Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Nå bruker ikke jeg steam for øyeblikket, men da jeg bestilte meg en iPhone fra USA i april så fikk jeg AMex til å sette midlertidig bostedsadresse i USA slik at jeg kunne bestille varer fra USA med amerikansk bostedsadresse. Er det noe ala det samme i Steam?

 

Forsøkt å sende en mail til banken deres og høre om dere kan få en JetCarrier.com eller Myus.com adresse. JetCarrier og MyUs er postboks tjenester i USA som gjør at du kan får kjøpt varer i USA sendt til USA og derfra er det et spedisjonsfirma som ordner frakten. Burde vel funke bra på Steam også dette? Er vel kun en gang man trenger å regge kredittkortet eller hva?

 

Amerikansk adresse på kortet betyr vel også priser i US$?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæææ ??? Dette kan ikke være riktig, jeg har kvittering på at jeg betaler 49 $ (us-dollar) Man kan ikke bare late som det er dollar og så skifte valuta i det man betaler.. her må det være noe feil som juridisk sett kan anmeldes.

 

Skal jeg liksom kunne ha lov til å selge bilen min da.. til feks 50 000 NKR også når jeg trekker beløpet i salget så ganger jeg med 10 og sier Euro.. altså jeg selger bilen for 500 000.

Lenke til kommentar
Hæææ ??? Dette kan ikke være riktig, jeg har kvittering på at jeg betaler 49 $ (us-dollar) Man kan ikke bare late som det er dollar og så skifte valuta i det man betaler.. her må det være noe feil som juridisk sett kan anmeldes.

 

Skal jeg liksom kunne ha lov til å selge bilen min da.. til feks 50 000 NKR også når jeg trekker beløpet i salget så ganger jeg med 10 og sier Euro.. altså jeg selger bilen for 500 000.

 

Det er jo ikke det man snakker om. Står det 50 dollar når du kjøpte noe betalte du 50 dollar. Nå står det forøvrig 50 euro om noen vil kjøpe det samme produktet. Og det er en stor prisforskjell der.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Oh and since it cant be repeated enough. THESE NEW PRICES INCLUDE VAT. For most people that pay in Euros that means you have to take close to 20% off the current price to have something comparable to the previous dollar prices.

 

Oh, and since not many people realise, UK prices are now much cheaper. The reason the Euro prices are all out of wack is because its the only currency worth a damn at the moment, once things get back to "normal" (heh, maybe that should be "if"), then these prices will make a lot more sense.

Lenke til kommentar
Oh and since it cant be repeated enough. THESE NEW PRICES INCLUDE VAT. For most people that pay in Euros that means you have to take close to 20% off the current price to have something comparable to the previous dollar prices.

 

De gamle prisene i dollar inkluderte også moms for europeiske kunder, og har gjort det en stund. Prisene forblir kunstig oppblåst fordi Valve tror €1 = $1.

Lenke til kommentar

 

Oh and since it cant be repeated enough. THESE NEW PRICES INCLUDE VAT. For most people that pay in Euros that means you have to take close to 20% off the current price to have something comparable to the previous dollar prices.

 

Oh, and since not many people realise, UK prices are now much cheaper. The reason the Euro prices are all out of wack is because its the only currency worth a damn at the moment, once things get back to "normal" (heh, maybe that should be "if"), then these prices will make a lot more sense.

 

 

 

Aaah, momsen som gjør at det er dyrere å kjøpe på steam enn i butikken :wallbash:

 

Har kjøpt mitt siste spill på steam inntil de skjerper seg.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Aaah, momsen som gjør at det er dyrere å kjøpe på steam enn i butikken :wallbash:

 

Har kjøpt mitt siste spill på steam inntil de skjerper seg.

 

nei , det er ikke momsen som gjør det.... det er det at euro er verdt langt mer en det dollar er. Og når de regner 1 dollar for 1 euro når de innfører euro i steam blir det veldig feil.

 

Products on Steam are now priced using local currency in the United Kingdom (Pounds Sterling), and Europe (Euros). All other countries remain in United States Dollars.

 

Burde ikke dette bety at vi skal ha dollar. Vi har da ikke euro som lokalisert valuta. Og alle som ikke har det utenom UK skal visst ha dollar... pfff steam kan gå å legge seg.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...