Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la merke til den prisen jeg også. Satt og funderte om det kunne være noe, inntil jeg fikk googlet meg fram til at det ikke egner seg til boot. Hadde vært fett med en stor systemdisk, men nå får jeg lete etter en mindre systemdisk. Er enda litt på gjerdet. Er en litt kjip plass å sitte, når man har lyst å komme i gang med litt mer permanent Win10 innstallasjon som man skal leve med noen mnd.

 

Har kun gjort en testinnstallasjon på 120 Gig SATA SSD til nå på den nye 3700x PC-en min.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg la merke til den prisen jeg også. Satt og funderte om det kunne være noe, inntil jeg fikk googlet meg fram til at det ikke egner seg til boot. Hadde vært fett med en stor systemdisk, men nå får jeg lete etter en mindre systemdisk. Er enda litt på gjerdet. Er en litt kjip plass å sitte, når man har lyst å komme i gang med litt mer permanent Win10 innstallasjon som man skal leve med noen mnd.

 

Har kun gjort en testinnstallasjon på 120 Gig SATA SSD til nå på den nye 3700x PC-en min.

Har allerede 1TB Samsung 960 Pro M.2 som os/ systemdisk , tenkte denne 660p som kun kjapp lagring i tillegg til 8TB HDD (arkiv) raid
Lenke til kommentar

Jeg la merke til den prisen jeg også. Satt og funderte om det kunne være noe, inntil jeg fikk googlet meg fram til at det ikke egner seg til boot. Hadde vært fett med en stor systemdisk, men nå får jeg lete etter en mindre systemdisk. Er enda litt på gjerdet. Er en litt kjip plass å sitte, når man har lyst å komme i gang med litt mer permanent Win10 innstallasjon som man skal leve med noen mnd.

 

Har kun gjort en testinnstallasjon på 120 Gig SATA SSD til nå på den nye 3700x PC-en min.

660p fungerer flott som boot disk. Du vil ikke merke forskjell til en Samsung 970 i vanlig bruk. Kun i tester eller kopiering av store filer. Endret av mer-hw
Lenke til kommentar

Jeg la merke til den prisen jeg også. Satt og funderte om det kunne være noe, inntil jeg fikk googlet meg fram til at det ikke egner seg til boot. Hadde vært fett med en stor systemdisk, men nå får jeg lete etter en mindre systemdisk. Er enda litt på gjerdet. Er en litt kjip plass å sitte, når man har lyst å komme i gang med litt mer permanent Win10 innstallasjon som man skal leve med noen mnd.

 

Har kun gjort en testinnstallasjon på 120 Gig SATA SSD til nå på den nye 3700x PC-en min.

Hvis ikkje 660p egner seg til OS, så egner ikkje Harddisker seg til lagring. ;)

Lenke til kommentar

Jepp, det er jo bare å la maskinen være på 24/7 :D

 

Pc står somregel på 2-3 uker mellom hver restart. Men fortsatt så er det kjekt med rask boot ?

Men det å ikke bare gå for bare SSD nå til dags skjønner jeg ikke. HDD er faktisk en støy kilde også om du liker stile pc under lite last.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mistenker at Crosshair VI Hero WiFi hovedkortet har vært bøllete fra første dag...

 

får samme kleine resultat på m.2 med min 1800x. Postet for EVIGheten siden i denne tråden.

 

Sikkert de 2 første ukene 1800x kom ut i butikkene :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Noen reviewers som sitter på slikt utstyr eller liknende?

 

 

Increasing volumes of SSDs are being used in rugged thermal environments. These devices must be proven to withstand harsh conditions. The newest system in the MPT3000 series enables extended thermal testing by meeting automotive and industrial thermal test standards while applying the same proven architecture, software and performance – including PCIe Gen 4 support – already in wide use by SSD manufacturers.

Kilde: https://www.globenewswire.com/news-release/2019/07/24/1886969/0/en/Advantest-Launches-New-Chamber-Based-Solid-State-Drive-Validation-Tester-for-Automotive-Thermal-Standards.html

 

Når man søker etter SSD, så bør en passe på at man ikke klikker på Star Wars relaterte ting. En ny SSD er visst på markedet  :roll: :
https://www.youtube.com/watch?v=Pyf2tfM74_g

(måtte bak VPN pga. EU-sperrer pga. GDPR, for å få hentet ut originalartikkel som viste fram denne video)

 

 

________________

 

Og her en QLC vs. TLC test. Blir sikkert mest interessant en 5 minutt ut i video, når han prater om testoppsettmønsterne sine:

 

 

 

Ser ut å skje noen innen MRAM til SSD:

https://picante.today/business-wire/2019/07/24/61726/everspin-and-phison-partner-to-bring-spin-torque-transfer-mram-to-next-generation-enterprise-ssd-controllers/

 

 

Everspin and Phison will be hosting a technical session at the Flash Memory Summit conference in Santa Clara, California (August 6-8) to provide insights on MRAM use-cases in enterprise applications. Everspin will also be delivering the opening Keynote at the MRAM Developer Day on Monday, August 5 to kick off the combined MRAM/FMS conferences, as well as other technical sessions and panels at both events. Visit Everspin at Booth #319 and Phison at Booth #219.

 

Hva er MRAM?

 

 

Phison controllers with Everspin’s 1 Gb STT-MRAM enable storage system designers to increase the performance of systems where high-performance data persistence is critical. This is accomplished by delivering protection against power loss without the use of supercapacitors or batteries.

Kilde: https://www.cdrinfo.com/d7/content/everspin-and-phison-bring-spin-torque-transfer-mram-enterprise-ssd-controllers

Endret av G
Lenke til kommentar

Hoppet i det litt dyre. Orket ikke å vente på gjerdet. Håper det kommer noe rimelige godsaker utover året i tillegg  :thumbup:

Ønsker tross alt å bli ferdig med en permanent reinnstallering av Windows 10, som jeg muligens tar image av utenom. Har ikke greie på SecureBoot, om den slår seg vrang om man legger image tilbake på en annen nyere SSD (senere), eller om det må litt disable-enable rutine eller hva det går i når man legger image tilbake, sånn evt. senere. Likte MBR som i gamledager bedre i grunn.

 

post-30484-0-18072600-1564158435_thumb.jpg

 

Sies å være MLC, som jo må være good shit!

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

X470 Taichi med 2x SX8200 i raid 0, vil det gi merkbart bedre ytelse enn 1x SX8200? Tenker da på forskjellen på m2 tilkoblingene.

Nei. Bare dobbel sekvensiell ytelse, som du ikkje kommer til å merke :)

 

Med mindre du flytter filer til et tilsvarende raskt medium. Da trenger du f.eks 2 stk sx8200pro til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...