Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der ble Adata pci-e 4.0 lansert:

https://www.guru3d.com/news-story/adata-launches-pcie-gen4x4-xpg-gammix-s50-m2-solid-state-drive.html

 

 

Blir spennende å se om den yter konge i 4k som den gamle toppmodellen sx8200pro

 

Så dette er en QLC-basert disk det da?

Med de nedsider QLC kan ha på sustained..?

 

 

 

Sporting the latest PCIe Gen4x4 interface, the S50 offers speeds that are up to it ten times faster than a SATA SSD and is fully compatible with PCIe 3.0. In combination with SLC caching, a DRAM cache buffer, the S50 delivers sustained read/write speeds of up to 5000/4400MB per second and random read/write of up to 750K/750K IOPS.
Lenke til kommentar

Vurderer å bygge en mini-itx eller micro-atx freenas basert NAS boks med kun SSDer for å erstatte en aldrende readynas.

 

Hensikten er også å bli kvitt den kjedelige og meget trege hastighetsbegrensningen på HDD basert nettverkslagring slik at personer og enheter i huset kan få rask tilgang til felles lagring.

 

Hva anbefales av SSDer til dette for best mulig kapasitet? Jeg vil tro at varme kan være en issue?

1TB størrelse på SSDene virker å være "sweetspot".

 

Mulige kandidater?

- Adata Ultimate SU650 2.5" 960GB

- Crucial BX500 2.5" 7mm 960GB

For min del holder det med en 8-10TB løsning til å begynne med.

 

Mulig 4-5 slike er et bedre alternativ?

- Samsung 860 QVO MZ-76Q2T0BW 2TB

 

Hardware 2016 R1e.pdf

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

$_10.JPG

 

Kjøpte en slik for å se hva man fikk, men fra en annen forhandler som hadde merket Orico ved seg. Ser ut som om at alt som har dette designet ihvertfall på Ebay ikke er en aluminiumsblokk, men laget av plastic. Plastic leder jo ikke særlig mye varme vekk. Noen som har sett noe liknende laget i metall? Jeg kom over en HP-brand'ed sak i metall, men da ser det slik ut, som jo ikke er like fett svart utseendet:

 

s-l500.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...