Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du hatet steam? Fordi de aller fleste har likt det, og det har vært et fantastisk konsept, og da må det bli et par personer som hater det, bare fordi det er så godt likt?

 

Jeg kommer til å kjøpe mindre på steam fremover, og steam har mistet mye av sin mening, nå som de lengre ikke er billigere enn andre butikker, men alle fordelene som TCi har nevnt, er noen av grunnene til at jeg kommer til å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Trodde du argumenterte for å fortsatt kjøpe på steam jeg da, må ha misforstått noe da.

 

et eksempel:

 

Empire total war koster 50 euro på steam. Du får bare en digital distribusjon på steam.

 

På Play.com får du Empire total war SPECIAL FORCES EDITION med kart,ekstra units etc for 35 pund. Dette kan du aktivere på steam og også få alle fordelene der. Dette er inkludert frakt.

 

50 EUR = 476,81 NOK

 

35 GBP = 359,84 NOK

 

7955041l.jpg

 

 

TCi, mange av dine argumenter er jo direkte feil. Man kan kjøpe en retail box og så aktivere koden på steam. Ergo får man alle de fordelene også når man kjøper retail til en langt billigere pris.

Det var vel det som var poenget... Og hvilke argumenter tenker du på var feil?

 

Jeg ville heller ha sammenlignet med ren butikkpris her i Norge enn utenlands webside man trolig må betale moms/toll på og.

 

Men ja, det fleste spill på Steam nå er faktisk dyrere enn hvis du skulle dratt på lefdal. Litt av argumentet til steam da de startet var at de skulle kutte mellommannen og derfor skulle spillene bli billigere enn i butikken. Liten titt på steam forumene og man tror kanskej dette retter seg opp, der er det mildt sagt mange forbanna kunder akkurat nå.

 

ikke enig siden du har stor sjans til å slippe moms og toll grunnet nedsetting av verdi på pakken. Men ok.

 

Gamezone selger empire total war for 369,- kroner. Ikke special forces men samme versjon som steam selger men fortsatt langt billigere.

Lenke til kommentar
Hvorfor har du hatet steam? Fordi de aller fleste har likt det, og det har vært et fantastisk konsept, og da må det bli et par personer som hater det, bare fordi det er så godt likt?

 

Jeg kommer til å kjøpe mindre på steam fremover, og steam har mistet mye av sin mening, nå som de lengre ikke er billigere enn andre butikker, men alle fordelene som TCi har nevnt, er noen av grunnene til at jeg kommer til å fortsette med det.

 

Men du kan bruke steam uten å kjøpe spillet der... Du kan kjøpe en retail box så kan du aktivere spillet i steam. Skjønner?

Lenke til kommentar
Hvorfor har du hatet steam? Fordi de aller fleste har likt det, og det har vært et fantastisk konsept, og da må det bli et par personer som hater det, bare fordi det er så godt likt?

Dei fleste som hatar steam er vel eldre cs-spelarar, som faktisk måtte kjøpe spelet når online-registrering vart krevd (då Steam kom).

Lenke til kommentar

Steam er enda supert men kommer nok ikke til å kjøpe spill gjennom steam igjen.

 

+ Tror de som hater steam er folk som er fra de tidligere steam versjonene, noen år tilbake osv. Skal si å være enig at de var veldig problematiske versjoner men det er mye bedre nå til dags.

Lenke til kommentar

Eg likar å glede meg i ventetida på postgangen på nettbestilling av mine dataspel. Og når dei endelig kjem kan eg opne pakken spendt og rive av folien som ligger rundt. Og imens installeringesprosessen kjører kan eg bla gjennom manualen som sprer ei deilig trykk duft. Og når du rydder i esker på loftet ein vakker dag, kan du lettare mimre over artige stunder med akkurat det spelet.

Mykje av denne gleden frå eit dataspel er blitt borte til fordel for digital distrubsjon (samme gjelder forsovidt musikk).

 

Så eg foreslår at folk fortsetter å kjøpe spel frå sin lokale spelbutikk eller nettbutikk :)

Lenke til kommentar
Eg likar å glede meg i ventetida på postgangen på nettbestilling av mine dataspel. Og når dei endelig kjem kan eg opne pakken spendt og rive av folien som ligger rundt. Og imens installeringesprosessen kjører kan eg bla gjennom manualen som sprer ei deilig trykk duft. Og når du rydder i esker på loftet ein vakker dag, kan du lettare mimre over artige stunder med akkurat det spelet.

Mykje av denne gleden frå eit dataspel er blitt borte til fordel for digital distrubsjon (samme gjelder forsovidt musikk).

 

Så eg foreslår at folk fortsetter å kjøpe spel frå sin lokale spelbutikk eller nettbutikk :)

 

:love:

Lenke til kommentar
Hvorfor har du hatet steam? Fordi de aller fleste har likt det, og det har vært et fantastisk konsept, og da må det bli et par personer som hater det, bare fordi det er så godt likt?

Dei fleste som hatar steam er vel eldre cs-spelarar, som faktisk måtte kjøpe spelet når online-registrering vart krevd (då Steam kom).

 

Jeg er en av disse, jeg innrømmer det var irriterende der og da, men det er vel tre-fire år siden nå?

Lenke til kommentar

Flere snakker om at du kan aktivere de fleste spill på Steam, det er feil.

Hvis det dere mener er snarveier, blir det noe annet. Men jeg tenker da på å aktivere cd-keyer til retail-spill.

 

Fant listen over de eneste spillene man kan kjøpe retail å aktivere via steam:

 

Which retail CD Keys are accepted on Steam?

 

All retail Valve games and a number of third-party games can be registered to your Steam account. All of the following games can be registered through Steam:

 

* Valve CD Keys in this format: ####-#####-####

* Valve CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Alpha Prime CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Dark Messiah CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Dark Messiah CD Keys may also have been printed incorrectly, please see the Dark Messiah article

* Defense Grid CD Keys in this format (Direct2Drive only): 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Football Manager 2009 CD Keys in this format: 1AB2CD3FGH456I7JK8LMNOP9Q

* GTI Racing CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* GTR Evolution CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Lost Planet: Extreme Conditions CD-keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* NBA 2K9 CD-keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Prey CD Keys in this format: AAB1BB2C345CDD6E E7

* RACE - the WTCC Game CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* RACE 07 CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Ragdoll Kung Fu CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Red Orchestra CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* SiN Episodes: Emergence CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* The Ship CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* STCC - The Game CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Worldwide Soccer Manager CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

 

Note: Only the retail third-party games listed above can be registered through Steam. No other third-party games can be registered and downloaded using Steam.

 

Kilde: her

Endret av master_al
Lenke til kommentar

De ser vel nå at salgene går ned i nettbutikken..?

 

Tjente de ikke mer av at folka kjøpte det i Steam, enn å kjøpe Steamspill (ValvE) via spilldistributører, altså de vil få en økonomisk nedgang?

 

Ingen vil vel kjøpe via Steams interface nå lenger..

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Flere snakker om at du kan aktivere de fleste spill på Steam, det er feil.

Hvis det dere mener er snarveier, blir det noe annet. Men jeg tenker da på å aktivere cd-keyer til retail-spill.

 

Fant listen over de eneste spillene man kan kjøpe retail å aktivere via steam:

 

Which retail CD Keys are accepted on Steam?

 

All retail Valve games and a number of third-party games can be registered to your Steam account. All of the following games can be registered through Steam:

 

* Valve CD Keys in this format: ####-#####-####

* Valve CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Alpha Prime CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Dark Messiah CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Dark Messiah CD Keys may also have been printed incorrectly, please see the Dark Messiah article

* Defense Grid CD Keys in this format (Direct2Drive only): 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Football Manager 2009 CD Keys in this format: 1AB2CD3FGH456I7JK8LMNOP9Q

* GTI Racing CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* GTR Evolution CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Lost Planet: Extreme Conditions CD-keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* NBA 2K9 CD-keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Prey CD Keys in this format: AAB1BB2C345CDD6E E7

* RACE - the WTCC Game CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* RACE 07 CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Ragdoll Kung Fu CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Red Orchestra CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* SiN Episodes: Emergence CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* The Ship CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* STCC - The Game CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

* Worldwide Soccer Manager CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q

 

Note: Only the retail third-party games listed above can be registered through Steam. No other third-party games can be registered and downloaded using Steam.

 

Kilde: her

 

 

Og hvor står empire total war? Dårlig liste.... sitat fra play.com.

 

 

The following elite units are included as part of the Empire: Total War - Special Forces Edition. This premium packaged edition for aficionados of the Total War series comes complete with an illustrated campaign map and unique Steam unlock code. Once the game is installed and verified by Steam, players can enter their code and unlock these elite units which will then appear in the single-player game:

Lenke til kommentar

Har lenge gått å lurt på om jeg kanskje burde slutte å kjøpe så mye spill som jeg gjør, men siden steam har vært ett slikt fint sted å kjøpe uten å flytte meg har det vært vrient.

Men nå, nå er det slutt for min del i alle fall. Men antar at jeg burde takke Valve da jeg kommer til å spare mye penger fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...