjennom vitenskap som er søken etter det riktige. Alt som står vast går imot fornuft og sprer tull uten bevis sinker prossesen. Eller rett og slet setter igang en omvendt prosess.

Man bør ikke sette seg fast, men tvile og utforske. Dette gjør vitenskapen, men ikke religion og andre retninger som alternativ medisin osv, osv, osv.

Når jeg sier trenger er jeg fult klar over at vi ikke absolut sett trenger noe som helst, vi kan egentlig bare dø alle sammen, men vi ønsker oss visse ting å hva er galt med å følge denne prossesen. Og når jeg sier at jeg møter folk med andre syn betyr ikke det at jeg mener at det er bare jeg som har rett. Og når jeg sier at religion ikke gjør det samme som vitenskap vet jeg at dette ikke er sant i alle tilfeller, det er bare snakk om forskjellige prosenter. Jeg mener vi bør finne svar gjennom vitenskap og da snakker jeg om vitenskapen, metoden, verbet, måten å tenke på, ikke misforstå hva vitenskap handler om i de fleste tilfeller (noen ganger er det penger og makt, men slik har vi overalt det kan vi kansje fjerne med vitenskap).

Spesielt når det kommer til det psykiske aspektet til mennesker mener jeg vi bør få fremgang. Vi er ikke flinke til å gjøre det bra for hverandre. Mesteparten av effekten fra alternativ medisin kommer av at du føler deg vel fordi de dedikerer tid og omtanke til deg. Hva om alle var sånn med hverandre, da hade vi ikke trengt denne terapien. Vi kommer ikke noe lenger ved å si det er en gud og han sier slik og slik. Dette er eldgammel morallære som vi nå vet fungerer dårlig i forhold til mye annet det viser seg i mange av dagens religioner.

Lenke til kommentar

Flott å se at jeg ikke er den eneste som er lei av kristen reklame.

 

Så det er helt ok med en pamflett hvor det står at syndere og de som ikke aksepterer Jesus har gjort seg fortjent til tortur i all evighet, men når noen lager et skilt hvor det står at det helt sikkert ikke er noen Gud så er det plutselig en milliard ganger verre?

 

Hvis kristne hadde vært fornøyd med at vi har religionsundervisning så hadde ikke denne kampanjen vært nødvendig.

Endret av O3K
Lenke til kommentar
Når du tror på Gud er du bekymret for å gjøre noe galt mot dine medmennesker. Hva om man slutter å bekymre seg?

Så du mener at det er kun fordi du er redd for en himmelsk diktator du tar hensyn; du er redd for represalier fra big brother? Uten denne ville du opptredd hensynsløst og egoistisk?

 

Det vil med andre ord si at du ikke skjønner hvorfor jeg, som ateist, opptrer filantropisk og donerer til veldedige formål. Er mine handlinger utenfor din fattevne siden jeg ikke har en trussel om evig pine hengende over meg?

 

Du har endel å lære om utvikling av moral og altruisme, anbefaler en liten kikk på evolusjonær psykologi :)

Stråmann. Jeg spør bare et spørsmål, som ved første øyekast har et veldig åpenbart svar. Er det mer ved spørsmålet? Det besvarer du ikke, du går isteden til direkte angrep på meg som person. Om du vil bli tatt seriøst, noe jeg forøvrig tviler på når jeg ser de andre innleggene dine, bør du diskutere og besvare religion med fornuft, og ikke fornærmelser. Måten du prøver å få deg selv til å framstå som et overmenneske er latterlig og unødvendig. Få ego boosten din et annet sted.

 

Jeg er forresten like religiøs som deg, er ikke drapsmann og bidrar til fellesskapet. Allikevel hater jeg ikke religion.

At du er ikketroende går ikke entydig ut fra posten, ergo adresserte jeg det som om du tok et teistisk standpunkt.

For meg var mitt svar det mest åpenbare, slik du fremstiller det er en handling motivert av religion et resultat av frykt. Reaksjonene på utsagn av denne typen må nødvendigvis bli subjektive, hva er så din tolkning?

Hvor er stråmanangrepet?

 

Handler en ut fra omsorg eller omtanke uten ytre press er saken en annen, en trenger ikke andre grunner enn omsorg og omtanke i seg selv.

 

Om du kan påpeke hvor jeg har forsøkt å fremstå som overmenneske eller egoboost hadde det vært fint.

Åja, ditt utsagn vedrørende dette er forresten et rent ad hominem angrep. Er dette bedre enn en angivelig stråmann?

Du tillegger meg også egenskaper i form av å hate religion. Vennligst begrunn dette.

Lenke til kommentar

En ting som ofte kommer opp ved sånne kampanjer er hvor galt de kristne syntes dette er..

 

Hvorfor det?

 

 

Hvorfor er det galt at noen ber folk om å appelere til kritisk tenkning og sunn fornuft fremfor en gammel bok som breddfull av gamle, unaturlige dogmer?

 

Og hvorfor er "omvendt misjonering" noe som får de kristne i taket av raseri?

 

Satt og så noen videoer på youtube fra TV kanalen FOX (Som er helt klin kokos når det kommer til kristen tro, de driver den reneste trakasering av ALLE som ikke tror på den kristne gud..) og der gikk det klart frem at mange kristne føler seg SKIKKELIG støtt og fornærmet da den samme reklame kampanjen gikk i Washington DC's sine busser. For ikke å snakke om ateistiske billboards som popper opp nå omdagen.... :no:

 

Hvorfor, lurer jeg på, er det greit å gå rundt å pushe kristendom på folk her hjemme, i afrika og i asia mens det er galt å be folk om å tenke selv? Hvorfor føler dere dette slik? Det er jo omtrent AKKURAT det samme som dere gjør når dere går ut og skal kristne folk.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...